Η Γεύση της Απιστίας

2

Ταινία ατμόσφαιρας που μοιάζει με πανέμορφα στημένο αλλά λιγάκι άνοστο πιάτο nouvelle cine-cuisine, καθώς ο Κρίστοφερ Μπόε αναρωτιέται με στιλ αλλά εντελώς επιφανειακά για τις προσωπικές φιλοδοξίες και τους συμβιβασμούς της ερωτικής συνύπαρξης.

Η Γεύση της Απιστίας

Σε κάθε δημιουργική ενασχόληση υπάρχει κι ένα «ιερό δισκοπότηρο». Η κορυφαία επαγγελματική, ηθική και συχνά πλούσια οικονομική επιβράβευση, η οποία επιβεβαιώνει αδιαφιλονίκητα την αφοσίωση σε μια ιδέα. Στο χώρο της γαστριμαργίας όλα αυτά έχουν το όνομα του οδηγού της Μισελέν και το σχήμα ενός μικρού άστρου. Όπως κάθε σεφ λοιπόν, έτσι κι ο Κάρστεν ονειρευόταν από την αρχή της καριέρας του ένα τέτοιο αστέρι, το οποίο είναι τώρα έτοιμος να διεκδικήσει με το σικάτο εστιατόριό του, «Μάλους».

Η Γεύση της Απιστίας - εικόνα 1

Επιμελήτρια του πρωτοποριακού ντεκόρ του και συνιδιοκτήτρια είναι η σύζυγός του Μάγκι, ανθρωπολόγος με ειδικότητα στη διατροφή. Όλα όμως θα πάνε στραβά κατά την απροειδοποίητη επίσκεψη του γευσιγνώστη κριτικού, μιας και από λάθος του βοηθού σεφ θα του σερβιριστούν στρείδια με παραγινωμένα λεμόνια. Ο Κάρστεν παραλύει από απόγνωση, αλλά η Μάγκι, παρότι βρίσκει στα χαρτιά του συζύγου της ένα ανώνυμο μέιλ που λέει «η γυναίκα σου αγαπάει άλλον», ξεκινάει μια αναζήτηση στη νυχτερινή Κοπεγχάγη για τον άνθρωπο της Μισελέν, αποφασισμένη να του ζητήσει μια δεύτερη ευκαιρία. Παράλληλα, προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος μπορεί να είναι ο αποστολέας του ενοχοποιητικού(;) ηλεκτρονικού μηνύματος.

Γνωστός σε μας από τη σέξι και γριφώδη «Ερωτική Αναπαράσταση» (2003), ο Κρίστοφερ Μπόε αναρωτιέται με στιλ αλλά εντελώς επιφανειακά για τις προσωπικές φιλοδοξίες και τους συμβιβασμούς των ανθρωπίνων σχέσεων. Τεμαχίζει την αφήγηση, πηγαινοέρχεται στο χρόνο, παίζει με τις σιωπές και καδράρει εκκεντρικά, σε μια ταινία ατμόσφαιρας που μοιάζει με πανέμορφα στημένο, αλλά λιγάκι άνοστο πιάτο nouvelle cine-cuisine. Κι αυτό γιατί οι σεναριακοί λόγοι των ψυχολογικών αδιεξόδων είναι κοινότοποι, το γαστριμαργικό σασπένς προβλέψιμο και η «σφήνα» της απιστίας υπερβολικά… βολική. Μόνο χάρη στην επιδέξια κάμερα υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες τα βλέμματα και τα ξεσπάσματα των ηθοποιών γεννούν γνήσια ένταση, πόθο και απελπισία, πείθοντάς μας ότι «ένα αστέρι Μισελέν ανοίγει τις πύλες του παραδείσου, αλλά μπορεί να γίνει και ο δρόμος προς την καταστροφή».

Δανία, Σουηδία. 2021. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Γεύση της Απιστίας

Smagen af Sult / A Taste of Hunger
2
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 104 '
  • Κρίστοφερ Μπόε

Παντρεμένοι με δυο μικρά παιδιά, οι Κάρστεν και Μάγκι είναι ιδιοκτήτες του σικάτου εστιατορίου «Μάλους». Όνειρο της ζωής τους είναι να κερδίσουν ένα αστέρι Μισελέν, όμως το τίμημά του θα αποδειχτεί πολύ υψηλό για τη σχέση τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.