Μεταφορά

3

Μια περίπλοκη, περιπετειώδης διαδικασία με αβέβαια αποτελέσματα γίνεται αφορμή για ένα ταξίδι στο ιστορικό παρελθόν της πρωτεύουσας και έναν δημιουργικό κινηματογραφικό στοχασμό πάνω στη μνήμη, την εθνική κληρονομιά και την πολιτιστική συνείδηση.

Μεταφορά

Eνα από τα πλέον αναγνωρίσιμα κτίρια της Αθήνας, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας, έχει δει όλους σχεδόν τους κατοίκους της χώρας να περνούν από μπροστά της, ελάχιστους όμως να έχουν αντικρίσει, έστω και από απλή περιέργεια, το εσωτερικό της. Χρηματοδοτημένο από τους Κεφαλλονίτες αδελφούς Βαλλιάνου, σχεδιασμένο από το βαρόνο Τέοφιλ φον Χάνσεν και χτισμένο με επίβλεψη του Ερνστ Τσίλερ, το αρχαιοελληνικής επιρροής αρχιτεκτόνημα της οδού Πανεπιστημίου φιλοξένησε τα δεκάδες χιλιάδες βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, χειρόγραφα και σπάνια έγγραφα της Εθνικής Βιβλιοθήκης, ιδρυμένης το 1829 από τον Ιωάννη Καποδίστρια, από το 1903 μέχρι το 2018, όταν και πραγματοποιήθηκε η μεταφορά τους (πλην του αρχείου των εφημερίδων) στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ο έμπειρος ντοκιμαντερίστας Ηλίας Γιαννακάκης («Μακρόνησος», «Καλάβρυτα - Άνθρωποι και Σκιές», «Η Γκόλφω στην Επίδαυρο») βρίσκει την αφορμή να χρησιμοποιήσει αυτή την περιπετειώδη, πολλαπλώς αναβληθείσα μετακόμιση, για μια σειρά από άλλες κινηματογραφικές μεταφορές. Η κυριότερη είναι εκείνη που έχει να κάνει με τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης, καταγεγραμμένης πολλαπλώς στο «σώμα» της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Ως ευαίσθητο, πολύτιμο έντυπο αρχείο, αλλά και ως ζωντανή πραγματικότητα που εξελίχτηκε «μπροστά στα μάτια της», εκεί πάνω στον κεντρικότερο αθηναϊκό δρόμο.

Μεταφορά - εικόνα 1

Η αφήγηση off γίνεται λοιπόν η εξομολόγηση (με τη φωνή της Αμαλίας Μουτούση) της «ίδιας» της Βιβλιοθήκης, που μέσα από ένα ευρηματικό μοντάζ αρχειακού και σύγχρονου υλικού και μερικές πετυχημένες αφηγηματικές επινοήσεις μετατρέπεται σε ένα παλλόμενο, ζωντανό κι αντιφατικό πορτρέτο της ίδιας της ελληνικής πρωτεύουσας. Όπως η ρέουσα καθημερινότητά της, η οποία γίνεται ένα με τις τεχνικές πληροφορίες της μεταφοράς, τις ιστορικές λεπτομέρειες, τα πολιτικά πάθη και τις κοινωνικές αναταραχές του ελληνικού 19ου και 20ού αιώνα.

Ελλάδα. 2020. Διάρκεια: 115΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μεταφορά

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2020
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ηλίας Γιαννακάκης

Μετά από 115 χρόνια φιλοξενίας της στο κτίριο της οδού Πανεπιστημίου, η Εθνική Βιβλιοθήκη είναι έτοιμη για τη μεταφορά της στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Μια περίπλοκη, περιπετειώδης διαδικασία με αβέβαια αποτελέσματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.