5 ταινίες όπου οι γυναίκες «τα σπάνε» επί σκηνής

Η ελληνική πρεμιέρα του «Wild Rose» μας δίνει την ευκαιρία να θυμηθούμε εκείνες τις ταινίες όπου η μουσική δρα καταλυτικά για τις ηρωίδες τους, οι οποίες αντιστέκονται σε όσα τις καταπιέζουν με τα τραγούδια τους.

5 ταινίες όπου οι γυναίκες «τα σπάνε» επί σκηνής

Στο σύμπαν των μουσικών ταινιών υπάρχει μια κατηγορία που αποτελείται από εκείνες οι οποίες χρησιμοποιούν τη μαγεία του ήχου ως δύναμη απελευθέρωσης για καταπιεσμένους γυναικείους χαρακτήρες. Το «Wild Rose» (Τομ Χάρπερ), καθώς και το «Όνειρα στην Καλιφόρνια» (Νίσα Γκανάτρα) που κυκλοφορούν αυτήν την εβδομάδα, αποτελούν τις πιο πρόσφατες προσθήκες σε αυτό το άτυπο κινηματογραφικό είδος, παρότι τις χωρίζει μια ουσιαστική σεναριακή διαφορά. Στο «Wild Rose», η πρωταγωνίστρια Τζέσι Μπάκλι βγαίνει στη σκηνή για να διεκδικήσει τη χειραφέτησή της, ενώ από την άλλη η Ντακότα Τζόνσον πετυχαίνει το ίδιο μένοντας στο παρασκήνιο κι επιλέγοντας το ρόλο του παραγωγού. Στη λίστα που ακολουθεί επιλέξαμε εκείνες τις ταινίες που οι ηρωίδες τους χρειάστηκε να επιδείξουν ακλόνητη σιγουριά επί σκηνής ώστε να ξεπεράσουν τους φόβους τους, κρατώντας μικρόφωνα, κιθάρες και παίζοντας από σκληρό πανκ μέχρι ατόφια λαϊκά.

#1 We Are the Best! (Λούκας Μούντισον, 2013)

5 ταινίες όπου οι γυναίκες «τα σπάνε» επί σκηνής - εικόνα 1

Τρεις δωδεκάχρονες ενάντια στον κόσμο. Έτσι αυτοσυστήνεται η γλυκιά ταινία του Λούκας Μούντισον («Λίλια για Πάντα»), ο οποίος μας μεταφέρει στη Σουηδία των ’80s. Τότε η τριάδα των αντικομφορμιστριών φιλενάδων αποφασίζει να φτιάξει μια πανκ μπάντα, παρότι δεν έχει ιδέα από μουσική, και να ξεκινήσει μια διασκεδαστική μα καθόλου αφελή περιπέτεια. Οι μικρές ηρωίδες τα βάζουν με τον κόσμο των ενηλίκων στο σπίτι, στο σχολείο, στο δρόμο, και ταυτόχρονα παίρνουν μια πρώτη πικρή γεύση της ωρίμανσής τους. Ένα αστείρευτα ρομαντικό και ειλικρινές φιλμ για τη γυναικεία φιλία και ενηλικίωση.

#2 Ένα Αστέρι Γεννιέται (Μπράντλεϊ Κούπερ, 2018)

5 ταινίες όπου οι γυναίκες «τα σπάνε» επί σκηνής - εικόνα 2

Το love story που πρωτοείδαμε στην ομότιτλη ταινία του 1937 από τον Γουίλιαμ Γουέλμαν και αναπαράχθηκε αρκετές φορές έκτοτε, απέκτησε ένα από τα αξιοπρεπέστερα ριμέικ διά χειρός Μπράντλεϊ Κούπερ. Ο τελευταίος επίσης πρωταγωνιστεί στο ρόλο του μουσικού που ανακαλύπτει το ταλέντο του χαρακτήρα της Lady Gaga, με το δίδυμο να δημιουργεί χημεία που ηλεκτρίζει και την Gaga να κερδίζει δικαίως Όσκαρ πρωτότυπου τραγουδιού.

#3 Wild Rose (Τομ Χάρπερ, 2018)

«Τρία ακόρντα και η αλήθεια» είναι τα μόνα συστατικά που χρειάζεται η δυναμική Τζέσι Μπάκλι για να ενσαρκώσει τη Ρόουζ-Λιν, μια παθιασμένη με την κάντρι μητέρα δύο παιδιών, η οποία αποφασίζει ότι μόλις αποφυλακιστεί θα εγκαταλείψει τη ζωή στη Γλασκόβη και θα γίνει τραγουδίστρια στο Νάσβιλ. Η Μπάκλι δίνει μια συγκινητική ερμηνεία παίρνοντας καύσιμα και από την προσωπική ιστορία της, καθώς ξεκίνησε την καριέρα της από ένα τηλεπαιχνίδι ταλέντων, στο οποίο βγήκε δεύτερη.

#4 Ladies and Gentlemen, The Fabulous Stains (Λου Άντλερ, 1982)

5 ταινίες όπου οι γυναίκες «τα σπάνε» επί σκηνής - εικόνα 3

Στις αρχές των '80s, το μόνο που είχες να κάνεις για να ξεκινήσεις την επανάσταση ήταν να φτιάξεις μια πανκ μπάντα. Αυτό κάνει και η 17χρονη τότε Νταϊάν Λέιν, η οποία κρατά το ρόλο της παθιασμένης τραγουδίστριας του συγκροτήματος. Ως άλλη Καθλίν Χάνα, τα βάζει με το μάτσο ανδρικό κοινό, όπως και τις άλλες μπάντες, διεκδικώντας δυναμικά τη θέση της στη μουσική σκηνή. Η εφηβική οργή παίρνει τη μορφή ενδυματολογικής εξτραβαγκάντζας και βιτριολικών ατακών, την ώρα που ο χαρακτήρας της Λέιν γίνεται τηλεοπτικό φαινόμενο και κάνει τους φιλήσυχους γονείς της Αμερικής να τρέμουν...

#5 Φαντασία (Αλέξης Καρδαράς, 2019)

5 ταινίες όπου οι γυναίκες «τα σπάνε» επί σκηνής - εικόνα 4

Από την επαρχία στα λαϊκά πάλκα της Αθήνας και έπειτα πρώτο όνομα στα μεγάλα νυχτερινά κέντρα, η ηρωίδα που ενσαρκώνει η Ρένα Μόρφη κάνει ένα ταξίδι γεμάτο όνειρα, χαρές αλλά και μεγάλες λύπες. Η ταινία του Καρδαρά, όμως, δεν είναι η μόνη σε αυτό το ύφος, με τις «Διπλοπενιές» (Γιώργος Σκαλενάκης, 1966) να πατούν ακριβώς στη συνταγή του «Ένα Αστέρι Γεννιέται», όπως άλλωστε και το «Χάραμα» του Αλέξη Μπίστικα (1993), oπου βλέπουμε την Κατερίνα Κούκα να γίνεται από σερβιτόρα δημοφιλής τραγουδίστρια, χωρίς όμως να ξεχνά όσους την έχουν πληγώσει.

Περισσότερες πληροφορίες

Wild Rose

3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 101 '
  • Τομ Χάρπερ

H Ρόουζ-Λιν Χάρλαν είναι μια 23χρονη τραγουδίστρια κάντρι με δύο ανήλικα παιδιά, που μόλις αποφυλακίστηκε. Το όνειρό της είναι να αφήσει την Γλασκόβη για το Νάσβιλ, αλλά κυνηγώντας το παραμελεί διαρκώς τις οικογενειακές υποχρεώσεις της. Μέχρι που κάποια στιγμή θα πρέπει να επιλέξει…

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.