Το παράλογο της ύπαρξής μας ως κομμάτι της καθημερινής ζωής. Ο Τσεχοεβραίος συγγραφέας Φραντς Κάφκα το αποτύπωσε στο χαρτί με τρόπο μοναδικό, και η «Δίκη» του δικαίως θεωρείται ένα από τα πλέον επιδραστικά μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας, ανοιχτή σε πάμπολλες, πολυδιάστατες ερμηνείες. Στην ιστορία της όλα έτσι κι αλλιώς είναι λιτά, απογυμνωμένα στην καθαρή ουσία τους: Η κοινότοπη ζωή του τραπεζικού υπαλλήλου Γιόζεφ Κ. ανατρέπεται όταν δύο άγνωστοι άντρες έρχονται σπίτι του για να τον συλλάβουν χωρίς σαφή κατηγορία και να τον οδηγήσουν στον ανακριτή, παρότι ο ίδιος δεν έχει κάνει καμία παράνομη πράξη.
Ο αδιέξοδος, καφκικός λαβύρινθος στον οποίο παγιδεύεται μετατρέπεται σε έναν μπαρόκ κινηματογραφικό εφιάλτη που αποτυπώνει όλη την υπαρξιακή απόγνωση του λογοτεχνήματος. Επιπλέον, ο Γουέλς τού προσθέτει κοινωνικοπολιτικές και ψυχαναλυτικές διαστάσεις (οι γκάνγκστερ, οι σέξι γυναικείες παρουσίες), υποβαθμίζοντας τον μεταφυσικό χαρακτήρα του, αν και η εξπρεσιονιστική σκηνοθεσία του είναι μια αφηγηματική επιλογή εντελώς αντίθετη προς το ρεαλιστικό, «ξερό» και σαφές διηγηματικό ύφος του Κάφκα.
Α/Μ. Γαλλία, Ιταλία. 1962. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Δίκη
Η κοινότοπη ζωή ενός τραπεζικού υπαλλήλου ανατρέπεται όταν δύο άγνωστοι άντρες έρχονται σπίτι του για να τον συλλάβουν χωρίς σαφή κατηγορία και να τον οδηγήσουν στον ανακριτή, παρότι ο ίδιος δεν έχει κάνει καμιά παράνομη πράξη.