Μετά τα Μεσάνυχτα

5

Μεταφυσικό μυστήριο, υπαρξιακή απόγνωση και ένα υπνωτιστικό φιλμ-εφιαλτικός λαβύρινθος χτισμένος από τα (ανθρωπίνως ακατανόητα) παιχνίδια της μοίρας. Η καλύτερη βρετανική ταινία τρόμου, με την ερωτικότερη σκηνή στην κινηματογραφική ιστορία.

Μετά τα Μεσάνυχτα

Η αγαπημένη του Άλφρεντ Χίτσκοκ («Η Ταβέρνα της Τζαμάικα», «Ρεβέκκα», «Τα Πουλιά»), Βρετανίδα συγγραφέας Ντάφνι ντι Μοριέ προμηθεύει στον τολμηρό κι απρόβλεπτο Νίκολας Ρεγκ («Ο Άνθρωπος που Έπεσε στη Γη», «Η Δύναμη της Σάρκας») ένα εκτενές διήγημα πάνω στην εύθραυστη σχέση ενός ζευγαριού. Του Τζον και της Λόρα Μπάξτερ, οι οποίοι βρίσκονται στη Βενετία για τις εργασίες αναστήλωσης μιας εκκλησίας. Εκεί θα βιώσουν μια σειρά από παράξενες εμπειρίες, μετά τη συνάντησή τους με δυο ηλικιωμένες γυναίκες με πνευματιστικές ικανότητες οι οποίες ισχυρίζονται ότι επικοινωνούν με το πνεύμα της πρόσφατα χαμένης κόρης τους.

Παρελθόν, παρόν και μέλλον διασταυρώνονται σε ένα περιβάλλον σήψης και παρακμής, καθώς οράματα, αναμνήσεις και παρόντα γεγονότα ενώνονται σε ένα απειλητικό παζλ με φόντο τη χειμερινή, ημιφωτισμένη πόλη των Δόγηδων. Έναν τόπο όπου ο χρόνος έχει σταματήσει και η μοίρα στήνει τα ακατανόητα στους ανθρώπους παιχνίδια της, βγαλμένα από τους προσωπικούς πόθους και τους πλέον μύχιους φόβους τους. Είμαστε σε θέση να τους τιθασεύσουμε; Μπορούμε να αποκωδικοποιήσουμε τα σημάδια μιας μεταφυσικής «πλεκτάνης» που μας παρασύρει σ’ έναν αδιέξοδο λαβύρινθο;

Μετά τα Μεσάνυχτα - εικόνα 1

Χειριζόμενο ευρηματικά κι εντελώς πρωτότυπα την αντίληψη του κινηματογραφικού χρόνου, το «Μετά τα Μεσάνυχτα» είναι μια αντονιονική ματιά στην κρίση του σύγχρονου ζευγαριού (τραυματισμένου εξ αρχής από την απώλεια), το οποίο «παγιδεύεται» μέσα στο ζωντανό μαυσωλείο του δυτικού πολιτισμού (τη Βενετία) και σ’ έναν αναπόδραστο υπαρξιακό εφιάλτη. Με ένα φινάλε πραγματικό σοκ και την ερωτικότερη σκηνή στην κινηματογραφική ιστορία, το φιλμ του Νίκολας Ρεγκ αποτελεί μια αλησμόνητη κατάβαση στο σκοτεινότερο βάθος του ανθρώπινου υποσυνείδητου, εκεί όπου συγκατοικούν έρωτας και θάνατος.

Μ. Βρετανία. 1973. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Μετά τα Μεσάνυχτα

Don't Look Now
5
  • Τρόμου
  • 1973
  • Διάρκεια: 110 '
  • Νίκολας Ρεγκ

Το ζεύγος Μπάξτερ βρίσκεται στη Βενετία για τις εργασίες αναστήλωσης μιας εκκλησίας. Εκεί θα βιώσει μια σειρά από παράξενες εμπειρίες, μετά τη συνάντηση με δύο ηλικιωμένες με πνευματιστικές ικανότητες, οι οποίες ισχυρίζονται ότι επικοινωνούν με το πνεύμα της πρόσφατα χαμένης κόρης τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.