22ο ΦΝΘ: Βιντεο-συνέντευξη για τις «Κυριακές» της Αλήθειας Αβράμη

Αθήνα – Λος Άντζελες ένα… Zoom call δρόμος για τον κριτικό του «α» Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο, ο οποίος συνομιλεί με τη σκηνοθέτιδα που παρουσιάζει το ντεμπούτο της στο 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

22ο ΦΝΘ: Βιντεο-συνέντευξη για τις «Κυριακές» της Αλήθειας Αβράμη

Οι πρωτόγνωρες περιστάσεις απαιτούν εναλλακτικές λύσεις, έτσι όπως το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (19-28/5) συνεχίζει τις διαδικτυακές προβολές στην online πλατφόρμα του, έτσι κι εμείς προσαρμοστήκαμε στις νέες συνθήκες και επικοινωνήσαμε μέσω Zoom με τη σκηνοθέτιδα Αλήθεια Αβράμη.

Η δημιουργός συμμετέχει στο φεστιβάλ με το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της «Κυριακές» («Sundays»), το οποίο παρουσιάζεται στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα «Newcomers». Στο ντοκιμαντέρ η δημιουργός κινηματογραφεί τη ζωή του πατέρα της, ο οποίος για τριάντα χρόνια βρισκόταν στην υπηρεσία της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στις ΗΠΑ, ζώντας φαινομενικά μια ευτυχισμένη ζωή. Όταν ξαφνικά ανακοινώνει στην οικογένειά του την απόφαση να εγκαταλείψει τον κλήρο, σχεδόν ταυτόχρονα η σκηνοθέτιδα ανακαλύπτει ένα παλιό βίντεο του πατέρα της στο οποίο εκμυστηρεύεται όλα όσα για δεκαετίες βάραιναν τη συνείδησή του. Τότε συνειδητοποιεί πως δε γνώριζε στ' αλήθεια το πραγματικό πρόσωπο του ανθρώπου που τη μεγάλωσε.

Ο αφιλτράριστα προσωπικός τόνος του ντοκιμαντέρ και οι αρκετές συναισθηματικά φορτισμένες σκηνές, με έκαναν να αναρωτηθώ κατά πόσο η ίδια είχε ενδοιασμούς σχετικά με την έκθεση που θα βρισκόταν η οικογένειά της στην ταινία. «Η αλήθεια είναι πως ένιωσα ότι ήταν κάτι που έπρεπε να κάνω. Ένιωθα ότι ήταν αναγκαίο ως κόρη να καταλάβω τον πατέρα μου, ο οποίος τυχαίνει να είναι ιερέας» μου απαντάει η Αβράμη. «Δεν ήταν εύκολο για εκείνον και τη μητέρα μου να ανοιχτούν στην κάμερα, όμως στο πέρασμα των 10 χρόνων που χρειάστηκαν τα γυρίσματα, βρέθηκε ο μηχανισμός για να μιλήσουν χωρίς φόβο».

Πώς νιώθει όμως ως δημιουργός που η πρεμιέρα της ταινίας της γίνεται εξ αποστάσεως; «Το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ήταν ένα από τα πρώτα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση και πιστεύω πως η απόφαση να γίνει διαδικτυακά ήταν σωστή. Ελπίζω παρόλα αυτά στο μέλλον να έχω την ευκαιρία να κάνω μια προβολή στην Ελλάδα, έτσι ώστε να μπορέσω να αφουγκραστώ τις αντιδράσεις του κοινού σε σχέση με τον τρόπο ζωής των Ελληνοαμερικάνων και να μάθω περισσότερα από τους θεατές».

Δείτε τις «Κυριακές» στην online πλατφόρμα του φεστιβάλ, εδώ.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κωνσταντίνε Φραγκούλη, πώς γύρισες ένα ψυχολογικό θρίλερ στη Σάμο;

Ο σκηνοθέτης απαντά στις ερωτήσεις μας με αφορμή την αθηναϊκή πρεμιέρα της πρώτης μεγάλου μήκους του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/04/2024

Κάννες 2024: Το "September" της Αριάν Λαμπέντ κάνει πρεμιέρα στο Ένα Κάποιο Βλέμμα

Το μεγάλου μήκους σκηνοθετικό ντεμπούτο της διακεκριμένης ηθοποιού παρουσιάζεται σύντομα στην Κρουαζέτ.

Ελληνικό box office: Ένα "Panda" δεν φέρνει την άνοιξη

Το "Kung Fu Panda 4" συνεχίζει να συναρπάζει τους νεαρούς κινηματογραφόφιλους, αλλά οι καινούριες ταινίες μοιάζουν να μην ενδιαφέρουν ιδιαίτερα ούτε μικρούς ούτε μεγάλους.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/4

Ένα περιπετειώδες δυστοπικό sc-fi, ένα υποβλητικό arthouse δράμα αλλά και μια νέα ταινία τρόμου προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Βλέπουμε την "Κάρι" του Στίβεν Κινγκ στον Δαναό

Την ταινία σκηνοθετεί ο Μπράιαν Ντε Πάλμα, ο οποίος παρέδωσε μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες τρόμου στην ιστορία και έκτοτε μπήκε στο πάνθεον των καλύτερων σκηνοθετών τρόμου.

Άνοιξαν οι συμμετοχές για το 14ο International Micro μ Festival

Ανοιχτό κάλεσμα σε Έλληνες και ξένους κινηματογραφιστές με στόχο την ανάδειξη της ταινίας μικρού μήκους.

Το παιδικό και εφηβικό φεστιβάλ "Psaroloco" επιστρέφει

Το φεστιβάλ ετοιμάζει μια σειρά ταινιών - εργαστηρίων - διαδραστικών εμπειριών και συζητήσεων ειδικά προσαρμοσμένων για μικρούς σινεφίλ.