Ciao Italia

Παλιομοδίτικη αισθητική μεταξύ βιντεοκασέτας και τηλεοπτικής σειράς χαμηλού προϋπολογισμού, ξεπερασμένα στερεοτυπικά αστεία, λαϊκίστικες πολιτικές γενικεύσεις και η συνολικά ράθυμη σκηνοθεσία φτιάχνουν ένα ενοχλητικά κακοστημένο κωμικό heist movie.

Ciao Italia

Ως μια «σουρεαλιστική πολιτική κωμωδία» συστήνεται το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γιώργου Παπαθεοδώρου, το οποίο θέλει μια παρέα πέντε άνεργων νεαρών γυναικών να στήνει την κλοπή μιας τράπεζας, με τη βοήθεια της ηλικιωμένης αντάρτισσας σπιτονοικοκυράς τους. Εμπόδιο στα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους στέκεται η στενή παρακολούθηση των κινήσεών τους από έναν συνταξιούχο βασιλικό χωροφύλακα και τα τσιράκια του. Με παλιομοδίτικη αισθητική, κάτι ανάμεσα σε βιντεοκασέτα των ’80s και τηλεοπτική σειρά χαμηλού προϋπολογισμού, η ταινία του Παπαθεοδώρου αγνοεί τόσο το χιούμορ όσο και το υποτυπώδες σασπένς, σε ένα έτσι κι αλλιώς ενοχλητικά κακοστημένο heist movie.

Ξεπερασμένα στερεότυπα χρησιμοποιούνται κατά κόρον ως έμπνευση για δύσπεπτα αστεία που διαρκώς ανακυκλώνονται (χαζή ξανθιά, ανόητος αστυνομικός), η πολιτική διάσταση της υπόθεσης αναλώνεται σε λαϊκίστικες γενικεύσεις, ενώ η ίδια η κλοπή επιτυγχάνεται χάρη σε ένα παιδαριώδες εύρημα. Επιπλέον πρόβλημα ο πλήρης κατακερματισμός της αφήγησης σε ράθυμα σκηνοθετημένες υποπλοκές, που εξανεμίζει το όποιο ενδιαφέρον για τη συνέχεια των όσων διαδραματίζονται επί της οθόνης. Τώρα, αν αναρωτιέστε πού οφείλεται η αναφορά του τίτλου στη γειτονική χώρα, η απάντηση του φινάλε θα σας αφήσει άναυδους...

Ελλάδα. 2020. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: AUDIOVISUAL.

Περισσότερες πληροφορίες

Ciao Italia

  • Κωμωδία
  • 2020
  • Γιώργος Παπαθεοδώρου

Μια παρέα άνεργων γυναικών αποφασίζει να κλέψει μια τράπεζα με τη βοήθεια της ηλικιωμένης αντάρτισσας σπιτονοικοκυράς τους, όμως αγνοούν ότι τα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους παρακολουθούν ένας συνταξιούχος βασιλικός χωροφύλακας και τα τσιράκια του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.