«Star Wars: Skywalker η Άνοδος»: Τι κρατάμε μετά το φινάλε της γαλαξιακής τριλογίας;

Ο Τζέι Τζέι Έιμπραμς βρίσκεται ξανά πίσω από την κάμερα, μετά το «Η Δύναμη Ξυπνάει», για να βάλει τελεία στο franchise που γεννήθηκε πριν από 42 χρόνια, αλλάζοντας ριζικά τον κινηματογραφικό χάρτη.

«Star Wars: Skywalker η Άνοδος»: Τι κρατάμε μετά το φινάλε της γαλαξιακής τριλογίας;

Η τελευταία τριλογία που σχετίζεται με τη saga των Σκάιγουοκερ είναι έτοιμη για ένα επικό κλείσιμο, έχοντας στο ενδιάμεσο καταφέρει να ενθουσιάσει αλλά και να διχάσει το κοινό του «Star Wars». Μετά την ομολογουμένως αδύναμη πρίκουελ παρέμβαση του Τζορτζ Λούκας, δημιουργού του franchise, οι Τζέι Τζέι Έιμπραμς και Ράιαν Τζόνσον ανέλαβαν να επανακαθορίσουν τον κόσμο των Τζεντάι. Άραγε τα κατάφεραν ή η απόπειρά τους θα περάσει στην ιστορία ως εξίσου μισητή με τον Τζαρ Τζαρ Μπινκς;

Το παλιό και το καινούργιο

Το «Η Δύναμη Ξυπνάει» (2015) υπήρξε η ιδανική αρχή για τη νέα τριλογία. Ο Τζέι Τζέι Έιμπραμς έδωσε στην ταινία γοητευτικό ύφος, vintage και ταυτόχρονα μοντέρνο, εφάρμοσε πιστά την αφηγηματική δομή του πρώτου φιλμ («Μια Νέα Ελπίδα») και σύστησε φρέσκους χαρακτήρες ενσαρκωμένους από άγνωστους ηθοποιούς. Ένας εξ αυτών, ο stormtrooper Φιν (Τζον Μπογέγκα), συνιστά μία από τις βαθύτερες τομές του Έιμπραμς στο «Star Wars».

Για πρώτη φορά στην ιστορία του franchise οι αυτοκρατορικοί στρατιώτες απέκτησαν πρόσωπο. Μέχρι τότε ήταν αναλώσιμοι, δεκάδες ανατινάζονταν σε κάθε σεκάνς δράσης, ενώ αντιμετωπίζονταν ως ανδρείκελα. Ο Έιμπραμς όμως τους έδωσε ανθρώπινη υπόσταση και πολύπλοκη ψυχοσύνθεση, ακριβώς τη στιγμή που ο Μπογέγκα έβγαλε πανικόβλητος το κράνος του μετά το σοκ που βίωσε στο πεδίο της μάχης.

Επιπλέον, το Επεισόδιο VII περιέχει ακόμη μία πρωτοτυπία. Ο Έιμπραμς «σκοτώνει» τον εμβληματικό Χαν Σόλο (Χάρισον Φορντ) και αναδεικνύει τον Κάιλο Ρεν (Άνταμ Ντράιβερ) στην ενσάρκωση του απόλυτου Σκότους, επιβάλλοντας έτσι την «ενηλικίωση» των οπαδών του «Star Wars». Είχε έρθει, λοιπόν, η στιγμή να κοπούν οι δεσμοί με το παρελθόν και να δοθεί χώρος στους νέους ήρωες να λάμψουν.

«Star Wars: Skywalker η Άνοδος»: Τι κρατάμε μετά το φινάλε της γαλαξιακής τριλογίας; - εικόνα 1

Το ανάθεμα στον Ράιαν Τζόνσον

Όσο αποθεώθηκε το πρώτο κεφάλαιο από τον Έιμπραμς άλλο τόσο λοιδορήθηκε ο ταλαντούχος σκηνοθέτης ταινιών όπως το «Looper» και το εξαιρετικό «Στα Μαχαίρια», που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Ο Τζόνσον «τόλμησε» στο «Οι Τελευταίοι Jedi» να δοκιμάσει νέα πράγματα ώστε να φρεσκάρει τη συνταγή του franchise, καταφέρνοντας όμως να αποξενώσει πλήρως τους φαν. Το ιδιοσυγκρασιακό χιούμορ, το ενδοσκοπικό ύφος της αφήγησης και οι ανατροπές στην εξέλιξη της πλοκής είναι μερικές από τις σκηνοθετικές επιλογές που αντιμετωπίστηκαν ως απαράδεκτες από τους οπαδούς, οι οποίοι θεώρησαν ότι ο Τζόνσον κατέστρεψε την τριλογία.

Με την ίδια οργή αντιμετώπισαν και το χειρισμό των Λουκ Σκάιγουοκερ (Μαρκ Χάμιλ) και Πο Ντάμερον (Όσκαρ Άιζακ), οι οποίοι πέρασαν σε δεύτερη μοίρα ώστε να έρθουν στο προσκήνιο οι γυναικείοι χαρακτήρες. Οι ως επί το πλείστον άντρες φαν δυσανασχέτησαν βλέποντας τη Ρέι (Ντέιζι Ρίντλεϊ) να κατακεραυνώνει τον Λουκ, την ώρα που η Χόλντο (Λόρα Ντερν) και η Πριγκίπισσα Λέια (Κάρι Φίσερ) ανέλαβαν δράση αντί του Πο για να σώσουν την Αντίσταση. Ο Τζόνσον κατέρριψε το αρχέτυπο του γενναίου ήρωα που σώζει την κατάσταση και αυτό φαίνεται πως ήταν δύσκολο να το χωνέψουν πολλοί, παρότι η Χόλντο αυτοθυσιάζεται σε μία από τις καλύτερες σκηνές του franchise.

Τι παίζει με τον Πάλπατιν;

Τώρα ο Έιμπραμς κάθεται ξανά στην καρέκλα του σκηνοθέτη και υπογράφει την κατακλείδα της επικής τριλογίας, η οποία αναμένεται να χωρίσει τους οπαδούς σε αντίπαλα στρατόπεδα. Όλα ξεκινούν όταν ένας πανίσχυρος Σιθ, ο αυτοκράτορας Πάλπατιν από το παρελθόν επιστρέφει για να ανακατέψει την τράπουλα, ενώ οι Κάιλο Ρεν και Ρέι έρχονται αντιμέτωποι με το παρελθόν τους, προκαλώντας αναταράξεις στην ισορροπία της Δύναμης. Ο Έιμπραμς, ευτυχώς, στο «Star Wars: Skywalker Η Άνοδος» δεν παθαίνει... «Lost», αλλά σκαρφίζεται ένα φινάλε που είναι καταδικασμένο να αφήσει πολλά στόματα ανοιχτά. Διότι κάποιες από τις προσδοκίες των fans βρίσκουν ανταπόκριση, όμως οι σεναριακές πρωτοβουλίες του Έιμπραμς είναι εκείνες που θα σηκώσουν την περισσότερη κουβέντα.

Το Star Wars σε αριθμούς

Όσκαρ

Δέκα είναι τα χρυσά αγαλματίδια που έχει αποσπάσει το franchise, με πολυνίκη τον πρώτο «Πόλεμο των Άστρων» με επτά (μεταξύ τους και ένα ειδικό).

Box office

Συνολικά το franchise έχει συγκεντρώσει 9.238.542 δολάρια παγκοσμίως, με πιο επιτυχημένο εμπορικά επεισόδιο το «Η Δύναμη Ξυπνάει» (στα 2.068.224).

Διάρκεια

Για να δείτε και τις εννέα ταινίες θα χρειαστείτε συνολικά 20 ώρες και τέσσερα λεπτά, ενώ τη μεγαλύτερη διάρκεια έχουν οι «Τελευταίοι Jedi» (152΄).

Περισσότερες πληροφορίες

Star Wars: Skywalker Η Άνοδος

Star Wars: The Rise of Skywalker
2
  • Επιστ. Φαντασίας
  • 2019
  • Διάρκεια: 142 '
  • Τζέι Τζέι Έιμπραμς

Ο αυτοκράτορας Πάλπατιν επιστρέφει από τους νεκρούς και μαζί με τον Κάιλο Ρεν ετοιμάζουν το μεγάλο χτύπημα του Τελικού Τάγματος, ενώ η Ρέι ολοκληρώνει την εκπαίδευσή της για να τους αντιμετωπίσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.