Το Χρυσό Γάντι

2,5

Τολμηρή βιογραφία-κοινωνική μελέτη πάνω στη βία, επιχειρεί εσκεμμένα να προκαλέσει τον αποτροπιασμό. Σκληρού ρεαλισμού, φλερτάρει με την πορνογραφία της ασχήμιας και δεν ολοκληρώνει πειστικά όλα όσα αμφιλεγόμενα θέλει να υπερασπιστεί.

Το Χρυσό Γάντι

Το «Χρυσό Γάντι» είναι μια άσχημη ταινία, ακριβώς όπως την ήθελε ο Φατίχ Ακίν. Δημιουργός που δεν φοβάται να αναμετρηθεί με τα πιο καυτά και πολιτικώς μη ορθά θέματα, επιστρέφει μετά το «Μαζί Ποτέ» στη γεμάτη απωθημένες εντάσεις γερμανική κανονικότητα με μια προκλητική βιογραφία. Αυτήν του διαβόητου serial killer της δεκαετίας του ’70 Φριτς Χόνκα, μέσω της οποίας επιχειρεί ένα καυστικό σχόλιο για το μεταπολεμικό θαύμα που στήθηκε πάνω στα ερείπια του Γ΄ Ράιχ και το βαθύ εθνικό τραύμα που έπρεπε να επουλωθεί πάση θυσία.

Ο Ακίν έχει μιλήσει επανειλημμένα για την αόρατη βία που ελλοχεύει στη βορειοευρωπαϊκή καθημερινότητα και τώρα αποφάσισε να δείξει σε όλη της τη «μεγαλοπρέπεια». Γι’ αυτό και η σκηνοθετική προσέγγιση της ιστορίας του Χόνκα είναι εκείνη ενός ακατέργαστου ρεαλισμού που δεν εξωραΐζει ούτε την ελάχιστη λεπτομέρεια, γεμίζοντας τα υποδειγματικά γεωμετρικά κάδρα του φιλμ με αποτρόπαιες εικόνες, οι οποίες θαρρείς πως αναδύουν αβάσταχτα απωθητικές… μυρωδιές. Η ασχήμια είναι κυρίαρχη, η βία –πάντα απέναντι σε γυναίκες– απροκάλυπτη, γυμνή, και η σήψη πανταχού παρούσα (σκηνογραφία και φωτισμοί κινούνται στις αποχρώσεις της ώχρας, του κίτρινου και του καφέ). Η μίζερη καθημερινότητα του ήρωα γίνεται ένα δυσώδες, εσωτερικό ψυχολογικό τοπίο το οποίο απλώνεται σε όλο το Αμβούργο, σε όλη τη χώρα, σε όλα τα ’70s...

Το Χρυσό Γάντι - εικόνα 1

Σαν ένας καινούργιος Χανς Μπέκερτ (ο δολοφόνος του «Μ»), ο Χόνκα είναι ένας περιθωριακός της ευνομούμενης, αναπτυσσόμενης και υποδειγματικά οργανωμένης γερμανικής κοινωνίας ο οποίος αντανακλά τα απωθημένα σκοτεινά ένστικτά της. Ο Ακίν προσπαθεί να σταθεί απέναντί του απαξιωτικά (σπρώχνοντας τον θεατή να νιώσει αφόρητη ενόχληση από τις πράξεις του) αλλά και με μια κατανόηση που παραμένει εγκεφαλική, αποστασιοποιημένα κοινωνιολογική – εδώ έγκειται και όλη η διαφορά με την ηρωίδα του «Ποτέ Μαζί». Φλερτάροντας με την πορνογραφία της ασχήμιας, ο Τουρκογερμανός βιρτουόζος σκηνοθέτης παρασύρεται τελικά από τη δεξιοτεχνική, γραφική οπτικοποίησή της και δεν ολοκληρώνει πειστικά όλα όσα αμφιλεγόμενα θέλει να υπερασπιστεί.

Γερμανία, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Χρυσό Γάντι

Der Goldene Handschuh / The Golden Glove
2,5
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 115 '
  • Φατίχ Ακίν

Στο Αμβούργο των αρχών της δεκαετίας του ’70 ο Φριτς Χόνκα ζει μια μοναχική, μίζερη καθημερινότητα. Πίσω από το αποκρουστικό παρουσιαστικό του όμως κανείς δεν φαντάζεται πως κρύβεται ένας κατά συρροή δολοφόνος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.