Φαντασία

1

Μουσικό μελόδραμα που προσπαθεί να ζωντανέψει (και να κριτικάρει) τα ελληνικά ’90s. Απελπιστικά σχηματικό και κακοστημένο, καταντάει αφηγηματικά ακατανόητο και αγγίζει τα όρια της παρωδίας.

Φαντασία

Σκηνοθέτης και σεναριογράφος περιπετειωδών κωμωδιών («Η Ληστεία», «Γκίνες»), ο Αλέξης Καρδαράς επιχειρεί τώρα να προσεγγίσει την πραγματικότητα των «αμαρτωλών» ’90s μέσα από μια ελάχιστα χιουμοριστική ιστορία ανόδου και πτώσης, όπως τη βιώνει η όμορφη, ταλαντούχα και φιλόδοξη Φωτεινή. Μια νεαρή τραγουδίστρια σε επαρχιακά σκυλάδικα, η οποία το 1993 καταφθάνει στην Αθήνα και στο νυχτερινό κέντρο «Χάντρες». Ανακάλυψη του βετεράνου μπουζουξή και λαϊκού συνθέτη Βλάση Χρηστάκη, θα γίνει δίπλα του το πρώτο όνομα της πίστας, όλα όμως θα αλλάξουν όταν γνωρίσει κι ερωτευτεί το λαϊκοπόπ είδωλο Νίκο Κόκκινο.

Η «Φαντασία» είναι ένα τυπικό μουσικό μελόδραμα, του οποίου η βασική σεναριακή ιδέα ξεκινάει από το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» και, περνώντας από τις «Διπλοπενιές» και το «Ρεμπέτικο», φτάνει στο «Χάραμα». Οι ήρωες έχουν να αντιμετωπίσουν το βαρύ τίμημα της επιτυχίας, με τη Φωτεινή να δηλώνεται εξαρχής ως σημαδεμένη από την απώλεια, καθώς ήδη από τη δεύτερη σκηνή χάνει, ως μικρό κορίτσι, τη μητέρα της σε αυτοκινητικό δυστύχημα και καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας αναζητά να μάθει την ταυτότητα του πατέρα της. Δίπλα σε αυτήν την πορεία αυτογνωσίας, το στόρι ενός μοιραίου ερωτικού τριγώνου και τα μουσικά ιντερμέδια (ο Μίνως Μάτσας έχει πιάσει στην εντέλεια το ζητούμενο κλίμα), ο Καρδαράς επιχειρεί να χωρέσει κι ένα διακριτικό (;) σχόλιο για το πασοκικό lifestyle της εποχής.

Φαντασία - εικόνα 1

Όλα μένουν στον αέρα όμως, χαντακωμένα από ένα απελπιστικά σχηματικό και κακοστημένο σενάριο και μια άτακτη, ανορθόγραφη αφήγηση. Πραγματολογικές λεπτομέρειες, χαρακτήρες, διάλογοι, ακόμη και η εικόνα των νυχτερινών κέντρων (στον «Διογένη» και στην παραλιακή τραγουδούσε η Φωτεινή ή στα «Κόκκαλα» στο Περιστέρι;), τα πάντα είναι τσαπατσούλικα κατασκευασμένα και ατάκτως ερριμμένα σε αυτό το αφελές, προβλέψιμο στόρι αστείας κορύφωσης (κανείς, μέσα κι έξω από την οθόνη, δεν συγκινείται στη σκηνή της «μεγάλης αποκάλυψης») και αμήχανων ερμηνειών, το οποίο ολοκληρώνεται αγγίζοντας τα όρια της παρωδίας.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Φαντασία

1
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 96 '
  • Αλέξης Καρδαράς

Στην Αθήνα του 1993 μια νεαρή τραγουδίστρια καταφθάνει από την επαρχία στο νυχτερινό κέντρο «Χάντρες» και γίνεται πρώτο όνομα δίπλα στο βετεράνο μπουζουξή και συνθέτη Βλάση Χρηστάκη. Η γνωριμία της με το λαϊκοπόπ είδωλο Νίκο Κόκκινο όμως θα είναι καθοριστική και ο έρωτάς τους θα αλλάξει τη ζωή και των τριών τους για πάντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.