Κλέφτης Αλόγων

2,5

Υποβλητική η σκηνοθετική ατμόσφαιρα (βραβείο φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου), η οποία δεν μπορεί να φορτίσει με ένταση κι ενδιαφέρον τη φλύαρη πλοκή.

Κλέφτης Αλόγων

Oσος κυνισμός περίσσευε από το ανατριχιαστικά ξεκαρδιστικό «Με Σειρά Εξαφάνισης», το οποίο ο ίδιος ο Χανς Πέτερ Μόλαντ διασκεύασε πρόσφατα ως αγγλόφωνη «Ψυχρή Καταδίωξη», τόση διάθεση για αληθινή, τρυφερή ανθρώπινη επαφή κατακλύζει τον «Κλέφτη Αλόγων». Την κινηματογραφική διασκευή ενός λογοτεχνικού μπεστ σέλερ του Περ Πέτερσον, το οποίο συμπλέκει μια δραματική ιστορία ενηλικίωσης κι έναν νοσταλγικό στοχασμό πάνω στο πέρασμα του χρόνου.

Και οι δύο αφορούν τον 67χρονο και χήρο πλέον Τροντ, ο οποίος στο τέλος του 1999 μετακομίζει σε ένα απομονωμένο χωριό της νορβηγικής ενδοχώρας (καινούργια χιλιετία, καινούργια ζωή). Ανακαλύπτοντας πως έχει για γείτονα έναν άντρα που γνώριζε όταν ήταν παιδί, ανακαλεί τα γεγονότα του καλοκαιριού του 1948, τα οποία του άλλαξαν τη ζωή. Τότε που μαζί με τον πατέρα του πέρασαν μερικές εβδομάδες στην ορεινή εξοχή κι ο έφηβος Τροντ ήρθε για πρώτη φορά σε μετωπική επαφή με τις έννοιες του θανάτου, της ζήλιας, της φιλίας, του ζην επικινδύνως, του έρωτα και της προδοσίας.

Κλέφτης Αλόγων - εικόνα 1

Με αφηγηματικό στιλιζάρισμα που φλερτάρει γρήγορα με την επιτηδευμένη μανιέρα, ο Μόλαντ ενώνει τις δύο ιστορίες με διαρκή φλας μπακ και όνειρα βγαλμένα από το παρελθόν, που αναστατώνουν τον ηλικιωμένο Τροντ. Στην προσπάθειά του να προσδώσει διηγηματική ένταση στο πώς ο ήρωας αφήνει πίσω την εποχή της αθωότητας, υπογραμμίζει με επαναλήψεις, αργές κινήσεις και πολλαπλές λήψεις τις «κρίσιμες στιγμές» και υπερτονίζει τον καταλυτικό ρόλο της φύσης, η οποία γίνεται πρωταγωνίστρια.

Ο βραβευμένος με Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για τη φωτογραφία του Ράσμους Βίντεμπεκ («Ο Έρωτας της Βασίλισσας», «Ο Μαύρος Πύργος») πασχίζει να φορτίσει με ένταση κι ενδιαφέρον τη φλύαρη πλοκή, αλλά τα ατμοσφαιρικά πλάνα του δεν μπορούν να δέσουν αρμονικά φροϊδικές αναφορές, ιστορική κριτική (η Σκανδιναβία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου), ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, υπαρξιακά ερωτήματα κι ένα συναρπαστικό δράμα. Τα καταφέρνει πολύ καλύτερα ένα κοντινό στον στωικό και καθυστερημένα συνειδητοποιημένο Στέλαν Σκάρσγκαρντ.

Νορβηγία, Σουηδία. 2019. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Κλέφτης Αλόγων

Ut Og Stjæle Hester / Out Stealing Horses
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 123 '
  • Χανς Πέτερ Μόλαντ

Στο τέλος του 1999 ο 67χρονος Τροντ μετακομίζει σε ένα απομονωμένο χωριό της νορβηγικής ενδοχώρας. Ανακαλύπτοντας πως έχει για γείτονα έναν άντρα που γνώριζε όταν ήταν παιδί, ανακαλεί τα γεγονότα του καλοκαιριού του 1948, τα οποία του άλλαξαν τη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/04/2024

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.