Οι Χρυσοί Φοίνικες μικρού και μεγάλου μήκους στο Δαναό

Το σινεμά προβάλει μαζί τις ταινίες των Μπονγκ Τζουν-χο και Βασίλη Κεκάτου.

Οι Χρυσοί Φοίνικες μικρού και μεγάλου μήκους στο Δαναό

Καθημερινά στον κινηματογράφο Δαναό οι ταινίες που απέσπασαν την ύψιστη διάκριση στο φεστιβάλ των Κανών, δηλαδή τον Χρυσό Φοίνικα μικρού και μεγάλου μήκους, θα προβάλλονται μαζί στην προβολή των 22.30.

Μιλάμε φυσικά για τις ταινίες «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό και Εμάς» του Βασίλη Κεκάτου και «Παράσιτα» του Νοτιοκορεάτη Μπονγκ Τζουν-χο.

Ο Κεκάτος έγραψε ιστορία με την απόκτηση του Χρυσού Φοίνικα, καθώς έγινε ο πρώτος Έλληνας σκηνοθέτης που αποσπά το βραβείο, με μια ταινία φτιαγμένη από τα πιο απλά υλικά. Πρωταγωνιστές της δύο άγνωστοι νεαροί άντρες, οι οποίοι συναντιούνται αργά τη νύχτα σε ένα ξεχασμένο βενζινάδικο της παλιάς Εθνικής Οδού. Ο ένας έχει σταματήσει για να βάλει βενζίνη στην μηχανή του. Ο άλλος έχει ξεμείνει εκεί. Για να γυρίσει στην Αθήνα του λείπουν 22.50€. Όσο ακριβώς κοστίζει η απόσταση που τους χωρίζει από τον ουρανό.

Όπως γράφαμε στην ανταπόκρισή μας στο φεστιβάλ της Δράμας όπου η ταινία έκανε πανελλήνια πρεμιέρα: «Μέσα σε κάτι λιγότερο από 10' μεταφερόμαστε από το φόβο της οικειότητας στην παράδοση στην ερωτική έλξη, με κινητήριο δύναμη τις ηλεκτρισμένες ερμηνείες των Κοτίδη και Ζεγκίνογλου. Η βραδυφλεγής ένταση των δυο τους κορυφώνεται σε ένα εξαιρετικό και ευφυές τέλος, ικανό να σε κάνει να λουφάξεις στη σκοτεινιά της αίθουσας και την ίδια στιγμή να ξεσπάσεις σε απελευθερωτικά γέλια. H σκηνοθεσία του Κεκάτου κάνει το δύσκολο να μοιάζει εύκολο, με την αβίαστη εξέλιξη της πλοκής να προδίδει την αφηγηματική οξυδέρκειά του. Πρωτίστως όμως ο ίδιος βρίσκει τον τρόπο να απογειώσει μια απλή ιδέα στο χαρτί και να της δώσει διαστάσεις ωδής σε ένα χαμένο ρομαντισμό, η οποία δεν μπορεί παρά να συγκινήσει».

Από την άλλη, ο Μπονγκ Τζουν-χο στα «Παράσιτα» υπογράφει ένα βιτριολικό κοινωνικό δράμα βασισμένο σε ένα σενάριο κομψοτέχνημα, στο οποίο το μαύρο χιούμορ συνδυάζεται με χιτσκοκικές ανατροπές. Μια αγαπημένη αλλά πάμφτωχη οικογένεια, μιας και όλα τα μέλη της είναι άνεργα, βλέπει το μέλλον της να διαγράφεται ζοφερό. Τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν όταν ο γιος πιάνει δουλειά ως καθηγητής ιδιαίτερων στο σπίτι μιας πλούσιας οικογένειας. Από την πρώτη συνάντησή του όμως την κυρία του χλιδάτου σπιτιού, ξεκινά ένας χείμαρρος συμβάντων με απροσδόκητη εξέλιξη και καταστροφικές συνέπειες.

Περισσότερες πληροφορίες

Παράσιτα

Gisaengchung / Parasite
4
  • Σινεφίλ
  • 2019
  • Διάρκεια: 132 '
  • Μπονγκ Τζουν-χο

Ο μεγαλύτερος γιος μιας οικογένειας ανέργων γνωρίζεται με τους ευκατάστατους Παρκ και εισβάλλει στη ζωή τους με έναν απρόοπτο για όλους τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.