Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη

3

Προβλέψιμος μα βαθιά ρομαντικός και κομψός χιουμορίστας, ο Γούντι Άλεν επανεξετάζει με αφηγηματική λιτότητα και σοφία ζωής τις αναπάντεχες διαδρομές του έρωτα.

Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη

«Tο σεξ είναι η απάντηση όποια κι αν είναι η ερώτηση», έχει δηλώσει σε ένα από τα φιλοσοφημένα ευφυολογήματά του ο Γούντι Άλεν, ο οποίος στο τεράστιο κινηματογραφικό έργο του επανέρχεται σταθερά στα βασικά ανθρώπινα ερωτήματα. Άλλοτε αντιμετωπίζοντάς τα ανάλαφρα και άλλοτε δραματικά, μη βρίσκοντας όμως ποτέ τις οριστικές απαντήσεις (και το σεξ;).

Το «Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη» είναι ακόμη ένα κομματάκι στο παζλ αυτής της αναζήτησης λοιπόν, ένα απολαυστικό déjà vu αλλά και μια ταινία που έμεινε για έναν ολόκληρο χρόνο στο ράφι (το 2018 είναι η πρώτη χρονιά μετά το 1981 που δεν προβλήθηκε καινούργια ταινία του Άλεν) λόγω της επανεμπλοκής του ονόματος του δημιουργού στο γνωστό παλιό σκάνδαλο ενδοοικογενειακής σεξουαλικής κακοποίησης.

Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη - εικόνα 1

Η αγαπημένη μεγαλούπολη του Άλεν κρατά βασικό δραματικό ρόλο σε αυτήν τη γλυκόπικρη κομεντί, καθώς υποδέχεται μια μέρα με βροχή ένα νεαρό ζευγάρι που σπουδάζει σε ένα βορινό κολέγιο: τον Γκάτσμπι, ανέμελο και καλοαναθρεμμένο γιο μιας πλούσιας νεοϋορκέζικης οικογένειας, και την Άσλι, μια όμορφη, φιλόδοξη και καλόκαρδη νεαρή από την Αριζόνα, η οποία έχει κανονίσει συνέντευξη με έναν διάσημο σκηνοθέτη για λογαριασμό της κολεγιακής εφημερίδας. Καθώς οι δυο τους μπλέκονται στους φρενήρεις αστικούς ρυθμούς και σε απρόβλεπτες συναισθηματικές περιπέτειες, τα ρομαντικά σχέδιά τους ανατρέπονται από νωρίς.

Δύο κόσμοι έρχονται ο ένας απέναντι στον άλλον –ζεστά χρώματα κι ευκίνητη κάμερα για την Άσλι, ψυχρές αποχρώσεις και σταθερά πλάνα για τον Γκάτσμπι– και ο Άλεν βρίσκει την ευκαιρία να σχολιάσει τις αναπάντεχες διαδρομές του έρωτα, τα διασκεδαστικά παιχνίδια της μοίρας, την πολύπλοκη, αντιφατικά γοητευτική «ψυχή» της Νέας Υόρκης και, φυσικά, την απατηλή λάμψη της (διανοουμενίστικης) show business. Σε μια κωμική διαδρομή που κρύβει μέσα της πολλά μικρά δράματα, η πόλη αλλάζει τους χαρακτήρες και μας (αλλά και τους) αποκαλύπτει το αληθινό τους πρόσωπο, ενώ ο Άλεν επιβεβαιώνει πως παραμένει σταθερά ένας λιτός, σοφός και κομψός χιουμορίστας.

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη

A Rainy Day in New York
3
  • Ρομαντική Κομεντί
  • 2019
  • Διάρκεια: 92 '
  • Γούντι Άλεν

Ο Γκάτσμπι και η Άσλι είναι ένα νεαρό ζευγάρι που ταξιδεύει για μία ημέρα στη Νέα Υόρκη. Τα ρομαντικά σχέδιά τους όμως θα ανατραπούν από νωρίς, ρίχνοντάς τους σε απρόβλεπτες συναισθηματικές περιπέτειες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/04/2024

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.