Πριν την Επανάσταση

3,5

Ο 23χρονος Μπερτολούτσι αναμειγνύει αυτοβιογραφικό υλικό και το «Μοναστήρι της Πάρμας» του Σταντάλ, αποτυπώνοντας με τολμηρό δυναμισμό την υπαρξιακή και πολιτικοκοινωνική αμφισβήτηση της δεκαετίας του ’60.

Πριν την Επανάσταση

Μια φράση του Ταλεϊράνδου, «μόνον αυτοί που έζησαν πριν την επανάσταση γνωρίζουν πόσο γλυκιά είναι η ζωή», και το «Μοναστήρι της Πάρμας» του Σταντάλ, οι ήρωες του οποίου έχουν τα ίδια ονόματα με εκείνα των χαρακτήρων της ταινίας, ορίζουν τις ράγες πάνω στις οποίες ο 23χρονος Μπερνάρντο Μπερτολούτσι τροχιοδρομεί κινηματογραφικά τα προσωπικά άγχη του στη δεύτερη μόλις σκηνοθετική προσπάθειά του. Φόβους, ανασφάλειες, αλλά και ουτοπικές φιλοδοξίες μιας γενιάς που σύντομα θα συγκρουστεί με - και θα ηττηθεί από - το σύστημα, καθώς ο Μάης του ’68 απέχει λιγότερο από μια πενταετία.

Το «Πριν την Επανάσταση» αφηγείται τις προσπάθειες του νεαρού μαρξιστή Φαμπρίτσιο να βρει ψυχολογική ισορροπία και πολιτικό νόημα στη ζωή του μετά το θάνατο (αυτοκτονία;) του φίλου του Αγκοστίνο. Η ερωτική σχέση του με τη μεγαλύτερη σε ηλικία θεία του Τζίνα θα του δημιουργήσει ακόμα περισσότερα συναισθηματικά προβλήματα, καθώς ο Φαμπρίτζιο μοιάζει αδύναμος να βρει πυξίδα που θα τον προσανατολίσει ηθικά και κοινωνικά μέσα σ’ ένα ασφυκτικά κομφορμιστικά περιβάλλον.

Πριν την Επανάσταση - εικόνα 1

Οι φιλοσοφικές ανησυχίες του Σταντάλ και τα προσωπικά βιώματα του Μπερτολούτσι αναμειγνύονται με τολμηρό δυναμισμό, δίνοντας νέα διάσταση στο πολιτικό σινεμά της δεκαετίας του ’60. Είναι η περίοδος που μια καινούρια γενιά Ιταλών δημιουργών (ακολουθούν ο Μάρκο Μπελόκιο με το «Γροθιές στην Τσέπη» και οι αδελφοί Ταβιάνι με το «I Sovversini») ξεπερνά οριστικά πλέον το νεορεαλισμό και τους επιγόνους του, κρατώντας ορθάνοιχτη την πόρτα στο μοντέρνο, βιωματικό σινεμά, το οποίο θα πασχίσει να αποτυπώσει όλα τα αναπάντητα ερωτήματα – από τη σιωπή της Ιστορίας και το τέλος των ιδεολογιών ως την αστική αλλοτρίωση και την υπαρξιακή μοναξιά - που στοίχειωσαν το δυτικό πολιτισμό στο τέλος του 20ου αιώνα. Το «Πριν την Επανάσταση» αποτελεί έναν από τους συγκινητικότερους αποχαιρετισμούς του στο τέλος της εποχής της αθωότητας.

Α/Μ. Ιταλία. 1964. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Πριν την Επανάσταση

Prima Della Rivoluzione
3,5
  • Δραματική
  • 1964
  • Διάρκεια: 115 '
  • Μπερνάρντο Μπερτολούτσι

Μετά το θάνατο ενός φίλου του, ο νεαρός Φαμπρίτσιο συνάπτει ερωτικές σχέσεις με τη θεία του, μια μεγαλύτερη σε ηλικία και ανεξάρτητη γυναίκα, προσπαθώντας να προσανατολιστεί ψυχολογικά, συναισθηματικά και πολιτικά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.