Ο Χορός της Ζωής μου

2,5

Βιογραφία του κορυφαίου Κουβανού σολίστα του μπαλέτου με έντονα κοινωνικοπολιτικό χρώμα, η οποία προσπαθεί να σπάσει την ακαδημαϊκή αφήγηση με χορευτικά νούμερα και διαρκείς χρονικές εναλλαγές.

Ο Χορός της Ζωής μου

Ο Βρετανός Πολ Λάβερτι, σεναριογράφος 13 ταινιών του Κεν Λόουτς, και η Μαδριλένα σκηνοθέτης και ηθοποιός Ιθιάρ Μπολαΐν είναι ζευγάρι εδώ και δυο δεκαετίες, συνεργαζόμενοι και στις ταινίες της τελευταίας «Ακόμα και η Βροχή» και «Η Ελιά». Έντονα πολιτικοποιημένοι καλλιτέχνες, επιλέγουν ανθρωποκεντρικές ιστορίες με κοινωνικές διαστάσεις και ουμανιστικά μηνύματα, στοιχεία τα οποία θα συναντήσουμε και στο «Χορό της Ζωής μου», το ενδιαφέρον κινηματογραφικό πορτρέτο του Κάρλος Ακόστα.

Ο 46χρονος σήμερα Κουβανός χορευτής και χορογράφος μεγάλωσε στους χωματόδρομους της Αβάνας θέλοντας να γίνει ποδοσφαιριστής, αλλά η απίστευτη επιμονή του πατέρα του, ενός φτωχού οδηγού φορτηγού, τον έσπρωξε προς τον κλασικό χορό και τη σχολή του Εθνικού Μπαλέτου της Κούβας. Από εκεί ως το ρόλο του κορυφαίου σολίστα στο Βασιλικό Μπαλέτο του Λονδίνου ο δρόμος ήταν ιδιαίτερα επώδυνος και περιπετειώδης για τον ατίθασο Κάρλος, τον οποίο η ταινία συναντά καθώς ετοιμάζει μια μεγάλη χορογραφία εμπνευσμένη από τη ζωή του.

Ο Χορός της Ζωής μου - εικόνα 1

Αφορμή για να αναπολήσει ένα παρελθόν από το οποίο το σενάριο του Λάβερτι, βασισμένο στην αυτοβιογραφία του Ακόστα «No way home», εστιάζει σε δυο κυρίως σημεία. Τη σχέση του πρωταγωνιστή με τη χώρα του, το πολιτικοκοινωνικό μέρος της ταινίας, και με τον πατέρα του, το ψυχολογικό κομμάτι της αφήγησης το οποίο χτίζει τους δυο κεντρικούς χαρακτήρες. Το δεύτερο είναι και το πλέον ενδιαφέρον, κερδίζοντας βάθος και διαστάσεις από την εξαιρετική ερμηνεία του Σαντιάγο Αλφόνσο, ο οποίος από θρύλος του κουβανέζικου κλασικού μπαλέτου μεταμορφώνεται ολοκληρωτικά σ’ έναν πεισματάρη, αυταρχικό όσο και σοφό μεροκαματιάρη.

Προσπαθώντας να αποφύγει τα ανιαρά διηγηματικά μονοπάτια της ακαδημαϊκής σινε-βιογραφίας, η Μπολαΐν εναλλάσσει διαρκώς το παρόν με το παρελθόν και τα «πραγματικά» γεγονότα με τη χορευτική μεταγραφή τους από τον Ακόστα. Κάποιες μελοδραματικές αναφορές και απλοϊκές καταγγελίες δεν αποφεύγονται, αλλά οι αναφορές στο αποικιοκρατικό παρελθόν της Κούβας είναι συγκινητικές, πλουμίζοντας την ιστορία με στοιχεία που τη βοηθούν να ξεπεράσει κινηματογραφικά το «αυστηρά για τους λάτρεις του μπαλέτου».

Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Χορός της Ζωής μου

Yuli
2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ισιάρ Μπολαΐν

Ο Κάρλος Ακόστα ετοιμάζει μια μεγάλη χορογραφία βασισμένη στη ζωή του, την οποία αναπολεί εστιάζοντας στην περίπλοκη σχέση με τον πατέρα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.