Αναζητώντας τον Χέντριξ

2,5

Ανάλαφρο χιούμορ κι έντονο πολιτικό σχόλιο σε ισορροπία, παρά τις σεναριακές ευκολίες, οι οποίες δεν αποπροσανατολίζουν το ουμανιστικό μήνυμα της ταινίας.

Αναζητώντας τον Χέντριξ

Ανάμεσα σε στενούς δρόμους κι εγκαταλελειμμένα κτίρια, η Πράσινη Γραμμή συνδέει απευθείας το παρόν με την πιο οδυνηρή περίοδο της πρόσφατης κυπριακής Ιστορίας. Παράλληλα η καταγεγραμμένη σε διάφορα σημεία της Λευκωσίας φράση «Δεν ξεχνώ» δεν αφήνει περιθώρια στους κατοίκους της να αγνοήσουν το παρελθόν.

Με εκείνο αναμετράται ο πρωτοεμφανιζόμενος στη μυθοπλασία Κύπριος σκηνοθέτης Μάριος Πιπερίδης, μέσω του πρωταγωνιστή του Γιάννη, ενός καλόκαρδου loser, πνιγμένου στα χρέη, ο οποίος αποφασίζει να μεταναστεύσει αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό. Τα σχέδιά του ανατρέπονται όταν ο μοναδικός του φίλος, ο αξιολάτρευτος σκυλάκος Τζίμι (Χέντριξ), διασχίσει τρέχοντας την Πράσινη Γραμμή. Εκείνος τον ακολουθεί και βρίσκεται εγκλωβισμένος μαζί με τον Τζίμι σε μια no man’s land, καθώς απαγορεύεται να περάσουν από τη μία πλευρά στην άλλη.

Από εκείνη τη στιγμή στο αδιέξοδο του Γιάννη (στον ρόλο ο Αδάμ Μπουσδούκος, μόνιμος πρωταγωνιστής των ταινιών του Φατίχ Ακίν) συμπυκνώνεται το συλλογικό τραύμα των Κυπρίων και η περιπέτειά του γίνεται συμβολική. Ο ήρωας αναμετράται με το άλγος του παρελθόντος, βλέποντας για παράδειγμα στο πατρικό του να κατοικεί πια μια οικογένεια Τουρκοκυπρίων, αλλά οφείλει να αναζητήσει έναν τρόπο συνεργασίας με τους βόρειους γείτονες, για να απελευθερωθεί κυριολεκτικά και ψυχολογικά.

Αναζητώντας τον Χέντριξ - εικόνα 1

Χάρη στον ανάλαφρο τόνο της ταινίας, χωρίς να υποτιμάται η σοβαρότητα των θεμάτων που θίγονται, ο Πιπερίδης πετυχαίνει μια δύσκολη ισορροπία μεταξύ πολιτικού σχολίου και καλοπροαίρετου χιούμορ, απογυμνώνοντας έτσι τον παραλογισμό που χαρακτηρίζει την εύθραυστη συνύπαρξη των δύο λαών.

Οι εύκολες σεναριακές λύσεις, κάποιες βεβιασμένες κωμικές στιγμές και η ανακύκλωση απλοϊκών ιδεών αποδυναμώνουν το σύνολο, δεν αποπροσανατολίζουν όμως την ταινία από τον κύριο στόχο της: την εκφορά ενός ψύχραιμου συμφιλιωτικού μηνύματος, εφικτού μέσω της επικοινωνίας και της προσωπικής επαφής, με φόντο τις κατά καιρούς εντάσεις μεταξύ των δύο κοινοτήτων. Χάρη σε αυτό, εξάλλου, η ταινία κέρδισε το πρώτο βραβείο στο σημαντικό Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα.

Κύπρος. 2018. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναζητώντας τον Χέντριξ

Smuggling Hendrix
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2018
  • Διάρκεια: 92 '
  • Μάριος Πιπερίδης

Στη Λευκωσία ένας καλόκαρδος loser, πνιγμένος στα χρέη, αποφασίζει να μεταναστεύσει, την τελευταία στιγμή όμως ο σκύλος του το σκάει στην τουρκοκυπριακή πλευρά κι εκείνος αναζητά τρόπο να τον φέρει πίσω.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.