Με Άλλο Πρόσωπο

2

Αλληγορική ανατομία της σύγχρονης Πολωνίας, η οποία δεν μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην έντονη ειρωνεία, το υπαρξιακό ανθρώπινο δράμα και τα περιττά σκηνοθετικά τρικ.

Με Άλλο Πρόσωπο

Τακτική επισκέπτρια («Elles», «In the Name of») και διπλά βραβευμένη (Αργυρή Άρκτος σκηνοθεσίας για το «Body», Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής για το «Με Άλλο Πρόσωπο») στο φεστιβάλ Βερολίνου, η Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα παραμένει μια ενδιαφέρουσα όσο και κινηματογραφικά άνιση ανατόμος της πολωνικής πραγματικότητας. Ένας από τους πυλώνες της τελευταίας, η καθολική Eκκλησία, μπαίνει συχνά στο στόχαστρό της, ποτέ όμως με διάθεση τόσο βιτριολικής κριτικής όσο στην τελευταία της ταινία.

Πανταχού παρών, από την οικογένεια ως τις κοινωνικές εκδηλώσεις, ο καθολικισμός αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς όλου του πολωνικού (εδώ και επαρχιακού) κοινωνικού γίγνεσθαι της ταινίας, αποκαλύπτοντας τη ματαιόδοξη, κακόγουστη και κυνική πλευρά του μέσα από την κατασκευή ενός γιγαντιαίου αγάλματος του Ιησού, του μεγαλύτερου στον κόσμο, στην κορυφή ενός ειδυλλιακού λόφου. Στις εργασίες ανέγερσής του συμμετέχει και ο Γιάτσεκ, ένας συνηθισμένος νεαρός που λατρεύει το heavy metal και διασκεδάζει ανέμελα με την αγαπημένη του Νταγκμάρα. Μέχρι που θα πέσει θύμα ενός εργατικού ατυχήματος, το οποίο θα τον παραμορφώσει.

Με Άλλο Πρόσωπο - εικόνα 1

Η Σουμόφσκα αναπτύσσει με κωμικοτραγικό τρόπο ζητήματα προσωπικής ταυτότητας και κοινωνικής αποδοχής σε μια αντικληρική σάτιρα η οποία προσπαθεί να λειτουργήσει και ως αποτελεσματική πολιτική αλληγορία (μια χώρα που αναζητά το αληθινό της πρόσωπο). Πίσω από τον απλοϊκό σαρκασμό κρύβει ειλικρινές συναίσθημα, αλλά η φιλοδοξία για κάτι πολύ πιο βαθύ και σύνθετο τη γεμίζει αχρείαστες διδακτικές και δημαγωγικές ευκολίες. Έτσι, αν και κατά στιγμές ευφυής, κυρίως στις χιουμοριστικές νότες της, η αλλόκοτη αυτή δραμεντί δεν βρίσκει ποτέ την ισορροπία ανάμεσα στην έντονη ειρωνεία, το υπαρξιακό ανθρώπινο δράμα και τα περιττά σκηνοθετικά τρικ (η επιλεκτική εστίαση, που δημιουργεί μια «οπτική του σωλήνα»).

Πολωνία. 2018. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Με Άλλο Πρόσωπο

Twarz / Mug
2
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 91 '
  • Μαλγκορζάτα Ζουμόφσκα

Ο Γιάτσεκ είναι ένας νεαρός Πολωνός, λάτρης του heavy metal και ζευγάρι με την αγαπημένη του Νταγκμάρα. Δουλεύοντας στην κατασκευή ενός γιγαντιαίου αγάλματος του Ιησού, του μεγαλύτερου στον κόσμο, θα πέσει θύμα ενός εργατικού ατυχήματος, το οποίο θα τον παραμορφώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κλείνουν οριστικά οι κινηματογράφοι Πάλας και Αλεξάνδρα;

Δυσοίωνες ειδήσεις που αφορούν δύο ιστορικές αίθουσες της Αθήνας θορύβησαν τους κατοίκους της πόλης τελευταία με τα δεδομένα, ωστόσο, να μην είναι τελεσίδικα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/04/2024

Ο Χρήστος που δε μένει πια εδώ παρουσιάζει το ασύγκριτο "Μαζί, Ποτέ!"

Το ανατρεπτικό φιλμ του Φατίχ Ακίν αφηγείται μια hardcore ερωτική ιστορία στα άκρα που συνδυάζει τρυφερότητα, ανθρωπιά, ασυμβίβαστη τρέλα και rock’n’roll ρομαντισμό.

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.