Ο Άγγελος

3

Το αντισυμβατικό πορτρέτο ενός αληθινού εγκληματία σκιαγραφείται με στιλ, χιούμορ, ερωτισμό και χωρίς εύκολες ψυχολογικές απαντήσεις ή prêt-a-porter κοινωνιολογικές παρατηρήσεις.

Ο Άγγελος

«Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο» θα ταίριαζε γάντι ως τίτλος της βιογραφίας του Κάρλος Ρομπλέδο Πουτς, του πλέον διαβόητου serial killer της Αργεντινής ο οποίος το 1972, μόλις 20 χρονών τότε, συνελήφθη και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη για σωρεία αδικημάτων, ανάμεσά τους και 11 φόνοι. Το νεαρό της ηλικίας του, το παιδικό, εντελώς αθώο παρουσιαστικό του και ο κυνισμός των πράξεών του τον κάνουν έναν ιδανικό κινηματογραφικό χαρακτήρα, ο οποίος ενσαρκώνει απόλυτα πειστικά τη γοητεία που ασκεί η βία στη σύγχρονη μεταμοντέρνα κοινωνία.

Έχοντας ως παραγωγό τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο Αργεντίνος Λουίς Ορτέγκα («Caja Negra», «Lulu») επιχειρεί να σκιαγραφήσει το εξαιρετικά ενδιαφέρον πορτρέτο του, ξεκινώντας με μια σοφή σεναριακή επιλογή. Μένοντας πιστός στα βιογραφικά γεγονότα, αρνείται εξ αρχής να υιοθετήσει εύκολες ψυχολογικές απαντήσεις ή prêt-a-porter κοινωνιολογικές παρατηρήσεις. Ο 17χρονος Κάρλος εμφανίζεται μπροστά στην κάμερα ως ένας παράτολμος και κυνικός έφηβος, μέλος μιας τυπικής μικροαστικής οικογένειας, ο οποίος δεν διστάζει να πάρει αυτό που θέλει χρησιμοποιώντας κάθε θεμιτό ή αθέμιτο μέσο. Με το ίδιο θράσος που κλέβει ένα μηχανάκι θα προκαλέσει και τον μάγκα συμμαθητή του Ραμόν, ξέροντας πως αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να κερδίσει, μαζί με μερικές μπουνιές, την εκτίμηση και τη συμπάθειά του.

Ο Άγγελος - εικόνα 1

Καθώς η αυτοσχέδια συμμορία των δυο τους, καθοδηγούμενη από τον ναρκομανή πατέρα του Ραμόν, επιδίδεται σταδιακά σε όλο και πιο αιματηρές κλοπές και διαρρήξεις, η αινιγματική προσωπικότητα του Κάρλος «ξεφλουδίζεται» στρώμα το στρώμα και παίρνει μορφή πινελιά την πινελιά. Με σπιρτόζικο σκηνοθετικό στιλ που υπονομεύει τη σοβαροφάνεια, αντισυμβατικό χιούμορ το οποίο αντιστέκεται στο δακρύβρεκτο, συμπονετικό δράμα κι έναν ερωτισμό που συνδέει όλους τους απαγορευμένους πόθους, ο Ορτέγκα κοιτάζει στα μάτια τον εξεγερμένο –χωρίς ταξική συνείδηση και ηθική πυξίδα– κατά πάντων ήρωά του. Ακολουθώντας τον στη διασκεδαστικά αυτοκαταστροφική πορεία του προς την απόλυτη μοναξιά αρνείται συνειδητά να τον κρίνει, φιλοδοξώντας απλά και μόνο να τον κατανοήσει.

Αργεντινή, Ισπανία. 2018. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: SEVEN FILMS / STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άγγελος

El Angel
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 118 '
  • Λουίς Ορτέγκα

Πίσω από το παιδικό κι αθώο παρουσιαστικό του 17χρονου Κάρλος κρύβεται ένας αμετανόητος ληστής και κατά συρροή δολοφόνος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.