Mektoub, Αγάπη μου

3,5

Με έναν ανέμελο αισθησιασμό, χαλαρή, «χρονοβόρα» αφήγηση (που απαιτεί υπομονή) κι έναν απελευθερωτικό ρεαλισμό ο σκηνοθέτης της «Ζωής της Αντέλ» καταργεί τα όρια μεταξύ οθόνης και πραγματικότητας, εξερευνώντας τις κρυφές, παιγνιώδεις και απρόβλεπτες διαδρομές της ανθρώπινης επιθυμίας.

Mektoub, Αγάπη μου

Στα πρώτα πλάνα της ταινίας, και υπό τους ήχους του Μότσαρτ, ο νεαρός Αμίν ποδηλατεί ένα αυγουστιάτικο πρωινό στους δρόμους της Σετ, μιας κωμόπολης κοντά στο Μονπελιέ. Ένα απόσπασμα από το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο κι ένα από το Κοράνι, τα οποία συνδέουν το Θεό με το φως (το οποίο λούζει τον πρωταγωνιστή), μας ανοίγουν το δρόμο προς τον εσωτερικό κόσμο της έκτης ταινίας του Αμπντελατίφ Κεσίς, πρώτο μέρος ενός φιλόδοξου κινηματογραφικού δίπτυχου (το «Canto Due» ή «Intermezzo» είναι ήδη στο post production).

Ο Γαλλοτυνήσιος σκηνοθέτης («Κους Κους με Φρέσκο Ψάρι», «Μαύρη Αφροδίτη», «Η Ζωή της Αντέλ») παίρνει έμπνευση από το μυθιστόρημα «La blessure, la vraie» του Φρανσουά Μπεγκοντό, σεναριογράφου και πρωταγωνιστή του «Ανάμεσα στους Τοίχους» του Λοράν Καντέ, το οποίο διασκευάζει ελεύθερα, τοποθετώντας τη δράση του το καλοκαίρι του 1994 στη Σετ της νοτιοδυτικής Γαλλίας. Εκεί επιστρέφει για τις διακοπές του ο Αμίν, ερασιτέχνης φωτογράφος και επίδοξος σεναριογράφος, ο οποίος είχε φύγει ένα χρόνο νωρίτερα για το Παρίσι. Εκτός από την οικογένειά του, θα συναντήσει συγγενείς και φίλους, όπως τον ξάδερφό του Τονί και την παιδική του φίλη Οφελί, ενώ θα γνωρίσει στην πλαζ τις Σελίν και Σαρλότ.

Mektoub, Αγάπη μου - εικόνα 1

Στα αραβικά mektoub σημαίνει πεπρωμένο, ό,τι δηλαδή η ζωή μάς έχει προετοιμάσει για το μέλλον και η ταινία αναζητά τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας μας μπορεί να το προσχεδιάσει, να το αντιμετωπίσει, να το αγαπήσει. Χωρίς φυσικά να το ξέρει, καθώς οι ανθρώπινες επιθυμίες και τα γεγονότα της ζωής μάς οδηγούν πάντα σε απρόβλεπτες, δαιδαλώδεις διαδρομές. Τι μας ωθεί να τις ακολουθήσουμε; Πόσο τις επιλέγουμε και πόσο παρασυρόμαστε σ’ αυτές; Οι διακοπές του Αμίν, οι οποίες αρχίζουν ένα ηλιόλουστο πρωινό και τελειώνουν ένα ειδυλλιακό σούρουπο, προοικονομούν μια πορεία ζωής που θέτει τους προσανατολισμούς της σε ανύποπτη στιγμή. Ανάμεσα σε ανέμελους περιπάτους, διασκεδαστικά ξενύχτια, ερωτικά παιχνιδίσματα, οικογενειακές συναντήσεις και τετριμμένο κουτσομπολιό.

Παίρνοντας τον χρόνο της, τον οποίο χαρίζει στους χαρακτήρες για να «αναπνεύσουν» και να αναπτυχτούν ψυχολογικά χωρίς σεναριακές απλοποιήσεις, η κάμερα του Κεσίς αποτυπώνει κάθε χειρονομία, κάθε βλέμμα, κάθε κουβέντα και κάθε νεκρή στιγμή που μια χολιγουντιανή ταινία θα θεωρούσε δραματικά ασήμαντη και δραματουργικά περιττή. Γεμάτη κρυμμένες αλήθειες όμως, αυτή η κοινότοπη πραγματικότητα αποκαλύπτει με το αργό, τελετουργικό πέρασμα του χρόνου τα μυστικά της – τις μικροσκηνοθεσίες της καθημερινότητας, τους ανομολόγητους πόθους, όσα κρύβουν οι λέξεις και όσα αποκαλύπτει η γλώσσα του σώματος. Η οποία κάτω από το (καλοκαιρινό) φως εξηγεί τα πάντα για το νόημα της ζωής, το οποίο γλιστρά διαρκώς μέσα από τα χέρια μας στο παρόν για να μας συναντήσει απροειδοποίητα στο μέλλον.

Γαλλία, Ιταλία. 2017. Διάρκεια: 174΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Mektoub, Αγάπη μου

Mektoub, My Love: Canto Uno
3,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 174 '
  • Αμπντελατίφ Κεσίς

Το καλοκαίρι του 1994 ο νεαρός Αμίν επιστρέφει για διακοπές από το Παρίσι στη γενέτειρά του, μια κωμόπολη στη νότιο Γαλλία. Ανάμεσα στην παραλία και τα μπαρ, θα φλερτάρει, θα χορέψει, θα ερωτευτεί και θα πάρει μια πρώτη γεύση από τη μεγάλη περιπέτεια της ζωής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.