Εμείς

3

Τρόμος, πολιτική και ψυχανάλυση συναντιούνται σε ένα έξυπνα γραμμένο, δυναμικά σκηνοθετημένο, αλλά κραυγαλέα αλληγορικό θρίλερ κοινωνικής φαντασίας από τον οσκαρικό δημιουργό του «Τρέξε!».

Εμείς

Συνδυάζοντας καθαρό τρόμο, μαύρο χιούμορ και μια ξεκάθαρη αλληγορία πάνω στη διαχρονική καταπίεση των Αφροαμερικανών, το προπέρσινο «Τρέξε!» εκμεταλλεύτηκε στο έπακρον τη φιλελεύθερη, πολιτικά ορθή ατζέντα του σύγχρονου Χόλιγουντ και ύστερα από μια εντυπωσιακή εισπρακτική καριέρα χάρισε στον Τζόρνταν Πιλ Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου. Ο κωμικός ηθοποιός, ο οποίος με την πρώτη του ταινία μετατράπηκε αμέσως στο πιο καυτό όνομα του «κοινωνικού τρόμου», μένει πιστός στη συνταγή που τον ανέδειξε σε περιζήτητο δημιουργό κι επιχειρεί να μας ξανατρομάξει με πολιτικό τρόπο.

Δανειζόμενος την αρχική σεναριακή ιδέα από το επεισόδιο «Mirror image» (1960) της τηλεοπτικής σειράς «Η ζώνη του λυκόφωτος» (μάλιστα, έχει αναλάβει ο ίδιος και το καινούργιο reboot της), μας μεταφέρει αρχικά στο 1986 και στην παραλία της καλιφορνέζικης Σάντα Κρουζ. Εκεί η μικρή Αντελαΐντ θα χαθεί ένα βράδυ μέσα σε ένα «μαγικό σπίτι» με καθρέφτες ενός λούνα παρκ και θα βιώσει μια τρομακτική εμπειρία αντικρίζοντας... κάτι παραπάνω από την αντανάκλασή της. Τρεις δεκαετίες μετά, πάντα σοκαρισμένη από την ανάμνηση του συμβάντος, θα επιστρέψει στην παραλία με τον άντρα της, τα δύο παιδιά τους κι ένα φιλικό ζευγάρι. Και αν στο φως της ημέρας κυλήσουν (σχεδόν) όλα ομαλά, το βράδυ θα εισβάλουν βίαια στο σπίτι τους τέσσερις Αφροαμερικανοί με κόκκινες φόρμες, οι οποίοι αποτελούν μια γκροτέσκα εκδοχή του εαυτού τους.

Εμείς - εικόνα 1

«Ποιοι είστε;» ρωτάει έντρομη η Αντελαΐντ τους εισβολείς, από τους οποίους μιλάει (με έναν περίεργο τρόπο) μόνο η μητέρα, για να πάρει την απάντηση: «Είμαστε Αμερικανοί». Αλλά ακόμη και χωρίς αυτήν την ατάκα ή τη διπλή ανάγνωση του πρωτότυπου τίτλου (US – εμείς αλλά και United States), το φιλμ του Πιλ είναι από την αρχή γεμάτο άμεσες κι έμμεσες αναφορές σε μια διπλή, διχασμένη Αμερική, η οποία κάποια στιγμή στρέφεται εναντίουν του εαυτού της.

Εδώ, σε αντίθεση με το «Τρέξε!», δεν είναι λευκοί εναντίον μαύρων, αλλά ευκατάστατοι αστοί εναντίον μη εχόντων, με την αλληγορία να κινείται παράλληλα σε ένα ψυχαναλυτικό επίπεδο (η καταπίεση των εσωτερικών επιθυμιών ως τραύμα που εκδικείται), όπως θα γίνει ξεκάθαρο στην τελευταία πράξη, στην οποία θα δοθούν λιγάκι στο πόδι και όλες οι εξηγήσεις. Όχι απόλυτα πιστευτές, αλλά ικανές να κρατήσουν όρθιο το σεναριακό οικοδόμημα αυτού του καλοφτιαγμένου, σκηνοθετημένου με νεύρο και δεόντως τρομακτικού θρίλερ, το οποίο προσπαθεί θαρραλέα μεν, λιγάκι άτσαλα δε να υπερασπιστεί ένα σκεπτόμενο Χόλιγουντ.

Εμείς - εικόνα 2

Αν το έκανε με λιγότερο κραυγαλέο και πιο αυστηρό κινηματογραφικά τρόπο (τα κουνέλια μοιάζουν με... λανθιμική τρολιά), δεν θα είχε πραγματικά τίποτα να ζηλέψει από τα κορυφαία δείγματα του είδους.

ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Εμείς

Us
3
  • Τρόμου
  • 2019
  • Διάρκεια: 116 '
  • Τζόρνταν Πιλ

Τριάντα χρόνια ύστερα από ένα γεγονός που την είχε τραυματίσει ως παιδί η Αντελαΐντ επιστρέφει με τον άντρα και τα δύο παιδιά της στη Σάντα Κρουζ, όπου το βράδυ εισβάλλουν απροειδοποίητα στο σπίτι τους τέσσερις… σωσίες τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.