Ο Τζο Πένα μιλάει για τα περιπετειώδη γυρίσματα του «Arctic»

Ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης εξηγεί πως γυρίζεις μια περιπέτεια επιβίωσης στην Ισλανδία με μοναδικό πρωταγωνιστή τον Μαντς Μίκελσεν.

Ο Τζο Πένα μιλάει για τα περιπετειώδη γυρίσματα του «Arctic»

Ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης εξηγεί πως γυρίζεις μια περιπέτεια επιβίωσης στην Ισλανδία με μοναδικό πρωταγωνιστή τον Μαντς Μίκελσεν.

Ο Τζο Πένα μιλάει για τα περιπετειώδη γυρίσματα του «Arctic» - εικόνα 1

Πώς γεννήθηκε η ιδέα αυτής της «παγωμένης» περιπέτειας;
Η αρχική σκέψη ήταν πάνω σε μια ιστορία επιβίωσης στον Άρη, αλλά μας πρόλαβε η «Διάσωση». Θέλαμε όμως να κάνουμε την ταινία και μια μέρα κοιτούσα φωτογραφίες του Βόρειου Πόλου στο ίντερνετ. Μου φάνηκαν εξαιρετικές για κινηματογραφικό ντεκόρ κι έτσι μαζί με τον Ράιαν (σ.σ. Μόρισον, συνσεναριογράφο και μοντέρ του φιλμ) αρχίσαμε να δουλεύουμε το «Arctic». Ξεκίνησε με πρωταγωνιστές μια ομάδα εξερευνητών, αρχίσαμε να αφαιρούμε χαρακτήρες και φτάσαμε σε έναν μόνον ήρωα στη μέση της Αρκτικής. Στην πρώτη εκδοχή του σεναρίου αυτός μιλούσε πολύ μόνος του, καθώς ακούγαμε τις σκέψεις του. Μας φάνηκε όμως φτηνό εύρημα και τελικά πετάξαμε τα πάντα, ακόμα και τη βέρα που φορούσε, αφήνοντας την κάμερα στη θέση του απλού παρατηρητή.

Ο Μαντς Μίκελσεν ήταν η πρώτη σας επιλογή ως πρωταγωνιστής;
Όχι, γιατί δεν είχαμε στο μυαλό μας κάποιον τόσο μεγάλο σταρ. Προχωρώντας τον φέραμε στο νου μας, είδαμε όλες τις ταινίες του και σιγουρευτήκαμε ότι αυτός ήταν ο ήρωάς μας. Του στείλαμε το σενάριο, μιλήσαμε ένα δίωρο στο Skype και μας εντυπωσίασε με το ότι κατάλαβε την ουσία της ταινίας και τη διαφορά του επιβιώνω από το μένω απλά ζωντανός.

Πώς πιστεύετε ότι σχολιάζει η ταινία αυτή τη διαφορά;
Το «Arctic» είναι από αρχής μέχρι τέλους μια περιπέτεια, φιλοδοξούμε όμως να φτάσει λίγο βαθύτερα «μέσα» στο θεατή. Κι εγώ κι ο Ράιαν και η γενιά μας συνολικά είμαστε nerds, παιδιά που μεγάλωσαν πιο μοναχικά από τους γονείς μας. Θέλαμε λοιπόν να πούμε κάτι πάνω σ’ αυτό, πάνω στην επικοινωνία και τι είναι αυτό το οποίο τελικά μας κάνει ανθρώπους. Μπορεί άραγε ο αλτρουισμός να εφαρμοστεί ακόμα και στις πιο αντίξοες, ακραίες συνθήκες; Νομίζω πως αυτή είναι μια από τις διακριτικές, μα καίριες ερωτήσεις που θέτει το φιλμ.

Ο Τζο Πένα μιλάει για τα περιπετειώδη γυρίσματα του «Arctic» - εικόνα 2

Είχατε κάποιες ταινίες επιβίωσης στο νου σας όταν γράφατε ή όταν προετοιμάζατε την ταινία σας;
Είδαμε πολλές και φυσικά τον «Ναυαγό», τις «127 Ώρες» και το «Όλα Χάθηκαν». Ακόμα και animation όπως η «Κόκκινη Χελώνα» και το «Wall-E». Διαβάσαμε επίσης πολλές κριτικές για να ανακαλύψουμε τι πιθανά προβλήματα έχουν επισημανθεί και τι είναι αυτό που ενώνει όλες αυτές τις ταινίες κινηματογραφικά. Τις είχαμε λοιπόν στο μυαλό μας, αλλά θέλαμε να διαφοροποιηθούμε, επιλέγοντας τον πιο μινιμαλιστικό αφηγηματικά τρόπο.

Όποιος δει την ταινία θα εντυπωσιαστεί σίγουρα με τη σεκάνς της πολικής αρκούδας. Πώς γυρίστηκε;
Την γυρίσαμε χωρίς να δούμε την αρκούδα, παρά μόνον το χέρι της, καθώς ήμασταν με την κάμερα μέσα στη σπηλιά και εκείνη βρισκόταν απ’ έξω. Τηρήθηκαν αυστηροί όροι ασφαλείας, υπήρχε ειδικός άνθρωπος που τη πρόσεχε και τα γυρίσματα μπορούσαν να γίνουν μόνον στο Βανκούβερ. Χρησιμοποιήσαμε τη μοναδική εκπαιδευμένη πολική αρκούδα στον κόσμο, την Άγκι, η οποία είναι τώρα 22 ετών.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

Περισσότερες πληροφορίες

Arctic

3
  • Περιπέτεια
  • 2018
  • Διάρκεια: 97 '
  • Τζο Πένα

Μετά την πτώση του αεροπλάνου του ένας άντρας μένει μόνος στην καρδιά της Αρκτικής. Κατασκευάζοντας δικό του καταφύγιο, αναζητώντας τροφή και αποφεύγοντας τους κινδύνους που καραδοκούν, όπως οι πολικές αρκούδες, προσπαθεί να κρατηθεί στη ζωή μέχρι κάποιος να τον εντοπίσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.