Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης

3

Το υπόγειο και ανατρεπτικό χιούμορ μετατρέπει μια διαλογική δραμεντί σε ένα έξυπνο και πολυδιάστατο σχόλιο πάνω στην ηθική των σύγχρονων επαγγελματικών, οικογενειακών κι ερωτικών σχέσεων.

Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης

Οποιος έχει δει το «Στη Χώρα των Άλλων» (2012) θα θυμάται το ιδιαίτερο σκηνοθετικό ύφος του σπουδαγμένου στις ΗΠΑ Νοτιοκορεάτη Σάνγκ-σου Χονγκ, μια σπιρτόζικη μείξη ειρωνικής κωμωδίας και χαμηλότονου δράματος, με την Ιζαμπέλ Ιπέρ να διασκεδάζει σε έναν παιχνιδιάρικα τριπλό ρόλο. Ιδιαίτερα παραγωγικός, ο Χονγκ είναι ένας από τους συχνούς θαμώνες των διεθνών φεστιβάλ, καθώς μόνο πέρυσι το «On the Beach at Night Alone» κέρδισε βραβείο γυναικείας ερμηνείας (Μιν-χι Κιμ) στο Βερολίνο και δύο ταινίες του συμμετείχαν στο επίσημο πρόγραμμα των Κανών.

Η μία από αυτές, η «Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης», προβλήθηκε στο Διεθνές Διαγωνιστικό. Ασπρόμαυρη, διαλογική και μικρού βεληνεκούς δραμεντί, μιλάει για τις σχέσεις ενός 50χρονου ιδιοκτήτη μικρού εκδοτικού οίκου με τρεις γυναίκες, τη σύζυγό του, η οποία υποπτεύεται πως εκείνος, καθώς λείπει συχνά από το σπίτι για δουλειές ή χαλαρωτικούς περιπάτους, την απατά· την ερωμένη του με την οποία είναι ερωτευμένος· και την καινούργια υπάλληλό του, μια έξυπνη κοπέλα που φιλοδοξεί να γίνει συγγραφέας.

Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης - εικόνα 1

Επικεντρωμένος στο ανταγωνιστικό παιχνίδι των δύο φύλων, ο Χονγκ κρατά στη μία πλευρά του κάδρου τον συμφεροντολόγο, συναισθηματικά αδύναμο και μπερδεμένο ήρωά του, δουλεύοντας πάνω στη δυναμική την οποία αναπτύσσει το διαφορετικό δίπολο που σχηματίζει με κάθε θηλυκό «αντίπαλο». Αλλάζοντας διαρκώς οπτική γωνία, θέτει ηθικά διλήμματα, εκφράζει ψυχολογικές ανασφάλειες κι εξωτερικεύει ερωτικές επιθυμίες, ενώ με ένα ευρηματικό μοντάζ κι ένα υπόγειο, ανατρεπτικό χιούμορ δίνει σε χαρακτήρες και γεγονότα επιπλέον μία, εκ πρώτης όψεως αφανή διάσταση.

Έτσι, όπως σε κάθε ταινία του, η ανθρώπινη επικοινωνία αναδεικνύεται κι εδώ σαν ένα ανάλαφρα δραματικό παιχνίδι αθώας εξαπάτησης κι εφήμερου εξουσιαστικού ελέγχου. Στοιχεία που συναντάμε στον Γούντι Άλεν και τον Ερίκ Ρομέρ διασταυρώνονται με αβίαστη κομψότητα, μια πικρή νοσταλγία καλύπτει τις απέλπιδες προσπάθειες των ηρώων να βρουν στον άλλον τον εαυτό τους και όλα ολοκληρώνονται ως ένα πολυδιάστατο σχόλιο πάνω στην ηθική των σύγχρονων επαγγελματικών, οικογενειακών κι ερωτικών σχέσεων.

Α/Μ. Ν. Κορέα. 2018. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης

Geu-hu / The Day After
3
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 97 '
  • Χονγκ Σανγκ-σου

Η σχέση ενός ιδιοκτήτη μικρού εκδοτικού οίκου με τρεις γυναίκες, τη σύζυγο, την ερωμένη και την καινούργια υπάλληλό του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.