Πριν από εννιά χρόνια ο βίαιος, γκρίζος κόσμος του συγγραφέα Στιγκ Λάρσον και της τριλογίας «Millennium» αποκτούσε την παρθενική του κινηματογραφική μεταφορά διά χειρός Νιλς Άρντεν Όπλεβ. Με το «Κορίτσι με το Τατουάζ» ο Δανός σκηνοθέτης μάς σύστησε στην ατρόμητη εκδικήτρια Λίσμπετ Σαλάντερ, την οποία ενσάρκωσε και στις επόμενες δύο ταινίες («Το Κορίτσι που Έπαιζε με τη Φωτιά», «Το Κορίτσι στη Φωλιά της Σφήκας») με τέτοια επιτυχία η Σουηδή Νούμι Ραπάσε, που της ανοίχτηκε διάπλατα η πόρτα για διεθνή καριέρα.
Όπως αντίστοιχα δύο χρόνια μετά εκτοξεύτηκε η καριέρα της Ρούνι Μάρα, όταν ανέλαβε να μεταμορφωθεί κι εκείνη στη Λίσμπετ για το χολιγουντιανό ριμέικ του «...Τατουάζ», που υπέγραψε ο Ντέιβιντ Φίντσερ («Fight Club», «The Social Network»), οδηγώντας τη στην πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ. Τώρα έρχεται η σειρά της ανερχόμενης Κλερ Φόι να δοκιμάσει την τύχη της σε έναν «επαναστατημένο» ρόλο με σωματικά απαιτητικές σκηνές, κάτι που η Αγγλίδα ηθοποιός δοκιμάζει για πρώτη φορά.
Αυτό όμως που η Φόι γνωρίζει πολύ καλά είναι πώς να ενσαρκώνει δυναμικές και γεμάτες αυτοπεποίθηση γυναίκες. Η 34χρονη ηθοποιός βραβεύτηκε με Emmy για την ερμηνεία της ως βασίλισσας Ελισάβετ Β΄ στη σειρά του Netflix «The crown», ενώ πρόσφατα έκλεψε τις εντυπώσεις με τη χαμηλότονη μα βαθιά συναισθηματική ερμηνεία της στοn ρόλο της συζύγου του Νιλ Άρμστρονγκ στο «Ο Πρώτος Άνθρωπος» (2018, Ντάμιεν Σαζέλ) απέναντι στον Ράιαν Γκόσλινγκ.
Στον χαρακτήρα της μυστηριώδους χάκερ Λίσμπετ Σαλάντερ αυτό που την ιντρίγκαρε ήταν «η άρνησή της να συμβιβαστεί με τις ταμπέλες της κοινωνίας», φράση που την περιγράφει απόλυτα. Η Σαλάντερ είναι μια bisexual αντιηρωίδα που καταστρέφει όσους άντρες κακοποιούν γυναίκες. Σε αντίθεση με τον Τσαρλς Μπρόνσον του «Death Wish», η αυτοδικία δεν αποτελεί πρόφαση για να ικανοποιήσει το σαδισμό της, αλλά σκοπό ζωής. Χωρίς να έχει τίποτα να χάσει, γίνεται η απόλυτη εκδικητική μηχανή.
Παρά την ευρεία αναγνωρισιμότητα των βιβλίων και την επιτυχία των ταινιών, χρειάστηκε να περιμένουμε καιρό για μια νέα ταινία στο franchise. Αυτήν τη φορά η πρώτη ύλη για το «Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης» παρέχεται από το ομότιτλο βιβλίο του Ντέιβιντ Λάγκερκραντζ, το τέταρτο κατά σειρά, το οποίο γράφτηκε μετά το θάνατο του Λάρσον.
Με φόντο το παγωμένο σκανδιναβικό τοπίο, βλέπουμε τη Σαλάντερ να αναλαμβάνει την ανεύρεση μιας άκρως απόρρητης έκθεσης των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, η οποία αποτελεί το κλειδί για την απόκτηση του παγκόσμιου πυρηνικού οπλοστασίου. Για να μη φτάσει στα λάθος χέρια, η Σαλάντερ ρισκάρει τη ζωή της συνεχώς, με τον δημοσιογράφο Μίκαελ Μπλούμκβιστ (Σβέριρ Γκούντνασον) να κάνει ό,τι μπορεί για να τη βοηθήσει. Οι περιπέτειές της θα τη φέρουν αντιμέτωπη όχι μόνο με τις σουηδικές αρχές αλλά και με άλυτες υποθέσεις του παρελθόντος που αυξάνουν το σασπένς.
Τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Φέντε Άλβαρεζ, ο οποίος πριν από δύο χρόνια είχε προκαλέσει αίσθηση με την ταινία τρόμου «Μην Ανασαίνεις». Ο Ουρουγουανός δίνει αέρα κατασκοπικής περιπέτειας στην ταινία, αναδεικνύοντας τον ψυχολογικά πολύπλοκο χαρακτήρα της Σαλάντερ, διατηρώντας όμως ταυτόχρονα αμείωτη τη δράση και τις υψηλές ταχύτητες που αγγίζει η Φόι καβαλώντας τη μηχανή της... Μακριά από το να γίνει η γυναικεία βερσιόν ενός Τζέιμς Μποντ, η ηθοποιός τεστάρει τις αντοχές της σε μια καταιγιστική περιπέτεια πιστή στο πνεύμα των προηγούμενων.
Περισσότερες πληροφορίες
Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης
Η καταζητούμενη χάκερ Λίσμπετ Σαλάντερ αναλαμβάνει να υποκλέψει ένα άκρως προστατευμένο λογισμικό των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών. Προτού όμως το παραδώσει και πάλι στον κατασκευαστή του, πέφτει θύμα φονικής επίθεσης και ληστείας, οι οποίες την εμπλέκουν σε μια επικίνδυνη συνωμοσία βγαλμένη από το προσωπικό της παρελθόν.