Βοκάκιος ’70

3

Οι μεγάλες υφολογικές διαφορές οδηγούν σε ένα ασύνδετο κινηματογραφικό αποτέλεσμα, από το οποίο σίγουρα ξεχωρίζουν το σκετς του Βισκόντι και κυρίως εκείνο του Φελίνι.

Βοκάκιος ’70

Οι μεγάλες υφολογικές διαφορές οδηγούν σε ένα ασύνδετο κινηματογραφικό αποτέλεσμα, από το οποίο σίγουρα ξεχωρίζουν το σκετς του Βισκόντι και κυρίως εκείνο του Φελίνι.

Βοκάκιος ’70 - εικόνα 1

Ξεκινώντας από μια ιδέα του σεναριογράφου Τσέζαρε Ζαβατίνι (ο οποίος έγραψε και τη μία από τις ιστορίες), ο μυθικός παραγωγός Κάρλο Πόντι κατάφερε στις αρχές της δεκαετίας του ’60 να συγκεντρώσει την ιταλική σκηνοθετική ελίτ σε ένα φιλόδοξο project που έφτασε μέχρι το Φεστιβάλ Κανών. Μάριο Μονιτσέλι, Φεντερίκο Φελίνι, Λουκίνο Βισκόντι και Βιτόριο ντε Σίκα υπογράφουν τέσσερα αυτοτελή φιλμάκια με στόχο να μεταφέρουν το διαχρονικό πνεύμα του Βοκάκιου, και ειδικότερα του «Δεκαημέρου» του, στη σύγχρονη­ εποχή.

Είναι λογικό ότι σε μια τέτοιου είδους χαλαρή ανθολογία, η οποία εκτός από την εντυπωσιακή Technicolor εικονογράφηση δεν διαθέτει κάποιο άλλο ισχυρό συνδετικό στοιχείο, θα υπάρξουν ανισότητες. Οι μεγάλες υφολογικές διαφορές της τετράδας των ταινιών οδηγούν σε ένα ασύνδετο κινηματογραφικό αποτέλεσμα, από το οποίο σίγουρα ξεχωρίζουν το σκετς του Βισκόντι και, κυρίως, εκείνο του Φελίνι. Ο τελευταίος, με πρωταγωνιστές έναν υπερσυντηρητικό καθηγητή και μια... αφίσα της Έκμπεργκ, παρουσιάζει ένα ανεπανάληπτο, σουρεαλιστικό παραμύθι μοναδικής αισθητικής ακρίβειας που σαρκάζει τον πουριτανισμό και τα καταπιεσμένα ένστικτα που τυραννούν τους επιφανείς εκπροσώπους του.

Ιταλία. 1962. Διάρκεια: 205΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Βοκάκιος ’70

Boccaccio ’70
3
  • Σινεφίλ
  • 1962
  • Διάρκεια: 205 '
  • Μάριο Μονιτσέλι

Μάριο Μονιτσέλι, Φεντερίκο Φελίνι, Λουκίνο Βισκόντι και Βιτόριο ντε Σίκα υπογράφουν τέσσερα αυτοτελή φιλμάκια που έχουν ως στόχο να μεταφέρουν το διαχρονικό πνεύμα του Βοκάκιου, και ειδικότερα του «Δεκαημέρου» του, στη σύγχρονη εποχή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.