Anon

2

Ο δημιουργός του «Gattaca» καταγγέλλει το μελλοντικό τεχνολογικό εφιάλτη μέσα από ένα χλιαρό, με κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες, αλλά όχι εντελώς πειστικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

Anon

Ο δημιουργός του «Gattaca» καταγγέλλει το μελλοντικό τεχνολογικό εφιάλτη μέσα από ένα χλιαρό, με κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες, αλλά όχι εντελώς πειστικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

Anon - εικόνα 1

Ο Άντριου Νίκολ είναι ένας Βρετανοζηλανδός κινηματογραφιστής ο οποίος μέσα σε λίγους μήνες μετατράπηκε από διαφημιστή σε περιζήτητο δημιουργό, σκηνοθετώντας το cult sci-fi θρίλερ «Gattaca» και γράφοντας το σενάριο της αριστουργηματικής αλληγορικής φαντασίας «The Truman Show» του Πίτερ Γουίαρ. Αυτά πριν από είκοσι ολόκληρα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων επέμεινε στο σινεμά του φανταστικού και σε θέματα σχετικά με τα ηθικά διλήμματα που συνοδεύουν την τεχνολογική εξέλιξη («S1m0ne», «In Time», «Το Σώμα», «The Good Kill»), χωρίς όμως να καταφέρει να υπογράψει κάτι κινηματογραφικά ολοκληρωμένο και πραγματικά ενδιαφέρον, πλην ίσως του δραματικού θρίλερ «Ο Κυρίαρχος του Παιχνιδιού» με τον Νίκολας Κέιτζ.

Anon - εικόνα 2

Το γερμανικής παραγωγής, αλλά γυρισμένο στο Τορόντο και στη Νέα Υόρκη «Anon» είναι άλλη μία δραματική (αστυνομική) περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, η οποία εξελίσσεται σε έναν κόσμο όπου οι πάντες είναι δικτυωμένοι, η ανωνυμία δεν υφίσταται και το έγκλημα φθίνει­. Ο αστυνόμος Σαλ Φρίλαντ ασχολείται με περιπτώσεις ρουτίνας, μέχρι που αναλαμβάνει μια υπόθεση δολοφονίας στην οποία ο δράστης δεν έχει πίσω του κανένα ψηφιακό αποτύπωμα. Όσα στοιχεία υπάρχουν οδηγούν σε μια μυστηριώδη, αόρατη για το σύστημα γυναίκα με το ψευδώνυμο Anon(ymous), την οποία ο Φρίλαντ προσπαθεί να παγιδεύσει υποδυόμενος έναν επιτυχημένο χρηματιστή.

Η γνωριμία του μαζί της θα οδηγήσει την υπόθεση σε μονοπάτια που ο ίδιος δεν φανταζόταν και σε ένα hi-tech θρίλερ με femmes fatales, ψηφιακά εγκλήματα, παραπλανητικά ίχνη και μια δαιδαλώδη πλοκή που οδηγεί σε κάτι πολύ πιο περίπλοκο και πολιτικοκοινωνικά εφιαλτικό απ’ ό,τι είχε φανταστεί κάποιος από τους εμπλεκομένους. Όχι απαραίτητα και από τους θεατές όμως, οι οποίοι παρασύρονται σε έναν μελλοντικό, γκρίζο και απρόσωπο κόσμο και μαζί σε ένα μάλλον άτονο σε παλμό και όχι εντελώς πειστικό νεο-νουάρ με προβλέψιμους καλούς, κακούς και (σέξι) χάκερ. Δηλαδή άλλη μία περίπτωση ενδιαφέρουσας, αν και ανολοκλήρωτης κινηματογραφικής πρότασης από τον ευρηματικό σε ιδέες, ωστόσο αδέξιο σε συμπαγή σεναριακή και σκηνοθετική υλοποίηση Άντριου Νίκολ.

Γερμανία. 2018. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Anon

2
  • Θρίλερ
  • 2018
  • Διάρκεια: 100 '
  • Άντριου Νίκολ

Σε έναν κόσμο όπου οι πάντες είναι δικτυωμένοι, η ανωνυμία δεν υφίσταται και το έγκλημα φθίνει, ο αστυνόμος Σαλ Φρίλαντ αναλαμβάνει μια υπόθεση δολοφονίας στην οποία ο δράστης δεν έχει πίσω του κάποιο ψηφιακό αποτύπωμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.