The Disaster Artist

3

Ένας διασκεδαστικός φόρος τιμής στο «όραμα» των Τόμι Γουάιζο και Γκρεγκ Σεστέρο με μια ασυναγώνιστη ερμηνεία του Τζέιμς Φράνκο, που βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα.

The Disaster Artist

Ένας διασκεδαστικός φόρος τιμής στο «όραμα» των Τόμι Γουάιζο και Γκρεγκ Σεστέρο με μια ασυναγώνιστη ερμηνεία του Τζέιμς Φράνκο, που βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα.

The Disaster Artist - εικόνα 1

Δίπλα στους αναγνωρισμένους σκηνοθέτες βρίσκονται οι ερασιτέχνες που, με όπλο το πάθος τους για το σινεμά, γυρίζουν τις πιο τρελές φαντασιώσεις τους χωρίς να αποκαρδιώνονται από το –πολύ πιθανό– ενδεχόμενο της αποτυχίας. Ανάμεσά τους, ως άλλος Εντ Γουντ, πρωτοεμφανίστηκε­ το 2003 ο Τόμι Γουάιζο με το «Room», στο οποίο επωμίστηκε­ τον ρόλο του πρωταγωνιστή, του σκηνοθέτη, του σεναριογράφου­ και του παραγωγού. Πρόκειται­ για ένα μελόδραμα με ήρωα έναν επιτυχημένο τραπεζίτη που σοκάρεται όταν μαθαίνει πως η αρραβωνιαστικιά του έχει αποπλανήσει τον καλύτερό του φίλο­.

Το «Room» όμως είναι στην πραγματικότητα ένα σκηνοθετικό χάλι, έχει μια πλοκή δίχως λογική αφηγηματική συνέχεια, κάκιστες ερμηνείες και τραυματικές ερωτικές σκηνές, ενώ την ίδια στιγμή είναι η απόλυτη ένοχη απόλαυση, μια (άθελά της) ξεκαρδιστική cult ταινία που σήμερα θεωρείται ο «Πολίτης Κέιν» του κακού σινεμά, με ένα φανατικό κοινό παγκοσμίως να γεμίζει ασφυκτικά όλες τις μεταμεσονύχτιες προβολές της και να επαναλαμβάνει φωναχτά κάθε θανατηφόρα ατάκα. Ο καλύτερος φίλος του Γουάιζο και συμπρωταγωνιστής του στην ταινία, ο Γκρεγκ Σεστέρο, κατέγραψε το ταξίδι της στην επιτυχία στο bestseller «The Disaster Artist», στο οποίο βασίστηκε το σενάριο των Σκοτ Νουστάντερ - Μάικλ Χ. Βέμπερ για την ομότιτλη ταινία με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Τζέιμς Φράνκο. Με παρτενέρ τον αδερφό του Ντέιβ Φράνκο στον ρόλο του Σεστέρο, ο Τζέιμς δίνει μια ασυναγώνιστη ερμηνεία ως Τόμι Γουάιζο, η οποία του χάρισε πρόσφατα Χρυσή Σφαίρα.

The Disaster Artist - εικόνα 2

Στο «Disaster Artist» ακολουθείται κατά γράμμα το χρονικό­ της σχέσης των δύο αντρών ώσπου να φτάσουν στο πλατό του «Room». Μια φιλία που κατακλύζεται από εφηβικό ενθουσιασμό και το διακαή πόθο για μια θέση στη βιομηχανία του θεάματος, χωρίς να λείπουν και οι υπόνοιες της ερωτικής έλξης του Γουάιζο προς τον Σεστέρο. Ο Τζέιμς Φράνκο φροντίζει να αναδείξει τον εκκεντρικό κι αινιγματικό χαρακτήρα του ήρωα χωρίς να προσπερνά τη σοβαρότητα με την οποία προσεγγί­ζει το κινηματογραφικό του «όραμα». Όσο αστείες κι αν φαίνονται οι προσπάθειές του να στήσει «ένα δράμα επιπέδου Τενεσί Ουίλιαμς», ο Γουάιζο είναι ένας αυθεντικός ονειροπόλος που αφιερώνεται ολοκληρωτικά στο έργο του. Οι σεκάνς των γυρισμάτων του «Room» είναι αποκαλυπτικές ως προς αυτό, καθώς αποδίδονται με αξιοθαύμαστη πιστότητα –φλερτάροντας με την παρωδία– οι κανονικές σκηνές της ταινίας! Το «Disaster Artist» είναι ένας διασκεδαστικός φόρος τιμής στην «καλύτερη χειρότερη ταινία όλων των εποχών», που υπενθυμίζει πως μετά το τέλος κάθε φιλμ τελικός κριτής είναι το κοινό.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

The Disaster Artist

3
  • Δραματική κομεντί
  • 2017
  • Διάρκεια: 104 '
  • Τζέιμς Φράνκο

Το χρονικό της δημιουργίας του «Room», της «καλύτερης χειρότερης ταινίας όλων των εποχών».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.