Όλα τα Λεφτά του Κόσμου

2

Τυποποιημένη αναπαράσταση μιας αληθινής ιστορίας χωρίς νεύρο και σκηνοθετική ευρηματικότητα.

Όλα τα Λεφτά του Κόσμου

Τυποποιημένη αναπαράσταση μιας αληθινής ιστορίας χωρίς νεύρο και σκηνοθετική ευρηματικότητα.

Όλα τα Λεφτά του Κόσμου - εικόνα 1

Τη δεκαετία του ’70 ο μεγιστάνας του πετρελαίου Τζον Πολ Γκέτι ήταν ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου. Η αμύθητη περιουσία του δεν αποθάρρυνε τον απέραντο εγωισμό και τη διαβόητη τσιγκουνιά του, αποκορύφωμα της οποίας ήταν η εγκατάσταση ενός τηλεφωνικού θαλάμου (!) στην πολυτελή του έπαυλη για να κάνουν οι επισκέπτες τα τηλεφωνήματά τους χωρίς να τον χρεώνουν. Ο αυταρχικός χαρακτήρας του δεν απείχε πολύ από εκείνον του Φρανκ Άντεργουντ, του δολοπλόκου πολιτικού που ενσάρκωσε ο Κέβιν Σπέισι στο «House of cards», εξ ου και η αρχική επιλογή του στον συγκεκριμένο ρόλο. Οι πρόσφατες κατηγορίες εναντίον του για σεξουαλική παρενόχληση όμως ώθησαν τον σκηνοθέτη Ρίντλεϊ Σκοτ να τον αντικαταστήσει με τον οσκαρικό Κρίστοφερ Πλάμερ και να γυρίσει ξανά όλες τις σκηνές του ένα μήνα πριν από την πρεμιέρα της ταινίας.

Όλα τα Λεφτά του Κόσμου - εικόνα 2

Παρ’ όλα αυτά, η αλλαγή ενός εκ των βασικών ηθοποιών την τελευταία στιγμή είναι το μικρότερο από τα προβλήματα του συγκεκριμένου φιλμ. Το βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα σενάριο αφηγείται την απαγωγή του εγγονού του Γκέτι στη Ρώμη το 1973 από αγνώστους, οι οποίοι ζήτησαν λύτρα που εκείνος αρνήθηκε­ πεισματικά να πληρώσει. Η νύφη του συγκρούεται μαζί του στην προσπάθειά της να τον μεταπείσει, ενώ ταυτόχρονα κάνει ό,τι μπορεί για να σώσει τον γιο της. Η κόντρα τους εξελίσσεται σε μια ατέρμονη επίδειξη δύναμης που επαναλαμβάνεται χωρίς δραματικό ενδιαφέρον, ενώ απουσιάζουν η ένταση και η αγωνία που θα περίμενε κάποιος από μια ταινία απαγωγής. Παρά την τριπλή υποψηφιότητά του στις επερχόμενες Χρυσές Σφαίρες (σκηνοθεσίας, α΄ γυναικείου και β΄ αντρικού ρόλου), το φιλμ στερείται νεύρου και σκηνοθετικής ευρηματικότητας, χωρίς να αποφεύγει την τυποποιημένη αναπαράσταση των γεγονότων της πρωτοφανούς απαγωγής.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 132΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Όλα τα Λεφτά του Κόσμου

All the Money in the World
2
  • Θρίλερ
  • 2017
  • Διάρκεια: 132 '
  • Ρίντλεϊ Σκοτ

Ο εγγονός του μεγιστάνα του πετρελαίου Τζον Πολ Γκέτι απάγεται στη Ρώμη το 1973, εκείνος όμως αρνείται να πληρώσει τα λύτρα για την απελευθέρωσή του. Την ίδια στιγμή η νύφη του συγκρούεται μαζί του στην προσπάθειά της να τον μεταπείσει, ενώ ταυτόχρονα κάνει ό,τι μπορεί για να σώσει τον γιο της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.