Κάιρο Εμπιστευτικό

3,5

Υποδειγματικά στημένο νουάρ, που γνωρίζει στην εντέλεια τους κώδικες του είδους, μεταγράφοντάς τους υποδειγματικά στην κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της εξεγερμένης Αιγύπτου.

Κάιρο Εμπιστευτικό

Υποδειγματικά στημένο νουάρ, που γνωρίζει στην εντέλεια τους κώδικες του είδους, μεταγράφοντάς τους υποδειγματικά στην κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της εξεγερμένης Αιγύπτου.

Κάιρο Εμπιστευτικό - εικόνα 1

Δανεισμένος από την ταινία του Κέρτις Χάνσον –άρα και από το μυθιστόρημα του Τζέιμς Ελρόι– «Λος Άντζελες: Εμπιστευτικό», ο ελληνικός τίτλος αυτού του σκανδιναβο-γερμανικού αστυνομικού θρίλερ βάζει αμέσως στο κλίμα τον υποψήφιο θεατή. Μπροστά του έχει ένα τυπικό νεο-νουάρ, το οποίο εξελίσσεται στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα στα τέλη του 2010 και τον Ιανουάριο της επόμενης χρονιάς, λίγες ημέρες πριν από τα γεγονότα της Πλατείας Ταχρίρ. Τότε ο αστυνομικός Νορεντίν, ένας μοναχικός άντρας που δεν διαφέρει σε τίποτε από τους συναδέλφους του (η δωροδοκία πάει σύννεφο και η διαφθορά βασιλεύει), αναλαμβάνει να διερευνήσει την υπόθεση δολοφονίας μιας τραγουδίστριας. Σε αυτή μοιάζει να εμπλέκεται ένας πλούσιος επιχειρηματίας, άνθρωπος της κυβέρνησης, και προτού καλά καλά ξεκινήσει η έρευνα, άνωθεν εντολή κλείνει την υπόθεση ως αυτοκτονία.

Κάιρο Εμπιστευτικό - εικόνα 2

Εμπνευσμένο από ένα αληθινό περιστατικό του 2008, η ταινία του αιγυπτιακής καταγωγής Σουηδού σκηνοθέτη, τηλεοπτικού παραγωγού, δημοσιογράφου και βραβευμένου graffiti artist Ταρίκ Σαλέχ κινείται σεναριακά πάνω στην πεπατημένη μιας «απλής» δολοφονίας, η οποία σταδιακά αποκαλύπτεται πως δεν είναι παρά η κορυφή ενός γιγάντιου παγόβουνου πολιτικοοικονομικής διαφθοράς. Η πλοκή της είναι απόλυτα ρεαλιστική, όπως και η ντοκιμαντερίστικης απλότητας σκηνοθεσία, με το σφιχτό μοντάζ να δίνει στην αφήγηση ένα ρυθμό με εντάσεις, σιωπές, εύστοχες ανατροπές αλλά και τις ανάσες που χρειάζονται οι χαρακτήρες. Η μελαγχολική ματιά του Φάρες Φάρες («Zero Dark Thirty», «Το Κοινόβιο») και η φωτογραφία στα χρώματα της ώχρας υποβάλλουν μια αίσθηση βαθιάς, σχεδόν υπαρξιακής ματαιότητας, σε ένα υποδειγματικά στημένο, βραβευμένο στο Φεστιβάλ του Σάντανς μοντέρνο φιλμ νουάρ, που γνωρίζει στην εντέλεια τους κώδικες του είδους, μεταγράφοντάς τους υποδειγματικά στη χαοτική κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της εξεγερμένης Αιγύπτου.

Σουηδία, Δανία, Γερμανία. 2017. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Κάιρο Εμπιστευτικό

The Nile Hilton Incident
3,5
  • Θρίλερ
  • 2017
  • Διάρκεια: 106 '
  • Ταρίκ Σαλέχ

Λίγες ημέρες πριν από τα γεγονότα της Πλατείας Ταχρίρ ένας Αιγύπτιος αστυνομικός αναλαμβάνει την υπόθεση δολοφονίας μιας τραγουδίστριας. Σε αυτή εμπλέκεται ένας πλούσιος επιχειρηματίας και προτού ξεκινήσει η έρευνα, άνωθεν εντολή κλείνει την υπόθεση ως αυτοκτονία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.