Στο Πέρασμα του Χρόνου

4

Οι ανολοκλήρωτοι έρωτες, τα αμερικάνικα folk τραγούδια, οι πολιτικοί και υπαρξιακοί υπαινιγμοί, μα υπεράνω όλων η αγάπη για το σινεμά, όλα βασικές θεματικές στη φιλμογραφία του Βιμ Βέντερς, ξεδιπλώνονται στη μεθυστική τρίωρη διάρκεια μιας ταινίας-ορισμός των road movies.

Στο Πέρασμα του Χρόνου

Ένας μηχανικός κινηματογραφικών προβολέων και ένας άντρας που αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει συναντιούνται τυχαία και ξεκινούν ένα ταξίδι κατά μήκος των συνόρων Δυτικής - Ανατολικής Γερμανίας. Οι ανολοκλήρωτοι έρωτες, τα αμερικάνικα folk τραγούδια, οι πολιτικοί και υπαρξιακοί υπαινιγμοί, μα υπεράνω όλων η αγάπη για το σινεμά, όλα βασικές θεματικές στη φιλμογραφία του Βιμ Βέντερς, ξεδιπλώνονται στη μεθυστική τρίωρη διάρκεια μιας ταινίας-ορισμός των road movies.

Στο Πέρασμα του Χρόνου - εικόνα 1

Στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 ο Βιμ Βέντερς βρισκόταν στην πρωτοπορία του ευρωπαϊκού σινεμά, παραδίδοντας τα αριστουργήματα της φιλμογραφίας του, αρχής γενομένης από την τριλογία των road movies «Η Αλίκη στις Πόλεις», «Λάθος Κίνηση» και «Στο Πέρασμα του Χρόνου». Η τελευταία ολοκληρώνει τη διεισδυτική ματιά του Βέντερς στη δική του γενιά, που –μοναχική– ένιωθε αβέβαιη για τη θέση της στον κόσμο ατενίζοντας με ισχνή αισιοδοξία το μέλλον. Οι δύο ήρωες της ταινίας, ο μηχανικός κινηματογραφικών προβολέων Μπρούνο και ο παραλίγο αυτόχειρας Ρόμπερτ, θα συναντηθούν τυχαία και μαζί θα ταξιδέψουν κατά μήκος των συνόρων Δυτικής και Ανατολικής Γερμανίας, στις μικρές πόλεις που φιλοξενούν ακόμη κινηματογράφους. Η σιωπηλή συνύπαρξή τους θα τους οδηγήσει σε μια διαδρομή αυτογνωσίας, στην οποία η επικοινωνία –ή καλύτερα η αδυναμία ουσιαστικής επαφής– διαδραματίζει μείζονα ρόλο στη συναναστροφή τους με τους ανθρώπους. ειδικά με τις γυναίκες, όπως συμβαίνει στο σπαρακτικό εφήμερο φλερτ ανάμεσα στον Μπρούνο και σε μια ταμία. Βιώνουν και οι δύο μια συναισθηματική αποξένωση από την οποία, όσο κι αν προσπαθούν, αδυνατούν να ξεφύγουν.

Στο Πέρασμα του Χρόνου - εικόνα 2

Η νοσταλγική ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ρόμπι Μίλερ βαραίνει ακόμη περισσότερο τα γεμάτα λαχτάρα βλέμματα των ηθοποιών. Ο Βέντερς έχει ισχυριστεί πως δεν υπήρχε έτοιμο σενάριο για την ταινία, η σκηνοθεσία του όμως αποπνέει την παραζάλη του ταξιδιού και τη γλυκιά μελαγχολία που δημιουργεί η βεβαιότητα πως κάποια στιγμή η διαδρομή θα φτάσει στον προορισμό της. Οι ανολοκλήρωτοι έρωτες, τα αμερικανικά folk τραγούδια, οι πολιτικοί και υπαρξιακοί υπαινιγμοί μα, πάνω απ’ όλα, η αγάπη για το σινεμά –όλα βασικές θεματικές στη φιλμογραφία του σκηνοθέτη– ξεδιπλώνονται σε αυτό το μεθυστικό, τρίωρης διάρκειας road movie που σε παίρνει μαζί του.

Α/Μ. Δ. Γερμανία. 1975. Διάρκεια: 175΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Στο Πέρασμα του Χρόνου

Im Lauf der Zeit
4
  • Δραματική
  • 1976
  • Διάρκεια: 175 '
  • Βιμ Βέντερς

Ένας μηχανικός κινηματογραφικών προβολέων και ένας άντρας που αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει συναντιούνται τυχαία και ξεκινούν ένα ταξίδι κατά μήκος των συνόρων Δυτικής - Ανατολικής Γερμανίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.