American Made

3

Αμοραλισμός, δολάρια και αμερικανική εξωτερική πολιτική συνδυάζονται σε ένα διασκεδαστικά καταγγελτικό χρονικό, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

American Made

Αμοραλισμός, δολάρια και αμερικανική εξωτερική πολιτική συνδυάζονται σε ένα διασκεδαστικά καταγγελτικό χρονικό, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

American Made - εικόνα 1

Ποιος είναι ο Μπάρι Σιλ; Ένας από τους αναλώσιμους κυνηγούς του αμερικανικού ονείρου, οι οποίοι μετά τα 15 λεπτά διασημότητας που τους αντιστοιχούν γίνονται άλλο ένα λήμμα στη Wikipedia, μετατρέπεται τώρα σε πρωτοκλασάτο κινηματογραφικό ήρωα με τα χαρακτηριστικά του Τομ Κρουζ και, από μια κρυψώνα του 1986, μας αφηγείται την απίστευτα περιπετειώδη και διαπλεκόμενη τελευταία επταετία της ζωής του. Πώς δηλαδή από έμπειρος πιλότος της TWA βρέθηκε να δουλεύει ως ιπτάμενος πληροφοριοδότης της CIA στην Κεντρική Αμερική και ταυτόχρονα ως λαθρέμπορος ναρκωτικών για το καρτέλ του Μεντεγίν.

Ο Μπάρι Σιλ είναι ο κλασικός τύπος του σκορσεζικού χαρακτήρα που βιώνει την ιλιγγιώδη άνοδο και την κατακόρυφη πτώση, παρασυρμένος από ένα άπληστο success story που έχει ως κινητήριο δύναμη τα δολάρια κι εδώ ως φόντο την αμερικανική εξωτερική πολιτική της ρεϊγκανικής εποχής. Τότε που η CIA προμήθευε μυστικά­ με όπλα τους Νικαραγουανούς αντεπαναστάτες Κόντρας κι έκανε τα στραβά μάτια στις δραστηριότητες του Πάμπλο Εσκομπάρ (το αφήγημα ήταν πως οι Σαντινίστας διακινούν τα ναρκωτικά), με τον υπερβολικά φιλόδοξο όσο και απερίσκεπτα ριψοκίνδυνο Σιλ να κρατάει σε μεγάλο βαθμό στα χέρια του την τύχη αυτής της περίπλοκα βρόμικης επιχείρησης.

American Made - εικόνα 2

Στιβαρός director που ξεκίνησε ανεξάρτητος («Swingers») και κατόπιν υπέγραψε μερικές ενδιαφέρουσες ταινίες δράσης –από τον πρώτο Τζέισον Μπορν και το «Ο Κύριος και Κυρία Σμιθ» μέχρι το sci-fi «Στα Όρια του Αύριο»–, ο Νταγκ Λίμαν απομακρύνεται από τη σκορσεζική/υπαρξιακή προτεσταντική αλληγορία και υιοθετεί ένα πιο σατιρικό και παιχνιδιάρικα κωμικό στιλ που φέρνει στο νου τα πρόσφατα «Σκυλιά του Πολέμου». Πάνω σε ένα καλογραμμένο σενάριο του Γκάρι Σπινέλι, το οποίο αξιοποιεί «δημιουργικά» τα αληθινά γεγονότα, το φιλμ ειρωνεύεται χαριτωμένα τα απανωτά ψέματα της αμερικανικής κυβέρνησης, διασκεδάζει με τον ρόλο των μυστικών υπηρεσιών, κλείνει το μάτι στον απόλυτο αμοραλισμό που κυριαρχεί στις κάθε λογής εθνικές πολιτικές επιλογές και πασάρει στον Τομ Κρουζ έναν αβανταδόρικο ρόλο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

American Made

3
  • Περιπέτεια
  • 2017
  • Διάρκεια: 115 '
  • Νταγκ Λίμαν

Το 1986 ο Μπάρι Σιλ αφηγείται την απίστευτα περιπετειώδη και διαπλεκόμενη τελευταία επταετία της ζωής του, όταν από πιλότος της TWA βρέθηκε να δουλεύει ως ιπτάμενος πληροφοριοδότης της CIA και ταυτόχρονα λαθρέμπορος ναρκωτικών για το καρτέλ του Μεντεγίν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.