Ο Νεκρός

5

Σήμα κατατεθέν του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά και κινηματογραφικό διαμάντι του ύστερου 20ού αιώνα που επαναπροβάλλεται σε ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες.

Ο Νεκρός

Σήμα κατατεθέν του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά και κινηματογραφικό διαμάντι του ύστερου 20ού αιώνα που επαναπροβάλλεται σε ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες.

Ο Νεκρός - εικόνα 1

Αν κάποιος θελήσει να εξερευνήσει εις βάθος τον πλούσιο κινηματογραφικό κόσμο του Τζάρμους, τότε σίγουρα θα βρεθεί μπροστά στα παράδοξα δημιουργικά του ζευγαρώματα, αυτά που εν ολίγοις τον ανέδειξαν σε κορυφαίο auteur των καιρών μας. Για παράδειγμα, κανένας άλλος δεν κατάφερε να συνδυάσει με τέτοια επιτυχία στο σινεμά –θα τολμήσω να πω και σε άλλες τέχνες– το ροκ με την ποίηση. Ή το ανυπέρβλητο coolness με τη στιλιστική ακρίβεια χιλιοστού. Κι ελάχιστοι άλλοι δημιούργησαν τόσο αξιαγάπητους losers αντιήρωες που να χωράνε με απόλυτη φυσικότητα στη σκληρή κοινωνική πραγματικότητα. Κάπως έτσι, στην αδιαμφισβήτητα κορυφαία ταινία της φιλμογραφίας του, ο Αμερικανός βιρτουόζος τολμά να παντρέψει το υπαρξιακό ταξίδι-κάθαρση ενός νεκρού με την αμερικανική ιστορία και το συλλογικό ψυχισμό της χώρας του.

Σε αυτό το μετα-γουέστερν –το οποίο ουσιαστικά εμπλούτισε κι επανακαθόρισε το είδος– ο Τζάρμους χρησιμοποιεί την αδάμαστη και άκρως γοητευτική ποιητική του ελευθερία για να μας παρουσιάσει ένα εντελώς διαφορετικό ταξίδι στην Άγρια Δύση. Όσο ο πρωταγωνιστής λογιστής από το Κλίβελαντ Γουίλιαμ Μπλέικ απομακρύνεται από την πόλη της Μηχανής τόσο ο «πολιτισμός» μας αποδομείται και αποκαλύπτεται η βίαιη και παραδομένη στα ένστικτα προέλευσή του. Ο νεκροζώντανος Τζόνι Ντεπ και ο ινδιάνος Κανένας, δύο απόβλητοι από διαφορετικούς κόσμους, συνθέτουν ένα παράταιρο πρωταγωνιστικό ζευγάρι που οδεύει προς τη λύτρωση, συνοδευόμενο από το ηλεκτρισμένο ρέκβιεμ που συνέθεσε ο Νιλ ­Γιάνγκ. Ο θεατής γίνεται συνοδοιπόρος στο ασπρόμαυρο υπαρξιακό οδοιπορικό που μοιραία θα καταλήξει στο υγρό στοιχείο (εδώ και χιλιετίες σύμβολο του περάσματος στην άλλη ζωή) και από εκεί στην ελευθερία. Ένα σήμα κατατεθέν του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά και κινηματογραφικό διαμάντι του ύστερου 20ού αιώνα, που επαναπροβάλλεται σε ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες.

A/M. ΗΠΑ. 1995. Διάρκεια: 121΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Νεκρός

Dead Man
5
  • Σινεφίλ
  • 1995
  • Διάρκεια: 121 '
  • Τζιμ Τζάρμους

Ο Γουίλιαμ Μπλέικ, λογιστής από το Κλίβελαντ, φτάνοντας στην πόλη Μηχανή, βρίσκει κατειλημμένη τη θέση του στο μεταλλουργείο. Περνά τη νύχτα με μια πόρνη και σε μια συμπλοκή με τον εραστή της βρίσκεται πυροβολημένος. Ένας περιφερόμενος Ινδιάνος, ονόματι Κανένας, αναλαμβάνει να τον περιθάλψει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.