Πατέρας και Κόρη

2

Mια «φορτωμένη» δραματικά οικογενειακή ιστορία που δεν καταφέρνει να προσφέρει κάτι παραπάνω από δύο αξιοπρεπείς ερμηνείες, των Ράσελ Κρόου και Αμάντα Σέιφριντ.

Πατέρας και Κόρη

Ο Τζέικ, ένας βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας, καταρρέει μετά το θάνατο της συζύγου του. Όταν επιστρέφει από την ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλεύεται, θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εμπορική αποτυχία του νέου του βιβλίου, αλλά και να αγωνιστεί για να κρατήσει την κηδεμονία της κόρης του Κέιτι. Εκείνη, είκοσι επτά χρόνια μετά, προσπαθεί να βρει το δικό της δρόμο και να πολεμήσει τα δικά της φαντάσματα, σε μια «φορτωμένη» δραματικά οικογενειακή ιστορία που δεν καταφέρνει να προσφέρει κάτι παραπάνω από δύο αξιοπρεπείς ερμηνείες, των Ράσελ Κρόου και Αμάντα Σέιφριντ.

Πατέρας και Κόρη - εικόνα 1

Είναι αρκετά δύσκολο να αποφύγεις την υπερδραματοποίηση και το μελόδραμα στις οικογενειακές ιστορίες που ξεδιπλώνονται στην οθόνη. Και το «Πατέρας και Κόρη» είναι ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ακόμα και όταν έχεις δυο πρωτοκλασάτους σταρ, όπως ο Ράσελ Κρόου και η Αμάντα Σέιφριντ στη συγκεκριμένη περίπτωση, που μπορούν να κουβαλήσουν με άνεση το ερμηνευτικό φορτίο μιας μοντέρνας τραγωδίας, το σενάριο είναι αυτό που οφείλει να διαχειριστεί με ακρίβεια χιλιοστού το βαρύ δραματικό περιεχόμενο. Και εδώ ο σεναριογράφος Μπραντ Ντες σίγουρα δεν τα καταφέρνει.

Γιατί η παράλληλη αφήγηση μπορεί να ανεβάζει αφηγηματικές στροφές και να προσφέρει σπιρτάδα, αλλά από μόνη της δεν μπορεί να κάνει θαύματα. Όταν η πλοκή δεν προσφέρει εκπλήξεις και οι χαρακτήρες συνθλίβονται από το βαρύ ψυχολογικό φορτίο τους, δεν μπορείς να καταφέρεις και πολλά πράγματα ποντάροντας μόνο στη φόρμα. Ο Γκαμπριέλ Μουτσίνο («Το Κυνήγι της Ευτυχίας») είναι αυτός που αναλαμβάνει να διαχειριστεί αξιοπρεπώς τη «φορτωμένη» δραματικά ιστορία, διατηρώντας τις περισσότερες φορές μια ψύχραιμη σκηνοθετική ματιά (καλό θα ήταν να έλειπαν τα βαρύγδουπα σλόου μόσιον με τα ποδήλατα).

Πατέρας και Κόρη - εικόνα 2

Πρωταγωνιστής στην αμερικανο-ιταλική παραγωγή είναι ο Τζέικ, ένας βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας που καταρρέει μετά το θάνατο της συζύγου του. Όταν επιστρέφει από την ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλεύεται, θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εμπορική αποτυχία του νέου του βιβλίου, αλλά και να αγωνιστεί για να κρατήσει την κηδεμονία της κόρης του Κέιτι. Εκείνη, είκοσι επτά χρόνια μετά, προσπαθεί να βρει το δικό της δρόμο και να πολεμήσει τα δικά της φαντάσματα, με τη διαχείριση της απώλειας να ενώνει τις δυο παράλληλες ιστορίες.

Βέβαια, αυτή δυστυχώς συνοδεύεται από διάφορες ψυχαναλυτικές απλουστεύσεις και εύκολα συμπεράσματα που φλερτάρουν επικίνδυνα με το συντηρητισμό. Η σχέση της κοινωνικής λειτουργού Κέιτι με την ανήλικη ορφανή ασθενή της, αλλά και η συναισθηματική «αναπηρία» της νεαρής πρωταγωνίστριας, που την οδηγεί σε μια εφιαλτική πολυγαμία(!), μοιάζουν με φτηνές σεναριακές λύσεις σε δύσκολα μυθοπλαστικά προβλήματα.

ΗΠΑ - Ιταλία. 2015. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Πατέρας και Κόρη

Fathers and Daughters
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 116 '
  • Γκαμπριέλ Μουτσίνο

Ο Τζέικ, ένας βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας, καταρρέει μετά το θάνατο της συζύγου του. Όταν επιστρέφει από την ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλεύεται, θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εμπορική αποτυχία του νέου του βιβλίου, αλλά και να αγωνιστεί για να κρατήσει την κηδεμονία της κόρης του Κέιτι. Εκείνη, είκοσι επτά χρόνια μετά, προσπαθεί να βρει το δικό της δρόμο και να πολεμήσει τα δικά της φαντάσματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.