Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο

1,5

Μια στεγνή βιογραφία γεμάτη εξόφθαλμες σκηνοθετικές/σεναριακές αστοχίες που δεν δικαιώνει τις φιλοδοξίες της.

Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο

Η ιστορία του Ινδού Σρινιβάσα Ραμανουτζάν και η σχέση της απρόβλεπτης μαθηματικής ιδιοφυΐας με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ Τζ. Χ. Χάρντι, σε μια στεγνή βιογραφία γεμάτη εξόφθαλμες σκηνοθετικές/σεναριακές αστοχίες που δεν δικαιώνει τις φιλοδοξίες της.

Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο - εικόνα 1

Η ιστορία του Σρινιβάσα Ραμανουτζάν είναι από μόνη της συναρπαστική. Στην αυγή του 20ού αιώνα, ο αυτοδίδακτος Ινδός μαθηματικός κατάφερε να αμφισβητήσει με τα αντισυμβατικά του θεωρήματα τον αλαζονικό δυτικό ορθολογισμό όσο ελάχιστοι στην Ιστορία. Μην έχοντας σχεδόν καμία εκπαίδευση και ζώντας μακριά από τη μαθηματική ελίτ της εποχής, ο Ραμανουτζάν κατάφερε μέσα στα λίγα χρόνια που έζησε (πέθανε σε ηλικία μόλις 32 χρόνων) να αφήσει ένα σπουδαίο έργο που ακόμη απασχολεί την επιστημονική κοινότητα, ενώ ταυτόχρονα γεννά ένα ερώτημα που μπορεί να ιντριγκάρει ακόμη και όσους δεν είναι λάτρεις των μαθηματικών...

Αλήθεια, πώς κατάφερε ένας άνθρωπος με ελάχιστα εκπαιδευτικά εφόδια να φτάσει σε αυτό το υψηλότατο επίπεδο γνώσης; Αυτό, λοιπόν, το πλούσιο βιογραφικό υλικό πήρε στα χέρια του ο άσημος σεναριογράφος/σκηνοθέτης Ματ Μπράουν, χρησιμοποιώντας για αφηγηματική του μαγιά το βιβλίο του Ρόμπερτ Κάνιγκελ «Ραμανουτζάν, ο Ινδός μαθηματικός». Το μυθιστόρημα ρίχνει βάρος περισσότερο στη σχέση της απρόβλεπτης μαθηματικής ιδιοφυΐας με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ Τζ.Χ. Χάρντι, ο οποίος τον έφερε στην Αγγλία, δίνοντάς του την ευκαιρία να αναγνωριστεί παγκοσμίως το έργο του.

Παρότι, προφανώς, η δημιουργική φιλοδοξία του Μπράουν ήταν να γυρίσει έναν «Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ» με στοιχεία μπάντι φιλμ και άρωμα Ινδίας, στην πράξη παραδίδει μια στεγνή βιογραφία γεμάτη εξόφθαλμες σκηνοθετικές/σεναριακές αστοχίες. Ολόκληρο το κομμάτι της Ινδίας έχει φανερά προβλήματα παραγωγής (ελάχιστα «ακριβά» εξωτερικά γυρίσματα και ακόμη λιγότεροι κομπάρσοι), ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι της ταινίας που εκτυλίσσεται στο ιστορικό Κολέγιο του Τρίνιτι στο Κέιμπριτζ, εκτός του ότι έχει και αυτό τα τεχνικά θεματάκια του (τελείως λάθος γυρισμένα το δείπνο των φοιτητών και ο βομβαρδισμός), παίρνει κάτω από τη βάση στο θέμα της αφηγηματικής κλιμάκωσης. Ακόμη και η στιβαρή ερμηνευτική παρουσία του Τζέρεμι Άιρονς, σε αντίθεση με αυτήν του «λίγου» Ντεβ Πατέλ, δεν μπορεί να καλύψει τη φανερή έλλειψη εμπειρίας του Ματ Μπράουν να χειριστεί μια τόσο απαιτητική παραγωγή.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο

The Man Who Knew Infinity
1,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 108 '
  • Ματ Μπράουν

Η ιστορία του Ινδού Σρινιβάσα Ραμανουτζάν που κατάφερε μέσα στα λίγα χρόνια ζωής του (πέθανε στα 32 του) να αφήσει ένα σπουδαίο έργο το οποίο ακόμη απασχολεί την επιστημονική κοινότητα. Το αφηγηματικό βάρος πέφτει κυρίως στη σχέση της απρόβλεπτης μαθηματικής ιδιοφυΐας με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ Τζ.Χ. Χάρντι, ο οποίος τον έφερε στην Αγγλία, δίνοντάς του την ευκαιρία να αναγνωριστεί παγκοσμίως το έργο του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.