Ματωμένος Γάμος

2

Εξαιρετικά στιλιζαρισμένη, ατμοσφαιρική, αλλά διαφημιστικής αισθητικής μεταφορά του «Ματωμένου γάμου» του Λόρκα, υποψήφια για 12 Γκόγια.

Ματωμένος Γάμος

Εξαιρετικά στιλιζαρισμένη, ατμοσφαιρική, αλλά διαφημιστικής αισθητικής μεταφορά του «Ματωμένου γάμου» του Λόρκα, υποψήφια για 12 Γκόγια.

Ματωμένος Γάμος - εικόνα 1

Μετά το «De tu Ventana a la Mia» του 2011, όπου οι ιστορίες τριών ερωτικά πληγωμένων γυναικών διασταυρώνονται, η Πάουλα Ορτίθ προχωρά στην κινηματογραφική μεταφορά μιας αρχετυπικής τραγωδίας ερωτικού πάθους με γυναίκα πρωταγωνίστρια. Πρόκειται για το «Ματωμένο γάμο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, ο οποίος αν και πασίγνωστος θεατρικά, έχει διασκευαστεί πετυχημένα στο σινεμά μόνον από τον Κάρλος Σάουρα το 1981, κι αυτό σαν πρόβα ενός φλαμένκο χοροδράματος. Η φολκλορική ισπανική μουσική είναι κι εδώ παρούσα, μαζί με ένα λυρικό, μελωδικό σκορ από τον Σιγκέρου Ομεμπαγιάσι («Ερωτική Επιθυμία», «2046»), συνθέτοντας μαζί ένα σάουντρακ γεμάτο πάθος, ρομαντισμό και έντονο δραματικό συναίσθημα.

Όλα αυτά τα στοιχεία, έντεχνα δεμένα με το χώμα, το αίμα και τη μοίρα είναι φυσικά παρόντα στο αγροτικό θεατρικό του Λόρκα, το οποίο υμνεί τη δύναμη του έρωτα και στηλιτεύει τις φεουδαρχικού τύπου αντιλήψεις της επαρχιακής Ισπανίας των αρχών του προηγούμενου αιώνα. Η Πάουλα Ορτίθ μένει πιστή στην πλοκή του έργου, κρατώντας σε διακριτική απόσταση το πολιτικοκοινωνικό υπόβαθρο: Όσο η μέρα του γάμου της με τον Γαμπρό πλησιάζει, τόσο η Νύφη νιώθει το πάθος της για τον Λεονάρδο, τον παιδικό της έρωτα, να μεγαλώνει. Ακόμα και νιόπαντρη, είναι αδύνατον να συμβιβαστεί με την ιδέα πως δεν θα τον ξαναδεί.

Ματωμένος Γάμος - εικόνα 2

Θέλοντας να υπογραμμίσει τη διαχρονικότητα της ιστορίας της, η ταινία διαδραματίζεται σε έναν παράξενο, ακαθόριστο χωροχρόνο (με γυρίσματα στην Αραγονία και την Καππαδοκία). Το κακό είναι πως η Ορτίθ θέλει να υπογραμμίσει, όσο πιο έντονα μπορεί μάλιστα, κι όλες τις υπόλοιπες ιδέες και αναφορές του θεατρικού, προτάσσοντας ένα εντυπωσιακότατο οπτικά και σκηνογραφικά στιλιζάρισμα. Η βιντεοκλιπίστικη αισθητική της, όμως, παραπέμπει περισσότερο σε καλογυαλισμένο διαφημιστικό παρά σε στιβαρό κινηματογραφικό δράμα, το οποίο θίγει με θεαματικό τρόπο, μα εντελώς επιπόλαια και επιδερμικά, τα θέματα της προπατορικής βίας που ανακυκλώνεται, της προδοσίας και της ύβρεως, των φροϊδικών παρορμήσεων που μας καθορίζουν, της σχέσης φύσης και ανθρώπινης συμπεριφοράς, του ερωτικού πόθου και του τιμήματός του…

Ισπανία, Γερμανία. 2015. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Ματωμένος Γάμος

La Novia
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 96 '
  • Πάουλα Ορτίζ

Όσο η μέρα του γάμου της με τον Γαμπρό πλησιάζει, τόσο η Νύφη νιώθει το πάθος της για τον Λεονάρδο, με τον οποίο είναι ερωτευμένη από παιδί, να μεγαλώνει. Κι όταν, παντρεμένη πια, ο Λεονάρδο τής ορκίζεται πως δεν θα την ξαναδεί, εκείνη αρνείται να συμβιβαστεί με αυτό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.