Δίπλα στη Θάλασσα

2

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 1

Σε κάποια στιγμή της ταινίας, όταν ο Μπραντ Πιτ παρηγορεί την Αντζελίνα Τζολί λέγοντάς της πως είναι καλή γυναίκα, εκείνη του απαντά δυσφορώντας: «Χριστέ μου, έχω γίνει λοιπόν τόσο βαρετή;». Η αλήθεια είναι πως αυτό ισχύει για την κάποτε ταλαντούχα ηθοποιό, που στα 25 της χρόνια είχε ήδη κερδίσει ένα Όσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες, και για την κατοπινή σούπερ σταρ, που μπορούσε να υποδυθεί την ίδια στιγμή εξίσου πειστικά την άτρωτη δολοφόνο («Wanted») και την τραγική μητέρα («Η Ανταλλαγή»). Η Αντζελίνα Τζολί Πιτ, όμως, τα τελευταία πέντε χρόνια έχει πρωταγωνιστήσει μόνο στο «Maleficent», κυνηγώντας με φιλόδοξο πάθος μια καριέρα σκηνοθέτιδος. Κι αν το μελοδραματικό «In the Land of Blood and Honey», του οποίου υπέγραψε και το σενάριο, δεν της βγήκε όπως ήθελε, ο ηρωικός «Αλύγιστος» κέρδισε τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες και 116 εκατομμύρια από τα αμερικανικά ταμεία.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 2

Με την ίδια καρτποσταλική, προσεγμένη ως καλλιτεχνική διεύθυνση, μα άψυχη κινηματογραφική ματιά, αφήνει τώρα –ως σκηνοθέτιδα, σεναριογράφος, παραγωγός και πρωταγωνίστρια– τα πεδία των μαχών για ένα γραφικό, απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι, όπου το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, καταλύουν για διακοπές. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου, σε ένα νοσταλγικό ταξίδι στο μετα-αντονιονικό ευρωπαϊκό σινεμά των 70s, όπως εκείνο προσέγγιζε την κρίση των σύγχρονών του ερωτικών σχέσεων.

Η Τζολί τού προσθέτει ολίγη από Χέμινγουεϊ, μερικές εξώφθαλμες σεναριακές ευκολίες (η υπερμεγέθης τρύπα στον τοίχο με θέα στους ερωτευμένους γειτόνους), όπως και όλα τα arty κλισέ ενός γαλλικού δράματος σχέσεων – από Σερζ Γκενσμπούρ, σιωπηλά δάκρυα και αργή πλοκή μέχρι αντανακλάσεις, πολλαπλά είδωλα, αισθησιασμό και φιλοσοφική διάθεση. Πολύ λογικά το στιλ περισσεύει και η δραματική ουσία υπολείπεται, ενώ το αφηγηματικό σασπένς (γιατί η Βανέσα είναι τόσο θλιμμένη;) απαντιέται με τον πλέον πεζό κι ανέμπνευστο τρόπο.

ΗΠΑ, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Δίπλα στη Θάλασσα

By the Sea
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 122 '
  • Αντζελίνα Τζολί

Το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, κάνουν διακοπές σε ένα απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου και θα τους αναγκάσει να πάρουν οδυνηρές αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.