Νοσταλγία

3,5

Για πρώτη φορά εκτός Σοβιετικής Ένωσης, ο Ταρκόφσκι αναρωτιέται με μπεργκμανικό τρόπο πάνω στα θέματα της εξορίας, του νόστου και της πολιτιστικής παρακμής. Βραβείο σκηνοθεσίας και κριτικών στο Φεστιβάλ Κανών.

Νοσταλγία

Ένας Ρώσος ποιητής, συνοδευόμενος από τη μεταφράστριά του, αναζητά στην Ιταλία τα ίχνη ενός συμπατριώτη του συνθέτη του 18ου αιώνα. Για πρώτη φορά εκτός Σοβιετικής Ένωσης, ο Ταρκόφσκι αναρωτιέται με μπεργκμανικό τρόπο πάνω στα θέματα της εξορίας, του νόστου και της πολιτιστικής παρακμής. Βραβείο σκηνοθεσίας και κριτικών στο Φεστιβάλ Κανών.

Νοσταλγία - εικόνα 1

Τρεις καλλιτέχνες: Ο Πάβελ, Ρώσος μουσικός του 18ου αιώνα, ο οποίος έζησε για καιρό στην Ιταλία. Κατόπιν ο Αντρέι, συμπατριώτης του ποιητής, ο οποίος 200 χρόνια αργότερα ταξιδεύει ως τη γειτονική μας χώρα αναζητώντας τα ίχνη του. Ο άλλος Αντρέι, τέλος, ο κινηματογραφικός δημιουργός τους, ο οποίος έχει εγκαταλείψει μόνιμα πλέον τη Σοβιετική Ένωση. Είναι η εποχή που μετά το αριστουργηματικό «Στάλκερ» και τα χρόνια προβλήματά του με τη σοβιετική λογοκρισία, ο Αντρέι Ταρκόφσκι ταξιδεύει ως τον ευρωπαϊκό νότο για την πρώτη ταινία της φιλμογραφίας του που είναι γυρισμένη μακριά από την πατρίδα.

Θέματά της, αναπόφευκτα, η εξορία, ο νόστος, η πίστη και το τέλος των πολιτισμικών αξιών, μέσα από ένα βαθιά μεταφυσικό, επηρεασμένο σαφώς από τον Μπέργκμαν υπαρξιακό δράμα. Ο μέγιστος των μεταπολεμικών Σοβιετικών σκηνοθετών είναι σαφές πως νιώθει άβολα μακριά από τις κινηματογραφικές ρίζες του, επιβάλλει όμως το υπνωτιστικό, σαγηνευτικό στιλ του και εντυπωσιάζει με τα υποβλητικά πλάνα του (διαποτισμένα όλα από το υγρό στοιχείο), τη χρήση του «ρέοντος» ντεκόρ και την απαισιόδοξα ονειρική ατμόσφαιρά του. Βραβείο σκηνοθεσίας και κριτικών στο Φεστιβάλ Κανών του 1983.

Ιταλία, Σοβιετική Ένωση. 1983. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Νοσταλγία

Nostalgia
3,5
  • Σινεφίλ
  • 1983
  • Διάρκεια: 125 '
  • Αντρέι Ταρκόφσκι

Ένας Ρώσος ποιητής, συνοδευόμενος από τη μεταφράστριά του, αναζητά στην Ιταλία τα ίχνη ενός συμπατριώτη του συνθέτη του 18ου αιώνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.