Μακριά Από το Πλήθος

2,5

Ακαδημαϊκά προσεγμένη, αλλά αναιμική και άτολμη μεταφορά ενός σπουδαίου μυθιστορήματος του Τόμας Χάρντι («Τζουντ», «Τες»).

Μακριά Από το Πλήθος

Στη βικτοριανή Αγγλία μια δυναμική νεαρή γυναίκα κληρονομεί τη φάρμα του θείου της, την οποία αγωνίζεται να διευθύνει η ίδια, ενώ μπλέκεται συναισθηματικά με τρεις διαφορετικού χαρακτήρα και οικονομικής επιφάνειας άντρες. Ακαδημαϊκά προσεγμένη, αλλά αναιμική και άτολμη μεταφορά ενός σπουδαίου μυθιστορήματος του Τόμας Χάρντι («Τζουντ», «Τες»).

Μακριά Από το Πλήθος - εικόνα 1

Θεωρούμενο ένα από τα σπουδαιότερα μυθιστορήματα του 19ου αιώνα, το «Μακριά από το αγριεμένο πλήθος» (1874) έκανε γνωστό τον Βρετανό συγγραφέα Τόμας Χάρντι (του «Τες» και του «Τζουντ») και μεταφέρθηκε στο σινεμά το 1967 από τον Τζον Σλέσινγκερ, σε μια προσπάθεια του ανερχόμενου τότε σκηνοθέτη («Ο Καουμπόι του Μεσονυχτίου») να απομακρυνθεί από τις σύγχρονες, άμεσα κοινωνικές θεματικές του free cinema.

Δεν μπορεί να μη δει κάποιος όμως πως το στιλάτο, υποψήφιο για Όσκαρ μουσικής αγροτικό δράμα εποχής επιχειρεί να μιλήσει και ως αλληγορία για τις ταξικές αντιθέσεις, τα γυναικεία δικαιώματα και τα επιτακτικά πολιτικά προβλήματα της δεκαετίας του ’60. Η διασκευή του ταλαντούχου, αλλά άνισου Δανού Τόμας Βίντερμπεργκ («Οικογενειακή Γιορτή», «Submarino», «Το Κυνήγι») αποφεύγει κάθε (μετα)μοντερνισμό και μένει πιστή στο μυθιστορηματικό υλικό­, προσπαθώντας να αναδείξει την ατόφια, πρωτογενή δύναμή του.

Μακριά Από το Πλήθος - εικόνα 2

Παρακολουθούμε λοιπόν τον αγώνα μιας δυναμικής νεαρής γυναίκας, που στην Αγγλία της βικτοριανής περιόδου κληρονομεί τη φάρμα του θείου της και πασχίζει πεισματικά να τη διευθύνει η ίδια, ενώ ταυτόχρονα μπλέκεται συναισθηματικά με τρεις διαφορετικού χαρακτήρα και οικονομικής επιφάνειας άντρες. Η φιλότιμη Κάρεϊ Μάλιγκαν («Μια Κάποια Εκπαίδευση», «Shame») δύσκολα πείθει πως σαγηνεύει σχεδόν κάθε αρσενικό που τη συναντά, ενώ η σκηνοθετική στιβαρότητα του Βίντερμπεργκ αποτυπώνεται στην οθόνη ως ένας comme il faut ακαδημαϊσμός – σαν κάποιος να παρατηρεί τα τεκταινόμενα από καθαρή μεν οπτική γωνία, αλλά από ασφαλή απόσταση.

Έτσι, μέσα σε μια πειστική αναπαράσταση εποχής, το πολυεπίπεδο δράμα εξελίσσεται συγκρατημένα, αν όχι υποτονικά και ξέπνοα, ειδικά όταν το συγκρίνεις με την κινηματογραφική δύναμη της πρώτης ταινίας, πολλώ δε μάλλον με το πολανσκικό «Τες» ή το συναρπαστικό «Τζουντ» του Γουιντερμπότομ.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Μακριά Από το Πλήθος

Far From the Madding Crowd
2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 119 '
  • Τόμας Βίντερμπεργκ

Στη βικτοριανή Αγγλία μια δυναμική νεαρή γυναίκα κληρονομεί τη φάρμα του θείου της, την οποία αγωνίζεται να διευθύνει η ίδια, ενώ μπλέκεται συναισθηματικά με τρεις διαφορετικού χαρακτήρα και οικονομικής επιφάνειας άντρες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.