Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ

2

Ο Λεκόντ διεκπεραιώνει με κέφι τη σινε-μεταφορά μιας θεατρικής φάρσας που συσσωρεύει εύκολες παρεξηγήσεις.

Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ

Η προσπάθεια του Μισέλ να απομονωθεί και να ακούσει ένα σπάνιο, πολυαγαπημένο του δίσκο τζαζ που μόλις αγόρασε μετατρέπεται σε Γολγοθά, καθώς το σύμπαν –από τη σύζυγο και την ερωμένη του μέχρι τον καλύτερό του φίλο και τον… υδραυλικό– συνωμοτεί για να μην τον αφήσει πέντε λεπτά σε ησυχία. Ο Λεκόντ διεκπεραιώνει με κέφι τη σινε-μεταφορά μιας θεατρικής φάρσας που συσσωρεύει εύκολες παρεξηγήσεις.

Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ - εικόνα 1

Περίπτωση ανάλογη με το «Δείπνο Ηλιθίων», το «Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ» αποτελεί μεταφορά μιας μεγάλης γαλλικής θεατρικής επιτυχίας, και συγκεκριμένα του προπέρσινου «Une heure de tranquillite» του Φλοριάν­ Ζελέρ, με πρωταγωνιστή τον Φαμπρίς Λουκινί. Διασκευάζοντάς το σεναριακά μαζί με τον συγγραφέα, ο πολυσχιδής Πατρίς Λεκόντ επιστρέφει στην καθαρή κωμωδία και αναθέτει τον πρώτο ρόλο στον γνωστό του από την υπερεπιτυχημένη τριλογία «Les Bronzes» Κριστιάν Κλαβιέ του «Θεέ μου, τι σου Κάναμε;».

Σατιρίζοντας την εγωκεντρική συμπεριφορά του συμφεροντολόγου μεσοαστού, η κάμερα ακολουθεί τον οδοντίατρο Μισέλ κατά τη διάρκεια μιας εφιαλτικής ημέρας, η οποία ξεκινά από την ανακάλυψη ενός σπάνιου, πολυαγαπημένου του δίσκου τζαζ (με τον καθόλου τυχαίο τίτλο «Me, myself and I»). Όλη η υπόλοιπη αναλώνεται στην απέλπιδα προσπάθειά του να απομονωθεί και να τον ακούσει, επιχείρηση που μετατρέπεται σε Γολγοθά, καθώς το σύμπαν –από τη σύζυγο και την ερωμένη του μέχρι τον καλύτερό του φίλο, τον γιο του, ακόμη και τον Πολωνό υδραυλικό– συνωμοτεί για να μην τον αφήσει πέντε λεπτά σε ησυχία.

Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ - εικόνα 2

Καθώς τα φαρσικά κλισέ διαδέχονται το ένα το άλλο, ο Λεκόντ επιβάλλει ένα στακάτο κωμικό τάιμινγκ και περιγράφει μερικές πραγματικά­ αστείες καταστάσεις, καυτηριάζοντας την υποκρισία του γαλλικού κοινωνικού καθωσπρεπισμού. Δέσμιος του παλιομοδίτικου σεναριακού υλικού του όμως, μένει μόνο σε επιφανειακές παρατηρήσεις και παγιδεύεται σε έναν κύκλο εύκολων παρεξηγήσεων και (υπερ)βολικών συμπτώσεων.

Η πείρα του τον βοηθά στο να βάλει μια αφηγηματική τάξη σε αυτό το κωμικό χάος, ο φιλότιμος Κλαβιέ υποστηρίζει έναν χαριτωμένα αντιπαθή χαρακτήρα, αλλά το όλο κινηματογραφικό εγχείρημα είναι αποκλειστικά μιας –γρήγορης και ανώδυνης– χρήσης.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 79΄. Διανομή: ROSEBUD.21, FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ!

Une Heure de Tranquilite
2
  • Κωμωδία
  • 2014
  • Διάρκεια: 79 '
  • Πατρίς Λεκόντ

Η προσπάθεια του Μισέλ να απομονωθεί και να ακούσει ένα σπάνιο, πολυαγαπημένο του δίσκο τζαζ που μόλις αγόρασε μετατρέπεται σε Γολγοθά, καθώς το σύμπαν –από τη σύζυγο και την ερωμένη του μέχρι τον καλύτερό του φίλο και τον… υδραυλικό– συνωμοτεί για να μην τον αφήσει πέντε λεπτά σε ησυχία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.