«Fury»: Έρχεται με το τανκ το Όσκαρ για τον Μπραντ Πιτ;

Μια φιλόδοξη περιπέτεια μας μεταφέρει στα αιματοβαμμένα πεδία μάχης του Β΄ Παγκοσμίου, βουτώντας μέχρι το κόκαλο τα ηθικά διλήμματα που γεννά ένας «καλός πόλεμος» στη λάσπη. Ο 46χρονος Αμερικανός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Άγερ ντύνει τον Μπραντ Πιτ στα χακί και φροντίζει να παραδώσει μία από τις ρεαλιστικότερες ταινίες στην ιστορία του είδους.

«Fury»: Έρχεται με το τανκ το Όσκαρ για τον Μπραντ Πιτ;

Μια φιλόδοξη περιπέτεια μας μεταφέρει στα αιματοβαμμένα πεδία μάχης του Β΄ Παγκοσμίου, βουτώντας μέχρι το κόκαλο τα ηθικά διλήμματα που γεννά ένας «καλός πόλεμος» στη λάσπη. Ο 46χρονος Αμερικανός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Άγερ ντύνει τον Μπραντ Πιτ στα χακί και φροντίζει να παραδώσει μία από τις ρεαλιστικότερες ταινίες στην ιστορία του είδους.

«Fury»: Έρχεται με το τανκ το Όσκαρ για τον Μπραντ Πιτ; - εικόνα 1

Ζώντας στην εποχή των ασύμμετρων τακτικών πολέμου όπου η απειλή είναι μακρινή και αόρατη, τα τεθωρακι­σμένα μοιάζουν με σιδερένιους δεινόσαυρους που έχουν ξεπηδήσει από πεδία μάχης στα οποία η τόλμη είχε την ίδια εμβέλεια κι ευθυβολία με την τεχνολογία. Σήμερα που η πραγματικότητα είναι περισσότερο από ποτέ εικονική, από τους «φίλους» και τους «ακόλουθους» των social media μέχρι τις εναέριες επεμβάσεις των ΗΠΑ κατά των τζιχαντιστών στη Συρία, πρέπει αναγκαστικά να ανατρέξουμε σε παρελθοντικούς χρόνους για να ανασύρουμε ηθικά διλήμματα και αυθεντικό πολεμικό παραλογισμό από τα ξεχασμένα θέατρα (sic!) των επιχειρήσεων.

Το «Fury» αναλαμβάνει κιόλας από το πρώτο πλάνο να ζωντανέψει την άγρια πραγματικότητα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου μεταφέροντάς μας στο κλειστοφοβικό περιβάλλον ενός τανκ, όπου πέντε άνθρωποι μοιράζονται τα λίγα τετραγωνικά μέτρα του εσωτερικού του αλλά και την επιθυμία να βγουν ζωντανοί από έναν εφιάλτη. Το μπαρουτο­καπνισμένο πλήρωμα του τεθωρακισμένου θα βρεθεί στην πρώτη γραμμή του Δυτικού Μετώπου μέσα στα εδάφη της παραπαίουσας ναζιστικής Γερμανίας, όπου κάθε σπιθαμή ελεύθερης γης πληρώνεται ακριβά σε ανθρώπινες ζωές...

Ο ωμός ρεαλισμός του Άγερ

«Fury»: Έρχεται με το τανκ το Όσκαρ για τον Μπραντ Πιτ; - εικόνα 2

Στο Χόλιγουντ δεν κατοικούν μόνο­ ακριβοσπουδαγμένοι σκηνοθέτες­ και γόνοι διασήμων. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις δημιουργών που κατάφεραν να τρυπώσουν με... ριφιφί από το περιθώριο στο λαμπερό χώρο του θεάματος. Μια τέτοια είναι και ο Ντέιβιντ Άγερ. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος του «Fury» σε πρόσφατη συνέντευξή του στο «Esquire» περιέγραψε εν συντομία την προ­κινηματογραφική ζωή του: «Ο πατέρας μου πέθανε όταν ήμουν ακόμη τεσσάρων, μεγάλωσα σε γκέτο, δεν έβγαλα το λύκειο και υπηρέτησα στο ναυτικό ως χειριστής ραντάρ σε πυρηνικό υποβρύχιο». Ο 46χρονος δημιουργός αποφάσισε να αφήσει πίσω του τις «βρόμικες» αστυνομικές ιστορίες («Περιπολία», «Η Εξουσία της Νύχτας») για να αφηγηθεί μια αυθεντική πολεμική περιπέτεια.

Λίγο μετά το τέλος των γυρισμάτων της προηγούμενης ταινίας του «Sabotage», ο Ντέιβιντ Άγερ έγραψε μόλις σε δύο εβδομάδες το σενάριο του «Fury», ένα αγωνιώδες 24ωρο επιβίωσης πέντε Αμερικανών στρατιωτών στα εδάφη της ναζιστικής Γερμανίας. Ο Μπραντ Πιτ που ερμηνεύει τον σκληροτράχηλο λοχία Ντον –Γουόρνταντι– Κόλιερ επιβεβαιώνει την παροιμιώδη εμμονή του Άγερ με το ρεαλισμό: «Ο Ντέιβιντ είναι μανιακός με την αυθεντικότητα. Για να φανταστείτε, κανόνισε να συναντηθούμε με βετεράνους για να μάθουμε από πρώτο χέρι τη ζωή σε ένα τανκ». Προτού ακόμη­ ξεκινήσουν τα γυρίσματα, το πενταμελές χολιγουντιανό πλήρωμα του «Fury», δηλαδή οι Μπραντ Πιτ, Σάια­ ΛαΜπεφ, Λόγκαν Λέρμαν, Μάικλ Πένια και Τζον Μπέρνθαλ, πέρασε σχεδόν ένα δίμηνο με καθημερινές συναντήσεις στις οποίες διαβάζονταν κομμάτια του σεναρίου και χτιζόταν αργά και μεθοδικά η συντροφικότητα που μοιράζονται οι συμπολεμιστές.

Βέβαια, μερικοί πήραν το ζήτημα του ρεαλισμού πολύ στα σοβαρά. Ο Σάια­ ΛαΜπεφ, ας πούμε, κατατάχτηκε στην Εθνοφρουρά των ΗΠΑ και πήρε μέρος σε πραγματικές ασκήσεις, ενώ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων δεν έκανε μπάνιο για να μπει στο… πετσί του ρόλου, προκαλώντας την αγανάκτηση των ημιλιπόθυμων συμπρωταγωνιστών του!

Πραγματικές τεθωρακισμένες αντίκες

«Fury»: Έρχεται με το τανκ το Όσκαρ για τον Μπραντ Πιτ; - εικόνα 3

Η μανία του Ντέιβιντ Άγερ με το ρεαλισμό δεν έφερε μόνο βροχή και πολλή λάσπη στα γυρίσματα αλλά και πραγματικά τανκς. Το Μουσείο Τεθωρακισμένων του στρατοπέδου Μπόβινγκτον στο Ντόρσετ της Μεγάλης Βρετανίας αποτέλεσε το ορμητήριο του «Fury», εξασφαλίζοντας πλήρως λειτουργικά άρματα μάχης στην παραγωγή. Εκτός από τα αμερικανικά M4 Sherman (χρησιμοποιήθηκαν συνολικά τέσσερις αντίκες), στην ταινία εμφανίζεται το τελευταίο γερμανικό Tiger 131 που διασώζεται, το σπουδαιότερο κομμάτι της συλλογής του μουσείου. Με πρωτοκλασάτους σταρ, λεπτοδουλειά στη μιζανσέν και αληθινά ερπυστριοφόρα ηλικίας εβδομήντα ετών στο πεδίο των γυρισμάτων, το φιλόδοξο πολεμικό κινηματογραφικό όραμα του Άγερ κόστισε κοντά στα 70 εκατομμύρια δολάρια, αποτελώντας μία από τις ακριβότερες και ρεαλιστικότερες παραγωγές στην ιστορία του είδους.

Περισσότερες πληροφορίες

Fury

2
  • Πολεμική
  • 2014
  • Διάρκεια: 134 '
  • Ντέιβιντ Άγερ

Τον Απρίλιο του 1945 κι ενώ οι σύμμαχοι προελαύνουν στη Γερμανία, ο νεκρός πυροβολητής ενός αμερικανικού τανκ αντικαθίσταται από έναν άκαπνο νεαρό γραφιά, ο οποίος θα βιώσει τη φρίκη του πολέμου με τον πιο άμεσο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.