Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς

1

Η τελευταία πρωταγωνιστική εμφάνιση του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν είναι ένας εντελώς αναποφάσιστος (και άστοχος) συνδυασμός κοινωνικού δράματος, γκανγκστερικού θρίλερ και μαύρης κωμωδίας.

Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς

Όταν ο ψυχολογικά ασταθής θετός γιος του Μίκι σκοτώνεται σε εργατικό «ατύχημα», ο τελευταίος προσπαθεί να κανονίσει τα της κηδείας, μπερδεμένος ανάμεσα σε οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα, μια οργανωμένη ληστεία και συσσωρευμένη δόση γκαντεμιάς. Η τελευταία πρωταγωνιστική εμφάνιση του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν είναι ένας εντελώς αναποφάσιστος (και άστοχος) συνδυασμός κοινωνικού δράματος, γκανγκστερικού θρίλερ και μαύρης κωμωδίας.

Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς - εικόνα 1

Η πρώτη σκηνοθετική­ προσπάθεια του ηθοποιού Τζον Σλέιτερι (ο Ρότζερ Στέρλινγκ του «Mad Men») έμελλε να είναι και ο τελευταίος πρωταγωνιστικός ρόλος στην καριέρα του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Μόλις δύο βδομάδες μετά την πρεμιέρα του φιλμ στο Φεστιβάλ του Σάντανς τον προηγούμενο Ιανουάριο, ο 47χρονος σταρ βρέθηκε νεκρός στο δια­μέρισμά του. Στο «Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς», βασισμένο σε μυθιστόρημα του Πιτ Ντέξτερ («The Paperboy») γραμμένο το 1983, ο Νεοϋορκέζος ηθοποιός υποδύεται έναν κάτοικο της Φιλαδέλφειας, τον άνθρωπο της πιάτσας Μίκι, ο οποίος προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με την αδέξια καθημερινότητα του Γκοντς Πόκετ (το μυθιστορηματικό νοτιοδυτικό προάστιο της πόλης Ντέβιλς Πόκετ). Τα πράγματα όμως μπεδεύονται επικίνδυνα όταν ο ψυχολογικά ασταθής θετός γιος του σκοτώνεται σε εργατικό «δυστύχημα» κι εκείνος αναλαμβάνει αφενός να ανακαλύψει την αλήθεια και αφετέρου να κανονίσει τα της κηδείας, μπερδεμένος ανάμεσα σε οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα, μια οργανωμένη ληστεία αλλά και συσσωρευμένη γκαντεμιά.

Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς - εικόνα 2

Αυτό το τελευταίο, δηλαδή η έντονα κωμική διάθεση η οποία συνοδεύει τις άτυχες προσπάθειες του Μίκι (και όχι μόνο αυτού), είναι και το στοιχείο που προσπαθεί να διαφοροποιήσει πικάντικα αυτό το χαμηλότονο δράμα από τον συνήθη «ξερό» κοινωνικό νατουραλισμό των περισσότερων ανεξαρτήτων ταινιών του είδους. Έτσι σκηνές βίαιου χαβαλέ βγαλμένες από ταινία του Ταραντίνο συνδυάζονται με ένα μελαγχολικό ρεαλισμό, βαθιά απελπισμένοι χαρακτήρες μπερδεύονται σε κωμικοτραγικές παρεξηγήσεις και το Ντέβιλς Πόκετ της δεκαετίας του ’80 ζωντανεύει σαν ένας μικρόκοσμος όπου δεν ξέρεις αν «Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς» από τα γέλια ή τα κλάματα.
Πρόκειται για ένα αναποφάσιστο αφηγηματικό ύφος, που πατώντας σε ένα συχνά αμήχανο σενάριο αφήνει τον θεατή εντελώς μετέωρο απέναντι στα γεγονότα και στους χαρακτήρες της ταινίας, η οποία ολοκληρώνεται αδέξια σαν μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία.

ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: HOLLYWOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς

God's Pocket
1
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 88 '
  • Τζον Σλέιτερι

Όταν ο ψυχολογικά ασταθής θετός γιος του Μίκι σκοτώνεται σε εργατικό «ατύχημα», ο τελευταίος προσπαθεί να κανονίσει τα της κηδείας, μπερδεμένος ανάμεσα σε οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα, μια οργανωμένη ληστεία και συσσωρευμένη δόση γκαντεμιάς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.