Ο Αμερικανός δημιουργός μιλά στο «α» για το «Get On Up», τη funky βιογραφία του Τζέιμς Μπράουν, για την οσκαρική του επιτυχία με τις «Υπηρέτριες» αλλά και για τον Μικ Τζάγκερ, έναν από τους παραγωγούς της ταινίας.
Πώς έφτασε στα χέρια σου το σενάριο;
Ήμουν στο δρόμο για το αεροδρόμιο. θα πήγαινα στη Νέα Υόρκη, όπου θα συναντούσα τη «βασίλισσα της soul» Αρίθα Φράνκλιν για να συζητήσουμε την προοπτική να σκηνοθετήσω τη βιογραφική της ταινία. Σταμάτησα στα γραφεία της Imagine για μια δουλειά και κάποιοι με ρώτησαν: «Πού πας;» Τους εξήγησα κι εκείνοι –μέσα στο πνεύμα του υγιούς ανταγωνισμού– μου δήλωσαν πως θα κάνουν μια ταινία για τον Τζέιμς Μπράουν και μου έδωσαν το σενάριο, το οποίο διάβασα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ήταν μια απίστευτη ιστορία. Με το που πάτησα το πόδι μου στο έδαφος, τους πήρα τηλέφωνο και τους ρώτησα αν μπορώ να σκηνοθετήσω την ταινία...
Γιατί διάλεξες τον Τσάντγουικ Μπόουσμαν ως πρωταγωνιστή και όχι κάποιον πιο γνωστό χολιγουντιανό σταρ;
Αν ερμήνευε κάποιος διάσημος ηθοποιός τον Τζέιμς Μπράουν, είναι πολύ πιθανό να έβγαζε ένα κομμάτι του κοινού εκτός ταινίας. Αν έδινα π.χ. στον Ντένζελ Ουάσινγκτον το ρόλο, θα υπήρχαν θεατές που θα έλεγαν ότι αυτός δεν είναι ο Τζέιμς Μπράουν, αλλά ο... Ουάσινγκτον με κοκόρι στα μαλλιά! Ήθελα έναν ηθοποιό που θα έδινε αγάπη και ψυχή στο ρόλο. Ο Τσάντγουικ Μπόουσμαν κατάγεται από τη Νότια Καρολίνα, δηλαδή πολύ κοντά στο μέρος όπου γεννήθηκε ο Μπράουν, και θεωρούσα πως θα έβγαζε αλήθεια στην ερμηνεία του από τη στιγμή που είχε τον ζήσει στο πετσί του.
Αυτή είναι η δεύτερη ταινία που αφηγείσαι μια ιστορία με Αφροαμερικανούς πρωταγωνιστές. Είναι τυχαίο αυτό;
Θα είναι μια απόλυτα βαρετή απάντηση, αλλά πραγματικά αποτελεί διαβολική σύμπτωση... Δεν είχα κάποιο «κόλλημα» να πω δύο αφροαμερικανικές ιστορίες.
Άλλαξε καθόλου η ζωή σου μετά την οσκαρική επιτυχία των «Υπηρετριών», της προηγούμενης ταινίας σου;
Το μόνο που έγινε είναι ότι αυξήθηκαν πολύ οι προτάσεις να κάνω άθλιες ταινίες, από τις οποίες θα έβγαζα λεφτά! (γέλια) Δεν με επηρεάζουν όμως αυτές οι δελεαστικές προτάσεις, διότι σκηνοθετώ μονάχα τις ιστορίες που με συναρπάζουν.
Είδα στα credits της ταινίας και το όνομα του Μικ Τζάγκερ...
Βασικά ο Μικ Τζάγκερ κατείχε τα δικαιώματα της βιογραφίας. Και πρέπει να πω ότι με σεβάστηκε απόλυτα και με άφησε να κάνω τη δουλειά μου. Αυτό που μου έκανε όμως εντύπωση είναι ότι ήρθε στα γυρίσματα για να δώσει συμβουλές στον Τσάντγουικ Μπόουσμαν πάνω στην ψυχολογία του περφόρμερ. Και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που γνωρίζει καλύτερα από τον καθέναν...
Περισσότερες πληροφορίες
Get on up
Η ζωή του «νονού της σόουλ» Τζέιμς Μπράουν, από τα πορνεία του αμερικανικού Νότου της δεκαετίας του 1930 μέχρι την καθιέρωσή του, τρεις δεκαετίες αργότερα, ως ενός από τους σημαντικότερους περφόρμερ της σύγχρονης μουσικής.