Η Χρυσή Άμαξα

4

Κινηματογραφικό σκέρτσο που σχολιάζει τη σχέση αληθινής ζωής και καλλιτεχνικού θεάματος, εντυπωσιάζοντας με την Technicolor αισθητική της, το δυναμισμό της Μανιάνι και τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του Ρενουάρ.

Η Χρυσή Άμαξα

Σε μια ισπανική αποικία της Λατινικής Αμερικής του 18ου αιώνα, η πρωταγωνίστρια ενός ιταλικού θιάσου, την οποία έχει ερωτευτεί ο αξιωματικός που τον συνοδεύει, κλέβει την καρδιά ενός κοσμαγάπητου ταυρομάχου και του τοπικού αντιβασιλέα. Όταν ο τελευταίος της χαρίσει μια ολόχρυση άμαξα, θα ξεσπάσει πολιτικοκοινωνικό σκάνδαλο. Κινηματογραφικό σκέρτσο που σχολιάζει τη σχέση αληθινής ζωής και καλλιτεχνικού θεάματος, εντυπωσιάζοντας με την Technicolor αισθητική της, το δυναμισμό της Μανιάνι και τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του Ρενουάρ.

Η Χρυσή Άμαξα - εικόνα 1

Επιστρέφοντας στην Ευρώπη­ μετά την παραμονή του καθ’ όλη τη δεκαετία του ’40 στις ΗΠΑ, ο Ζαν Ρενουάρ συναντά την Άννα Μανιάνι για το πρώτο μέρος μιας άτυπης τριλογίας από ανάλαφρες κομεντί πάνω στην καθημερινή πραγματικότητα και την τέχνη του θεάματος (ακολουθούν τα «French Cancan» και «Η Έλενα και οι Άντρες της»). Εμπνευσμένη ελεύθερα από τα «Le carrosse du Saint-Sacrement» του Προσπέρ Μεριμέ, η «Χρυσή Άμαξα» μας μεταφέρει στις αρχές του 18ου αιώνα και σε μια ισπανική αποικία της Λατινικής Αμερικής, όπου η πρωταγωνίστρια ενός περιοδεύοντος ιταλικού θιάσου κλέβει την καρδιά του τοπικού αντιβασιλέα αλλά κι ενός κοσμαγάπητου ταυρομάχου.

Η Χρυσή Άμαξα - εικόνα 2

Κινηματογραφικό σκέρτσο που κλείνει πονηρά το μάτι στη δύναμη­ της φαντασίας και σαρκάζει τον κοινωνικό κομφορμισμό, η ταινία ξεκινά και τελειώνει πάνω στη θεατρική σκηνή, σχολιάζοντας τα όρια αληθινής ζωής και καλλιτεχνικής ψευδαίσθησης. Εντυπωσιάζει με την Technicolor αισθητική της, το δυναμισμό της Μανιάνι, τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ και το υποδειγματικό αφηγηματικό τάιμινγκ του Ρενουάρ, αν και πατά σε ένα προσχηματικής πλοκής, γεμάτο σπιρτόζικες λεπτομέρειες σενάριο.

Γαλλία, Ιταλία. 1952. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Χρυσή Άμαξα

Le Carosse d' Or
4
  • Σινεφίλ
  • 1952
  • Διάρκεια: 103 '
  • Ζαν Ρενουάρ

Σε μια ισπανική αποικία της Λατινικής Αμερικής των αρχών του 18ου αιώνα, η πρωταγωνίστρια ενός περιοδεύοντος ιταλικού θιάσου, την οποία έχει ερωτευτεί ο αξιωματικός που τον συνοδεύει, κλέβει την καρδιά ενός κοσμαγάπητου ταυρομάχου και του τοπικού αντιβασιλέα. Όταν ο τελευταίος της χαρίσει μια ολόχρυση άμαξα, θα ξεσπάσει πολιτικοκοινωνικό σκάνδαλο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.