Rio, I Love you

1,5

Γραφική, αλλά ανέμπνευστη και διεκπεραιωτική συνέχεια των «Paris, Je t’Aime» και «New York, I Love you».

Rio, I Love you

Εννιά ιστορίες έρωτα, ζήλιας, φαντασίας, χορού, εκδίκησης και… θαυμάτων, οι οποίες εξελίσσονται σε διαφορετικές συνοικίες του Ρίο Ντε Τζανέιρο. Γραφική, αλλά ανέμπνευστη και διεκπεραιωτική συνέχεια των «Paris, Je t’Aime» και «New York, I Love you».

Rio, I Love you - εικόνα 1

Μετά το Παρίσι (2006) και τη Νέα Υόρκη (2008), το κινηματογραφικό concept «Cities of love» κατηφορίζει στο Ρίο ντε Ζανέιρο, απόλυτα hot μετά το φετινό Μουντιάλ ποδοσφαίρου και πριν από τους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι θα διοργανωθούν στη γραφική μεγαλούπολη­ το 2016. Η συνταγή δοκιμασμένη (έδεσε πολύ καλύτερα την πρώτη­ φορά), το ντεκόρ ιδανικό, οι κινηματογραφικές αφορμές αμέτρητες – από τη μουσική, το χορό και το ποδόσφαιρο μέχρι τις φαβέλες, τις ατελείωτες παραλίες, την εγκληματικότητα και τις έντονες κοινωνικές αντιθέσεις.
Η αλήθεια είναι πως κάποια από αυτά τα θέματα περνούν μπροστά από το φακό των εννιά σκηνοθετών που έχουν αναλάβει να αποκαλύψουν τις κρυμμένες όψεις της πόλης –στη διεθνή εκδοχή απουσιάζει το επεισόδιο του Βραζιλιάνου Χοσέ Παντίγια («RoboCop»)–, το τελικό αποτέλεσμα όμως είναι αφόρητα τουριστικό, αφού ακόμη και το ελάχιστο δραματικό ενδιαφέρον έχει χαθεί μέσα στο φολκλόρ, στη σεναριακή ευκολία και την απουσία κινηματογραφικής τόλμης.

Rio, I Love you - εικόνα 2

Χωρίς υπερβολή, οι περισσότερες από τις μικρού μήκους ταινίες του πακέτου θα κόβονταν ακόμη και από το Διαγωνιστικό­ Τμήμα της Δράμας. Η ιστορία αντρικής φιλίας του Στέφαν Έλιοτ­ («I love you») και συζυγικής εκδίκησης του Πάολο Σορεντίνο­ («Grumari») αγγίζουν τα όρια της ανοησίας, ενώ το «Texas» του Γκιγέρμο Αριάγα και το «Pas de deux» του Κάρλος Σαλντάνα (του animation «Ρίο») είναι απολύτως αδιάφορα.
Μια αδύναμη ιδέα δεν μπορεί να στηρίξει το βαμπιρικό «Vidigal» του Κορεάτη Ιμ Σανγκ-Σου, ούτε το αφελές «Dona Fulana» του Αντρούτσα Ουάντινγκτον, κάνοντας απλώς υποφερτό το «Miracle» της Ναντίν Λαμπακί, όπου ο εξάχρονος Κάουα Αντούνες κλέβει την παράσταση από τη σκηνοθέτιδα­-πρωταγωνίστρια και τον Χάρβεϊ­ Καϊτέλ. Δεν απομένουν παρά ο λίγος Τζον Τορτούρο («When there is no more love»), που τσακώνεται πρωτότυπα με τη Βανέσα Παραντί, και ο βουβός, ρυθμικός και στακάτος Φερνάντο Μεϊρέλες («The muse»). Η πόλη, παρόλα αυτά, φαίνεται υπέροχη.

Βραζιλία, ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Rio, I Love you

1,5
  • Κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 110 '
  • Γκιγιέρμο Αριάγα

Εννιά ιστορίες έρωτα, ζήλιας, φαντασίας, χορού, εκδίκησης και… θαυμάτων, οι οποίες εξελίσσονται σε διαφορετικές συνοικίες του Ρίο Ντε Τζανέιρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.