Μαγεία στο Σεληνόφως

3

Ανάλαφρος και ρομαντικός Γούντι Άλεν, ο οποίος δεν παύει να επαναλαμβάνει χαριτωμένα τον εαυτό του.

Μαγεία στο Σεληνόφως

Ένας σνομπ και κυνικός Βρετανός ταχυδακτυλουργός αναλαμβάνει να ξεσκεπάσει μια νεαρή Αμερικανίδα, η οποία έχει εντυπωσιάσει ως μέντιουμ μια πλούσια οικογένεια στη Νότια Γαλλία. Ανάλαφρος και ρομαντικός Γούντι Άλεν, ο οποίος δεν παύει να επαναλαμβάνει χαριτωμένα τον εαυτό του.

Μαγεία στο Σεληνόφως - εικόνα 1

Α πό το «Πορφυρό Ρόδο­ του Καΐρου» και το «Alice» μέχρι την «Κατάρα του Πράσινου Σκορπιού» και το «Scoop», ο Γούντι Άλεν επικαλείται τακτικά τον κόσμο της μαγείας (αληθινής ή ψευδαισθησιακής), χρησιμοποιώντας τον αλληγορικά σε σχέση με αυτόν του σινεμά ή γενικότερα της τέχνης. Αν και ο ίδιος δεν έχει προσωπικά καμία πίστη στο υπερφυσικό, πολλοί ήρωές του έρχονται αντιμέτωποι μαζί του και δοκιμάζουν τα όρια της λογικής τους, τα οποία καταργούνται τις περισσότερες φορές αποκαλύπτοντας ένα θαυμαστό καινούργιο κόσμο. Εκεί όπου οι περιορισμοί του ορθολογισμού (οι συμβάσεις της τακτοποιημένης, μικροαστικής ζωής) παύουν να ισχύουν και τα θαύματα είναι υπαρκτά (η απελευθερωτική δύναμη της φαντασίας, του παραμυθιού, της καλλιτεχνικής δημιουργίας). Στην τελευταία του ταινία η αντιπαράθεση σκεπτικισμού και μεταφυσικής μεταφέρεται στη γαλλική Ριβιέρα της δεκαετίας του ’20, εκεί όπου η νεαρή Αμερικανίδα Σόφι Μπέικερ έχει πείσει την πλούσια οικογένεια των Κάτλιντζ πως είναι ένα εξαιρετικών δυνατοτήτων μέντιουμ. Φίλος της οικογένειας, ο ταχυδακτυλουργός Χάουαρντ Μπέρκαμ ζητά τη βοήθεια του Βρετανού διάσημου συναδέλφου του Στάνλεϊ Κρόφορντ, ο οποίος κάνει διεθνή καριέρα ως ο Ασιάτης μάγος Γουέιν Λινγκ Σου. Απεχθανόμενος τους τσαρλατάνους πνευματιστές, ο σνομπ, κυνικός κι απαισιόδοξος Στάνλεϊ αναλαμβάνει να ξεσκεπάσει ο ίδιος την απάτη της Σόφι, πράγμα που αποδεικνύεται πολύ δυσκολότερο απ’ ότι είχε φανταστεί αρχικά.

Μαγεία στο Σεληνόφως - εικόνα 2

Για τον θεατή, αντίθετα, δεν είναι καθόλου δύσκολο να φανταστεί όχι μόνο πώς θα τελειώσει αλλά και πώς θα εξελιχτεί αυτή η «μονομαχία». Και αυτό γιατί ο Γούντι Άλεν δεν φοβάται να βάλει μπροστά στο φακό του τα χιλιοϊδωμένα κλισέ της ρομαντικής κομεντί, να τα ταρακουνήσει ελαφρά, να τα εξαφανίσει και να τα εμφανίσει ξανά (όχι εντελώς) απροσδόκητα, χρησιμοποιώντας με μετρημένη χάρη την απαραίτητη κινηματογραφική μαγεία. Καθώς η προβλέψιμα εξελισσόμενη πλοκή του στήνεται όλη πάνω στις αληθινές ικανότητες (και προθέσεις) της Σόφι, το κοσμοπολίτικα ανάλαφρο φιλμ κυλά με μερικές σύντομες, δια­σκεδαστικές σεκάνς, ανέμελες βόλτες και κοσμικούς χορούς στην καλοκαιρινή Προβηγκία, κάποιες σπιρτόζικες ατάκες, μπόλικη τζαζ των swing big bands κι έναν ανταγωνιστικό, αταίριαστο έρωτα, τον οποίο υποστηρίζει πειστικά η ερμηνευτική χημεία των Κόλιν Φερθ κι Έμα Στόουν, αν και οι δυο τους έχουν στην πραγματικότητα ηλικιακή διαφορά 28 ολόκληρων χρόνων! Από την άλλη, ο Γούντι Άλεν συνεχίζει στα 79 του να γράφει, να σκηνοθετεί και να στοχάζεται πάνω στις μεγάλες αλήθειες και τις μικρές λεπτομέρειες της ζωής με απαράμιλλη κομψότητα και πολύτιμη σοφία, θυμίζοντάς μας για ακόμη μία φορά την ανίκητη ανθρώπινη ανάγκη να ξεγελαστούμε με αληθινά ψέματα – άρα και να επιστρέψουμε ξανά και ξανά στη σκοτεινή αίθουσα.

ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Μαγεία στο Σεληνόφως

Magic in the Moonlight
3
  • Κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 97 '
  • Γούντι Άλεν

Ο σνομπ, κυνικός κι απαισιόδοξος Βρετανός Στάνλεϊ Κρόφορντ κάνει καριέρα ως Ασιάτης διάσημος ταχυδακτυλουργός Γουέιν Λινγκ Σου. Απεχθανόμενος τους απατεώνες πνευματιστές, αναλαμβάνει να ξεσκεπάσει μια νεαρή Αμερικανίδα που έχει εντυπωσιάσει ως μέντιουμ την πλούσια οικογένεια των Κάτλιντζ στη Νότια Γαλλία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.