Parker

2

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ στήνει το heist κινηματογραφικό του κόλπο στις μοντέρνες πεπατημένες του είδους χωρίς να καταφέρει να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωά του.

Parker

Ο Πάρκερ συμμετέχει σε μια μεγάλη ληστεία στο Οχάιο. Και ενώ το σχέδιο πετυχαίνει, ο δεινός κακοποιός, ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του για τη μοιρασιά της λείας, βρίσκεται ετοιμοθάνατος στην άκρη του δρόμου επιζητώντας πλέον μόνο εκδίκηση. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ δεν καταφέρνει να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωά του ούτε ο Τζέισον Στέιθαμ μπορεί να δώσει απαραίτητο βάθος στη μονοδιάστατα μουσκουλάτη ερμηνεία του.

Parker - εικόνα 1

Ο Ντόναλντ Γουέστλεϊκ­, με το ψευδώνυμο Ρίτσαρντ Σταρκ, έγραψε συνολικά είκοσι τέσσερα αστυνομικά μυθιστορήματα που είχαν­ πρωταγωνιστή τον ανελέητο κακοποιό Πάρκερ. Για πάνω από τέσσερις δεκαετίες ο Νεοϋορκέζος συγγραφέας, ο οποίος πέθανε το 2008, έδωσε τη λογοτεχνική ελευθερία στον αντιήρωά του Πάρκερ να κινείται στον υπόκοσμο με μια σπάνια, σχεδόν μαθηματική μεθοδικότητα και τη δική του αυστηρή ηθική. Το ιδιαίτερο προφίλ του, όπως ήταν φυσικό, του έβγαλε σχεδόν αυτόματα δια­βατήριο για τον κινηματογράφο και τη μεταφορά των γεμάτων σασπένς περιπετειών του στην οθόνη. Από το «The Outfit» (1973) του Τζον Φλιν μέχρι τους «Ανοιχτούς Λογαριασμούς» (1999) του Μπράιαν Χέλγκελαντ αλλά και το καλτ αριστούργημα «Ο Επαναστάτης του Αλκατράζ» (1967) του Τζον Μπούρμαν, όλες οι κινηματογραφικές δια­σκευές των μυθιστορημάτων του Ντόναλντ Γουέστλεϊκ μοιράζονταν, ωστόσο, ένα κοινό χαρακτηριστικό: ο πρωταγωνιστής τους δεν ονομαζόταν Πάρκερ ύστερα από απαίτηση του ίδιου του συγγραφέα. Με τον Γουέστλεϊκ να μη βρίσκεται πια στη ζωή, η νέα περιπέτεια δεν αρκείται απλώς σε αυτό το προνόμιο, αλλά χρησιμοποιεί το όνομά του στο μονολεκτικό τίτλο της. Ο σεναριογράφος του «Μαύρου Κύκνου» Τζον ΜακΛάφλιν αναλαμβάνει να δια­σκευάσει την «Ανάφλεξη», το 19ο βιβλίο του Γουέστλεϊκ με πρωταγωνιστή τον Πάρκερ. Σε αυτό ο αδίστακτος κακοποιός ετοιμάζει τη ληστεία των υπέρογκων εισπράξεων της Ετήσιας Έκθεσης του Οχάιο. Το παράτολμο σχέδιο πετυχαίνει, όμως ο Πάρκερ –ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του– βρίσκεται μισοπεθαμένος στην άκρη ενός δρόμου. Αναρρώνοντας σε χρόνο-ρεκόρ, ξεκινά ένα ταξίδι εκδίκησης, που θα έχει τελικό σταθμό το Παλμ Μπιτς.
Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ («Ο Δικηγόρος του Διαβόλου», «Ray») στήνει το heist κινηματογραφικό του κόλπο στις μοντέρνες πεπατημένες του είδους, θέλοντας να παραδώσει ένα ψαγμένο νεο-καλτ φιλμ, έναν σύγχρονο «Επαναστάτη του Αλκατράζ», με γραφική βία, υψηλές ταχύτητες και δράση, που πολλαπλασιάζει την αφηγηματική του ένταση μέσω του μοντάζ και του σάουντρακ. Το αποτέλεσμα όμως κάθε άλλο παρά τον δικαιώνει. Η φωτογραφία του Μάικλ Μούρο καταφέρνει να δημιουργήσει μια κάποια ατμόσφαιρα μονάχα στα νυχτερινά πλάνα του Παλμ Μπιτς, ενώ ο Χάκφορντ δείχνει ανήμπορος να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωα. Η προσπάθειά του να ακολουθήσει τη δική του ηθική μέσα στο βρόμικο σύμπαν του υποκόσμου (μεταφορά του Γουέστλεϊκ για τον «καθαρό» δικό μας) και η εκδίκηση και το χρήμα ως αυταξίες της εποχής πνίγονται μέσα στο αίμα των αμέτρητων σκηνών δράσης. Βέβαια, και η μονοδιάστατα μουσκουλάτη ερμηνευτική προσέγγιση του Τζέισον Στέιθαμ στο ρόλο του Πάρκερ βοηθά στο να μην αποκτήσει αυτό το action παραλήρημα καλτ κινηματογραφική υπεραξία.

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: VILLAGE.

Περισσότερες πληροφορίες

Parker

2
  • Περιπέτεια
  • 2013
  • Διάρκεια: 118 '
  • Τέιλορ Χάκφορντ

Ο Πάρκερ συμμετέχει στη μεγάλη ληστεία της Ετήσιας Έκθεσης του Οχάιο. Και ενώ το σχέδιο πετυχαίνει, ο ικανότατος κακοποιός βρίσκεται, ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του για τη μοιρασιά της λείας, ετοιμοθάνατος στην άκρη ενός δρόμου. Αναρρώνοντας σε χρόνο-ρεκόρ, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι εκδίκησης που θα έχει ως τελικό σταθμό το Παλμ Μπιτς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.