Σε Λάθος Χρόνο

3

Ο σεναριογράφος Στίβεν Νάιτ υπογράφει τη δεύτερη σκηνοθετική δουλειά του, ένα ασυνήθιστο road movie που εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο μέσα σε ένα αμάξι, καταφέρνοντας να μετατρέψει μια ριψοκίνδυνη κινηματογραφική ιδέα σε ένα ώριμο, πολυεπίπεδο δράμα.

Σε Λάθος Χρόνο

Μόλις σχολάσει, ο μηχανικός Άιβαν Λοκ παίρνει μια σημαντική απόφαση. Είναι αποφασισμένος να ρισκάρει τη δουλειά και την οικογενειακή του γαλήνη για να κάνει αυτό που πιστεύει ότι είναι το σωστό. Ο σεναριογράφος Στίβεν Νάιτ υπογράφει τη δεύτερη σκηνοθετική δουλειά του, ένα ασυνήθιστο road movie που εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο μέσα σε ένα αμάξι, καταφέρνοντας να μετατρέψει μια ριψοκίνδυνη κινηματογραφική ιδέα σε ένα ώριμο, πολυεπίπεδο δράμα.

Σε Λάθος Χρόνο - εικόνα 1

Ένα φιλμ που διαδραματίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου σε έναν περιορισμένο χώρο, στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα αυτοκίνητο, θα μπορούσε εύκολα να μετατραπεί σε τυπικό παράδειγμα «ταινίας της μιας ιδέας». Όχι όμως στα χέρια του 55χρονου Άγγλου Στίβεν Νάιτ. Και αυτό γιατί ο καταξιωμένος σεναριογράφος –εδώ υπογράφει και τη σκηνοθεσία– που έχει στο βιογραφικό του επιτυχημένες συνεργασίες με τον Στίβεν Φρίαρς («Βρόμικα Όμορφα Πράγματα») και τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ («Επικίνδυνες Υποσχέσεις») δεν αρκείται απλώς στη σύλληψη ενός έξυπνου κινηματογραφικού τερτιπιού. Αντίθετα, φτιάχνει ένα στιβαρό κινηματογραφικό όχημα, που κρατά το σασπένς σε υψηλές στροφές και ανεβάζει τη συγκινησιακή φόρτιση στα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
Πρωταγωνιστής στο πρωτότυπο road movie είναι ο μηχανικός Άιβαν Λοκ που φεύγει αργά το βράδυ από το εργοτάξιο προς άγνωστη κατεύθυνση. Μία ημέρα πριν από την κρίσιμη για την πορεία του έργου γιγαντιαία χύτευση σκυροδέματος, για την οποία είναι υπεύθυνος, ο Άιβαν θα ταξιδέψει από το Μπέρμινγχαμ στο Λονδίνο, διακινδυνεύοντας να χάσει οικογένεια και καριέρα αλλά έχοντας μοναδική του προτεραιότητα να πράξει το σωστό. Καθ’ όλη τη διάρκεια της νυχτερινής διαδρομής (εξαιρετική η φωτογραφία του Ελληνοκύπριου Χάρη Ζαμπαρλούκου), που παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο, το bluetooth του αυτοκινήτου θα πάρει φωτιά, με τον Λοκ να δίνει από το κινητό τεχνικές οδηγίες για το έργο στον υφιστάμενό του, να προσπαθεί να εξηγήσει στη γυναίκα του τα ανεξήγητα και να μιλά ασταμάτητα με αστυνομία, νοσοκομεία, αφεντικό και δημοτικούς σύμβουλους.

Σε Λάθος Χρόνο - εικόνα 2

Όλες οι εκκρεμότητες πρέπει να διευθετηθούν στην ώρα τους, σε ένα νευρωτικό σεναριακό παιχνίδι που έχει πρωταγωνιστή του έναν εξαιρετικό Τομ Χάρντι. Εγκλωβισμένος στο κάθισμα μιας ακριβής BWM, ο Άγγλος σταρ θα διατηρήσει αποστάσεις ασφαλείας από ευκολίες, μανιέρες και κυρίως υπερβολές. Παρά τα ασφυκτικά ερμηνευτικά όρια του πρωταγωνιστικού ρόλου, θα πατήσει πάνω στις λεπτές διαχωριστικές γραμμές των ημιτονίων, κρατώντας το χαρτί του ξεσπάσματος για εκεί που πρέπει. Εξάλλου θα είναι η εμμονή του ήρωα στη λεπτομερή τακτοποίηση κάθε ανοιχτής υπόθεσης που εν τέλει θα φανερώσει τις ρωγμές της εύθραυστης ψυχολογίας του.
Γιατί το σκυρόδεμα μπορεί να είναι ένα ανθεκτικό δομικό υλικό που παράγεται με την ανάμειξη αδρανών υλικών, τσιμέντου και νερού, όμως αρκεί μια ελάχιστη αστοχία, μια μικρή ρωγμή στο συμπαγή κορμό του, για να διαβρωθεί και να καταρρεύσει. Έτσι, και ο φαινομενικά αλώβητος μεσοαστικός κομφορμισμός μπορεί να θρυμματιστεί από μια ασήμαντη πράξη, για να φανερωθεί πανηγυρικά η φενάκη της τελειότητας και της σιγουριάς μέσα στο χαοτικό σύστημα που συμπυκνώνεται αφελώς στις λέξεις «ανθρώπινη ζωή».

Μ. Βρετανία - ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Λάθος Χρόνο

Locke
3
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 85 '
  • Στίβεν Νάιτ

Ο μηχανικός Άιβαν Λοκ φεύγει αργά το βράδυ από το εργοτάξιο προς άγνωστη κατεύθυνση. Μία ημέρα πριν από την κρίσιμη για την πορεία του έργου γιγαντιαία χύτευση σκυροδέματος, για την οποία είναι υπεύθυνος, ο Άιβαν θα ταξιδέψει από το Μπέρμιγχαμ στο Λονδίνο, διακινδυνεύοντας να χάσει οικογένεια και καριέρα, έχοντας ως μοναδική του προτεραιότητα το να πράξει το σωστό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.