Γιατί κανένας σκηνοθέτης που έχει σώας τας φρένας δεν τολμούσε να ασχοληθεί με τη «Ζωή του Πι»

Ο Ταϊβανέζος σπουδαίος σκηνοθέτης βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη κινηματογραφική πρόκληση της καριέρας του. Μεταφέροντας στην οθόνη το bestseller του Γιαν Μαρτέλ «Η Ζωή του Πι», φιλοδοξεί –με τη βοήθεια της τρισδιάστατης τεχνολογίας– να δημιουργήσει ακόμη ένα art κομψοτέχνημα.

Γιατί κανένας σκηνοθέτης που έχει σώας τας φρένας δεν τολμούσε να ασχοληθεί με τη «Ζωή του Πι»

Ο Ταϊβανέζος σπουδαίος σκηνοθέτης βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη κινηματογραφική πρόκληση της καριέρας του. Μεταφέροντας στην οθόνη το bestseller του Γιαν Μαρτέλ «Η Ζωή του Πι», φιλοδοξεί –με τη βοήθεια της τρισδιάστατης τεχνολογίας– να δημιουργήσει ακόμη ένα art κομψοτέχνημα.

Γιατί κανένας σκηνοθέτης που έχει σώας τας φρένας δεν τολμούσε να ασχοληθεί με τη «Ζωή του Πι» - εικόνα 1

Τα πάντα για τον Ανγκ Λι είναι ζήτημα αισθητικής λεπτολογίας και καλλιτεχνικής πρωτοπορίας. Τα δημιουργικά του στοιχήματα ήταν πάντοτε δύσκολα και αμφίβολα, κινηματογραφικά οράματα τα οποία ελάχιστοι πίστευαν και ακόμη λιγότεροι ακολουθούσαν, όπως η υψηλής αισθητικής ταινία πολεμικών τεχνών «Τίγρης και Δράκος» και το ρηξικέλευθο αντι-γουέστερν «Το Μυστικό του Brokeback Mountain».

Όταν πρότειναν στον Ανγκ Λι να μεταφέρει στην οθόνη ένα βιβλίο που θεωρούνταν από τα περισσότερα χολιγουντιανά στούντιο «μη κινηματογραφίσιμο», ήξεραν ότι είχαν χτυπήσει τη σωστή πόρτα. Μόνο ένας εθισμένος στις δημιουργικές προκλήσεις σκηνοθέτης θα μπορούσε να αναλάβει την κινηματογραφική διασκευή της «Ζωής του Πι», του bestseller του Καναδού Γιαν Μαρτέλ. Εξάλλου, σύμφωνα με τα λόγια του Ανγκ Λι: «Κανένας σκηνοθέτης που έχει σώας τας φρένας δεν τολμούσε να ασχοληθεί με αυτό το βιβλίο. Είναι μια ιστορία που εκτυλίσσεται μέσα στο νερό, με παιδιά, ζώα και 3D»! Το δημιουργικό μικρόβιο στο αίμα του Ταϊβανέζου auteur όμως ξαναχτύπησε: «Ξόδεψα ένα χρόνο προσπαθώντας να δώσω σάρκα και οστά στο όραμά μου. Έφτιαξα λοιπόν ένα καρτούν, ένα κινούμενο storyboard, για να μπορέσει να δει το στούντιο ακριβώς τι είχα στο μυαλό μου».

Πρωταρχικό του μέλημα ήταν η λεπτομερής δόμηση του κόσμου της ταινίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι μόνο για μία σκηνή –αυτή μιας θρησκευτικής τελετής στην πόλη Ποντίσερι της Ινδίας– χρησιμοποιήθηκαν 5.500 κομπάρσοι και 110.000 κεριά… Όσο για τα γυρίσματα του μεγαλύτερου μέρους της ταινίας, όπου ο Πι βρίσκεται σε μια βάρκα στη μέση του ωκεανού μαζί με μια τίγρη ονόματι Ρίτσαρντ Πάρκερ, κατασκευάστηκε στην Ταϊβάν μια δεξαμενή 30 x 60 μ., με 12 πανίσχυρους φυσητήρες που μπορούσαν να δημιουργήσουν κύματα ύψους πολλών μέτρων. Το δεύτερο βασικό συστατικό της μεταφοράς της «Ζωής του Πι» ήταν ότι το κινηματογραφικό όραμα του Ανγκ Λι είχε τρεις διαστάσεις… Από την πρώτη στιγμή το 3D μετατράπηκε σε απαραίτητο εργαλείο για να ζωντανέψει το ταξίδι του ήρωα στην οθόνη. «Στην πραγματικότητα το 3D έχει αρχίσει να γίνεται μια αξιοσέβαστη καλλιτεχνική φόρμα για να γυρίσεις ταινίες. Χωρίς τις τρεις διαστάσεις δεν θα ήξερα πώς να πω την ιστορία», ισχυρίζεται ο Ταϊβανέζος σκηνοθέτης.

Ο Ανγκ Λι όμως χρησιμοποίησε και άλλες νέες κινηματογραφικές τεχνολογίες για να εμποτίσει το φιλμ με τον ιδιότυπο ονειρικό ρεαλισμό του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ο πρωταγωνιστής Σουράι Σάρμα στην πραγματικότητα δεν βρέθηκε ποτέ τετ-α-τετ με μια πραγματική τίγρη. Στα περισσότερα πλάνα η εικόνα του αιλουροειδούς προστέθηκε μετά το τέλος των γυρισμάτων, στο στούντιο, με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας CGI. Ο τελειομανής κ. Ανγκ Λι μπολιάζει στη «Ζωή του Πι» το καλλιτεχνικό σινεμά του με την αιχμή της κινηματογραφικής τεχνολογίας, χαράσσοντας νέες συναρπαστικές διαδρομές για την 7η τέχνη στην οθόνη.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ζωή του Πι

The Life of Pi
4
  • Φαντασίας
  • 2012
  • Διάρκεια: 127 '
  • Ανγκ Λι

Ο νεαρός Ινδός Πι Πατέλ είναι ο μοναδικός επιζών ενός ναυαγίου, ο οποίος διέσχισε τον ωκεανό σε μια βάρκα με συνεπιβάτιδα μια άγρια τίγρη. Χρόνια αργότερα αφηγείται την απίστευτη ιστορία του σε έναν Καναδό συγγραφέα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.