Ο Μόνος Επιζών

1

Ρεαλιστική και πολεμοχαρής εξιστόρηση μιας αληθινής στρατιωτικής επιχείρησης η οποία κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία. Υποψήφια για δύο Όσκαρ.

Ο Μόνος Επιζών

Τον Ιούνιο του 2005 τέσσερις Αμερικανοί κομάντος εισχωρούν στο Αφγανιστάν για να εξοντώσουν μυστικά έναν ηγέτη των ταλιμπάν. Αποκόπτονται όμως πίσω από τις εχθρικές γραμμές και γίνονται στόχος των ανταρτών. Ρεαλιστική και πολεμοχαρής εξιστόρηση μιας αληθινής στρατιωτικής επιχείρησης η οποία κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία. Υποψήφια για δύο Όσκαρ (ήχου και ηχητικών εφέ).

Ο Μόνος Επιζών - εικόνα 1

Για τον γνωστό ηθοποιό («Η Τελευταία Αποπλάνηση», «Copland») και σκηνοθέτη («Hancock», «Battleship») Πίτερ Μπεργκ η μεταφορά των γεγονότων της διαβόητης πολεμικής επιχείρησης «Κόκκινα Φτερά» στην οθόνη ήταν μακρόπνοο σχέδιο. ­Γιος στρατιωτικού ο ίδιος, αφιέρωσε χρόνια στην προετοιμασία του, έμεινε για καιρό με πεζοναύτες και διασκεύασε προσωπικά το αυτοβιογραφικό βιβλίο του καταδρομέα Μάρκους Λουτρέλ, του μοναδικού επιζώντος μιας αμερικανικής μυστικής αποστολής στον πόλεμο του Αφγανιστάν η οποία κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία.
Η επιχείρηση «Κόκκινα Φτερά» είχε στόχο την εξόντωση του Αχμάντ Σα, ενός τοπικού ηγέτη των ταλιμπάν στα αφγανο-πακιστανικά σύνορα. Έτσι, τον Ιούνιο του 2005 ­τέσσερις Αμερικανοί κομάντος του ναυτικού περνούν πίσω από τις εχθρικές γραμμές, αλλά παγιδεύο­νται σε μια δύσβατη ορεινή περιοχή και περικυκλώνονται από πολυάριθμους αντάρτες. Η αεικίνητη κάμερα του Μπεργκ προσπαθεί να αναβιώσει την περιπέτειά τους με έναν αλά «Στρατιώτη Ράιαν» ρεαλισμό, αλλά είναι εξαρχής σαφές πως δεν μπορεί να κρατήσει ασφαλείς αποστάσεις. Όχι μόνο γιατί υιοθετεί την οπτική των κομάντος (έτσι κι αλλιώς, κάθε αφήγηση χρειάζεται έναν ήρωα), αλλά και γιατί πριμοδοτεί χωρίς κανέναν ενδοιασμό έναν πολεμοχαρή μιλιταρισμό που χρησιμοποιεί ως άλλοθι τις ιδέες της συντροφικότητας και της αυτοθυσίας.
Κιόλας από τα πρώτα πλάνα, αυτά­ της αληθινής εκπαίδευσης των πεζοναυτών, η ταινία ξεκαθαρίζει τη μονοδιάστατη προσέγγισή της. «Θα σας διηγηθώ μια ιστορία πένθιμου ηρωισμού», μας δηλώνει ευθαρσώς και τηρεί στο ακέραιο το λόγο της. Με μια ντοκιμαντερίστικη ωμότητα, εξαντλητικά λεπτομερή­ περιγραφή της απέλπιδας μάχης των θαρραλέων αντρών και καλο­-μονταρισμένη ισορροπία μεταξύ­ αγωνιώδους έντασης και μελοδραματικής συγκίνησης, κέρδισε­ δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ (ήχου και μοντάζ ηχητικών εφέ), 125 εκατ. δολάρια στο box office και ανέδειξε σε ουσιαστική νίκη της αμερικανικής πολεμικής αρετής κάτι που ιστορικά καταγράφηκε ως μία από τις πλέον επώδυνες ήττες της.
ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 121΄. Διανομή: AUDIOVISUAL.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Μόνος Επιζών

Lone Survivor
1
  • Πολεμική
  • 2013
  • Διάρκεια: 121 '
  • Πίτερ Μπεργκ

Τον Ιούνιο του 2005 τέσσερις Αμερικανοί κομάντος εισχωρούν στο Αφγανιστάν για να εξοντώσουν μυστικά έναν ηγέτη των ταλιμπάν. Αποκόπτονται όμως πίσω από τις εχθρικές γραμμές και γίνονται στόχος των ανταρτών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.