«Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας»: Μαντς Μίκελσεν, Ο Δανός που έγινε σταρ με το σπαθί του...

Στο απόγειο της καριέρας του, ο Δανός σταρ πρωταγωνιστεί στο ιστορικό δράμα «Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας», το οποίο κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας.

«Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας»: Μαντς Μίκελσεν, Ο Δανός που έγινε σταρ με το σπαθί του...

Στα σαράντα οκτώ του χρόνια και στο απόγειο της καριέρας του, ο Δανός σταρ πρωταγωνιστεί στο ιστορικό δράμα «Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας», το οποίο βρέθηκε στο Διαγωνιστικό Τμήμα των Κανών και κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο πρόσφατο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας.

«Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας»: Μαντς Μίκελσεν, Ο Δανός που έγινε σταρ με το σπαθί του... - εικόνα 1
O Mαντς Μίκελσεν στην βραβευμένη τηλεοπτική σειρά «Hannibal»

Η Ευρώπη δυσκολευόταν ανέκαθεν να εξάγει σταρ διεθνούς εμβέλειας. Σε αντίθεση με τους σκηνοθέτες που βρίσκονται πίσω από τις κάμερες αποφεύγοντας την έκθεση στην οθόνη, ένας ηθοποιός θα πρέπει να κάνει ένα μικρό άθλο για να ξεπεράσει τα σύνορα της μη αγγλόφωνης χώρας. Η δε ταύτιση του κοινού με έναν άνθρωπο του οποίου η προφορά –και κατ’ επέκταση η κουλτούρα– τον φορτώνει με έναν αβάσταχτο εξωτισμό (απόρροια της χολιγουντιανής τυποποίησης) είναι από εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη.
Ειδικά στο Χόλιγουντ, όπου η φράση «money talks, bullshit walks» αποτελεί τον πρώτο και απαράβατο­ κανόνα του κινηματογραφικού παιχνιδιού, δεν υπάρχουν περιθώρια για πολυπολιτισμικούς πειραματισμούς και καλόκαρδες ευκαιρίες. Ξεπερνώντας απροσπέλαστους καλλιτεχνικούς φραγμούς κι εμπόδια, ο αρρενωπός Μαντς Μίκελσεν έχει καταφέρει εδώ και μία δεκαετία να κάνει μια ιδιάζουσα διεθνή καριέρα. Με προσεκτικά βήματα, έχει πετύχει να παρουσιαστεί ως ισότιμος κινηματογραφικός παίκτης υψηλών απαιτήσεων και όχι ως δευτεροκλασάτος «σταρ ειδικών αναγκών». Ο Δανός έχει αποφύγει επιδέξια με τις επιλογές του τη φθοροποιό και τυχοδιωκτική τακτική «παίξε όπου σου πουν, βγάλε όσα περισσότερα μπορείς». Αντίθετα με τους περισσότερους Ευρωπαίους συναδέλφους του, κάνει καριέρα με τους δικούς του όρους καθώς και με παρακινδυνευμένα βήματα. Έτσι κι αλλιώς, η πορεία του είναι ένα πραγματικό παράδειγμα για το ότι στη ζωή η τύχη ευνοεί τους (σέξι) θαρραλέους.

«Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας»: Μαντς Μίκελσεν, Ο Δανός που έγινε σταρ με το σπαθί του... - εικόνα 2

Από χορευτής ντίλερ
Αν κοιτάξεις προσεκτικά το βιογραφικό του, καταλαβαίνεις ότι η «ασφάλεια» υπήρξε άγνωστη λέξη στην καριέρα του Μαντς Μίκελσεν. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, αυτό το σκανδιναβικό sex symbol παλαιάς κοπής, με τις αρρενωπές γωνίες που σκοτώνουν, ξεκίνησε την καριέ­ρα του ως χορευτής, σπουδάζοντας στην Ακαδημία Μπαλέτου του Γκέτεμποργκ. Στα 31 του χρόνια όμως αποφάσισε να αποχωριστεί τα κολάν και να γίνει ηθοποιός. Ο συμπατριώτης του Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν διέκρινε την αγριάδα του προσώπου του και του πρότεινε το 1996 να κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο ως ντίλερ της Κοπεγχάγης στο καταιγιστικό «Pusher». Με ξυρισμένο μαλλί και φορώντας ένα ζευγάρι κακόγουστα γυαλιά ηλίου, ο Μίκελσεν ξεχώρισε ήδη από την πρώτη του εμφάνιση στην οθόνη. Πρωταγωνίστησε και στις επόμενες δουλειές­ του Ρεφν («Pusher 2», «Bleeder», «Ο Κατακτητής») αλλά και σε εμπορικές επιτυχίες πρωτοκλασάτων Δανών σκηνοθετών, όπως η Σουζανε Μπίερ («Ανοιχτές Καρδιές») και ο Άντερς Τόμας Γένσεν («Flickering Lights», «Τα Μήλα του Αδάμ»). Έξω από τη Δανία, ωστόσο, η αναγνώριση ήρθε καθυστερημένα, με το ρόλο του Λε Σιφρ στο «Casino Royale» το 2006. Χωρίς να έχει δει ούτε μία από τις είκοσι ταινίες με πρωταγωνιστή τον Τζέιμς Μποντ –όπως ομολόγησε ο ίδιος–, ο Μαντς Μίκελσεν ερμήνευσε έναν από τους καλύτερους κακούς στην ιστορία της σειράς. Αυτό ήταν μάλλον και το ερμηνευτικό εισιτήριο για να ενσαρκώσει ύστερα από επτά χρόνια τον περίφημο δρ Χάνιμπαλ Λέκτερ στη βραβευμένη τηλεοπτική­ σειρά του NBC «Hannibal», όπου παρέδωσε ένα κανιβαλιστικό ερμηνευτικό ρεσιτάλ που έχει ήδη κατακτήσει το αμερικανικό κοινό.
Θαμώνας του Φεστιβάλ Κανών
Την ίδια στιγμή που διαπρέπει τηλε­οπτικά και κινηματογραφικά στις ΗΠΑ, ο Μαντς Μίκελσεν αποτελεί κι έναν από τους συχνούς επισκέπτες της Κρουαζέτ. Το 2009 βρέθηκε στο Φεστιβάλ Κανών με το «Coco Chanel & Igor Stravinsky» ερμηνεύοντας τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη­, ενώ το 2012 απέσπασε το βραβείο αντρικής ερμηνείας για την υποδειγματική εμφάνιση στο «Κυνήγι» του συμπατριώτη του Τόμας Βίντερμπεργκ. Στην περασμένη διορ­γάνωση ο Μίκελσεν ταξίδεψε στη Κυανή Ακτή με τον «Θρύλο του Μάικλ Κόλχαας», την κινηματογραφική διασκευή της διάσημης νουβέλας του ρομαντικού συγγραφέα Χάινριχ φον Κλάιστ από τον Γάλλο σκηνοθέτη Αρνό ντε Παλιέρ. Ο 48χρονος ηθοποιός ερμηνεύει έναν έμπορο αλόγων του 16ου αιώνα, ο οποίος φτάνει στα άκρα για να βρει το δίκιο του. Όπως δήλωσε σε μια συνέντευξή του στον αγγλικό «Guardian», αρχικά απόρησε με την επιλογή του για τον πρωταγωνιστικό ρόλο: «Δεν σταματούσα να ρωτάω τον Ντε Παλιέρ γιατί διάλεξε εμένα και όχι έναν Γάλλο που ξέρει να ιππεύει...». Η υποψηφιότητά του για Σεζάρ αντρικής ερμηνείας αποτελεί τρανή απόδειξη ότι οι Γάλλοι εκτίμησαν με το παραπάνω τη γλωσσομάθεια αλλά και τη μοναδική υποκριτική στόφα του. Ο Μαντς Μίκελσεν τα κατάφερε να εκπληρώσει ακόμη μία ακατόρθωτη κινηματογραφική αποστολή.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας

Michael Kohlhaas
2,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 122 '
  • Αρνό ντε Παλιέρ

Στη Νότια Γαλλία του 16ου αιώνα ο έμπορος αλόγων Μισέλ Κολάς ζει μια ήσυχη οικογενειακή ζωή. Όταν όμως ένας τοπικός άρχοντας τον αδικήσει, θα φτάσει σε απρόβλεπτα άκρα για να διεκδικήσει το δίκιο του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/04/2024

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.

Horrorant Film Festival 2024: Φόβος και τρόμος στο Ελιζέ

Με 58 ταινίες από ολόκληρο τον κόσμο και ξεχωριστούς καλεσμένες η horror διοργάνωση επιστρέφει ξανά στο παραδοσιακό σπίτι της.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 25/4

Η Ζεντάγια, οι Unboxholics κι η Αγγελική Παπούλια προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στα σινεμά το καλοκαίρι του 2024

Ανακαλύψτε τους τίτλους που πρόκειται να βρεθούν στις μαρκίζες των θερινών κινηματογράφων τους επόμενους μήνες.