Οι 15.000 Αμερικανοί σκηνοθέτες συνιστούν “Gravity”

Η βράβευση του Αλφόνσο Κουαρόν ως του κορυφαίου σκηνοθέτη της χρονιάς από τους αμερικανούς συναδέλφους του δίνει επιπλέον οσκαρικούς πόντους στο “Gravity”

Οι 15.000 Αμερικανοί σκηνοθέτες συνιστούν “Gravity”

Η βράβευση του Αλφόνσο Κουαρόν ως του κορυφαίου σκηνοθέτη της χρονιάς από τους αμερικανούς συναδέλφους του δίνει επιπλέον οσκαρικούς πόντους στο “Gravity”

Οι 15.000 Αμερικανοί σκηνοθέτες συνιστούν “Gravity” - εικόνα 1

Το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών (DGA), ένα από τα πλέον ισχυρά και πολυάριθμα του Χόλιγουντ, είπε και ελάλησε: Το “Gravity” είναι η καλύτερη ταινία... ή μάλλον έχει την καλύτερη σκηνοθεσία από τα φιλμ του 2013. Η επιλογή αυτή ενισχύει ακόμη περισσότερο το σασπένς για την επερχόμενη οσκαρική βράβευση, παρά ξεδιαλύνει την κατάσταση. Και αυτό γιατί μπορεί από τη μία πλευρά ο Αλφόνσο Κουαρόν να ισχυροποίησε ακόμη περισσότερο τη θέση του ως φαβορί για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, όμως το μεγάλο ζήτημα είναι κατά πόσο η κορυφαία διάκριση του Μεξικανού στα βραβεία του DGA φέρνει πιο κοντά το “Gravity” στο Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Και εκεί κάπου αρχίζουν τα δύσκολα...
Γιατί ναι μεν η φαντασμαγορική διαστημική περιπέτεια του “Gravity” έχει κερδίσει τα βραβεία Αμερικανών Παραγωγών (εξ ημισείας με τον “Οδηγό Διαπλοκής”) και των Σκηνοθετών, όμως, έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα σε σχέση με τους υπόλοιπους συνδιεκδικητές του τίτλου... Δεν έχει υποψηφιότητα σεναρίου. Αυτό αποδυναμώνει κατά πολύ τη βαρύτητα της ταινίας, η οποία μπορεί να θεωρηθεί από τα μέλη της Ακαδημίας ως ένα σκηνοθετικό επίτευγμα που φτιάχτηκε πάνω σε μια “μικρή” ιστορία.

Από την άλλη πλευρά, τόσο ο “Οδηγός Διαπλοκής” όσο και το “12 Χρόνια Σκλάβος” -που μαζί με το “Gravity” συνθέτουν την οσκαρική τρόικα της χρονιάς-, έχουν πάρει από μια υποψηφιότητα για τη συγγραφή των σεναρίων τους. Άρα, τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμη στην πιο αμφίρροπη οσκαρική μάχη των τελευταίων χρόνων. Παρ' όλα αυτά το “Gravity” αρχίζει σιγά-σιγά να χτίζει το προφίλ μιας ταινίας που έχει τα φόντα να “κλέψει” τα μεγάλα βραβεία την βραδιά της απονομής που θα γίνει την Κυριακή 2 Μαρτίου.

Αναλυτικά τα βραβεία του Σωματείου Αμερικανών Σκηνοθετών
Σκηνοθεσία Κινηματογραφικής Ταινίας: Αλφόνσο Κουαρόν («Gravity»)
Σκηνοθεσία Ντοκιμαντέρ: Γιεχάν Νουτζάιμ («The Square»)
Σκηνοθεσία Tηλε-ταινίας: Στίβεν Σόντερμπεργκ («Behind the Candelabra»)
Σκηνοθεσία Δραματικής Σειράς: Βινς Γκίλιγκαν («Breaking Bad»)
Σκηνοθεσία Κωμικής Σειράς: Mπεθ ΜακΚάρθι-Μίλερ («30 Rock»)
Σκηνοθεσία Ψυχαγωγικών Εκπομπών: Ντον Ροϊ Κινγκ («Saturday Night Live»)

Περισσότερες πληροφορίες

Gravity

3
  • Περιπέτεια
  • 2013
  • Διάρκεια: 91 '
  • Αλφόνσο Κουαρόν

Μια επιστήμονας κι ένας αστροναύτης προσπαθούν να επιβιώσουν έπειτα από ένα ατύχημα που τους άφησε να περιπλανιούνται στο αχανές Διάστημα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.